Працюючи над збільшенням коефіцієнта конверсії сайту, маркетологи використовують A/B-тестування. 75% сайтів з трафіком де понад 1 млн відвідувачів на місяць використовують цей метод для дослідження очікувань цільової аудиторії.
Photo by Marvin Meyer on Unsplash
Підпишіться на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!
Що таке A/B-тестування?
Це дослідження, яке проводиться на сайті, щоб перевірити гіпотези оптимізації сторінок з метою підвищення конверсії.
В ході експерименту вхідний трафік розділяється на дві рівні частини, одній половині відвідувачів показують сторінку А, яка є контрольною версією, а іншій – сторінку В, з тестованим елементом. Сторінки показуються користувачам в рівних пропорціях і через якийсь час порівнюються числові показники, ефективність двох варіантів сторінок та вибирається оптимальний варіант.
Як правило, за допомогою A/B-тестування досліджується вплив на конверсію сайту колірної гами, розташування й розміру функціональних елементів, кількість полів у формі й т. п.
У традиційному варіанті A/B-тесту два варіанти сторінок сайту розміщуються за одним посиланням. Варіант А/B-тестування з розміщенням сторінки В за іншим посиланням називається спліт-тест (Split URL testing). Про різницю в посиланні знають тільки розробник тесту, відвідувачі сайту різниці не бачать.
Іноді, за необхідності протестувати відразу кілька змін на одній сторінці, використовується мультиваріантний тест або MVT-тест, який дозволяє тестувати кілька варіантів оптимізації за раз і допомагає визначити найбільш ефективний.
Створення ефективної стратегії тестування
Не кожен тест дозволяє швидко поліпшити коефіцієнт конверсії. Довгий пошук результату – це поширена проблема, з якою стикаються багато власників бізнесу й маркетологів. Але навіть якщо текст не поліпшить конверсію сайту, він все ж дасть інформацію про цільову аудиторію, її бажання й потреби, яку можна використовувати для покращення взаємодії з аудиторією.
Ключем до ефективного A/B-тестування є стратегія. Стратегія, як правило, складається з 4 етапів:
1. Визначення портрета особистості потенційного клієнта
Ще на етапі планування цільової сторінки, має сенс створити докладний портрет потенційного клієнта. Він дозволить утримувати правильний фокус уваги, розробити вірну стратегію і тактику з урахуванням особливостей ЦА, визначити ключові точки, необхідні для перевірки гіпотез та оцінки результатів.
Як мінімум про свою ЦА потрібно знати наступне:
вік;
гендер;
сімейний стан;
наявність дітей;
захоплення й бажання потенційного клієнта;
причину можливої зацікавленості у вашому продукті або послузі;
проблему клієнта та її рішення за допомогою продукту компанії;
бюджет, який клієнт готовий витратити на продукт.
Щоб отримати інформацію про клієнта, буває корисно поговорити з відділом продажів або провести опитування серед клієнтів.
2. Формулювання цілей
Щоб ефективно проводити тестування, потрібно розуміти мету його проведення. Без чіткої мети буде складно визначити інструменти й відстежити результати.
Продумайте:
- Яка ваша глобальна мета?
- Хто ваш ідеальний клієнт?
- Які кроки має пройти відвідувач сайту, щоб стати клієнтом?
- За якими параметрами ви будете відстежувати ефективність дослідження? Це може бути збільшення кількості заповнених форм, підписок на e-mail розсилку, телефонних дзвінків, збільшення обсягу або якості конверсії чи інші, значущі для вас показники. Не визначивши контрольні показники неможливо дізнатися, чи успішно пройдений тест!
3. Формулювання гіпотез
Ґрунтуючись на розумінні своєї аудиторії (особистість клієнта) та бізнес-цілей, можна приступати до перевірки гіпотез.
Основна мета тут – визначити розбіжності між тим, чого хоче ваш клієнт, і тим, що потрібно вашому бізнесу, та знайти компромісні варіанти.
Перерахуємо кілька варіантів можливих причин, через які не відбуваються конверсії:
Неправильна пропозиція – ви не пропонуєте те, що шукає ваша цільова аудиторія.
Незрозумілий заклик – не чіпляє, занадто складний, неоднозначний.
Невідповідність між очікуванням і пропозицією – якщо ЦА шукає просте рішення, але потрапляє на складну сторінку, це фруструє користувача, як і зворотна ситуація. Маркетингова пропозиція повинна відповідати вмісту сторінки.
Сторінка не викликає потрібних емоцій – можливо, візуальний ряд сторінки не відповідає його емоційному настрою. Наприклад, якщо ви пропонуєте послуги з супроводу свят, атмосфера сторінки повинна бути відповідною, щоб викликати позитивні емоції та бажання купити продукт/послугу.
Неякісний контент – складний для розуміння, незрозуміле утримання або незручно оформлені сторінки не викличуть бажання залишитись.
Недовіра – поганий дизайн сайту, відсутність соціальних сигналів або наявність претензії до конкурентів на сайті можуть негативно вплинути на рейтинг переходів.
Розуміння потенційних точок невідповідності допоможе розробити ефективну стратегію тестування. Усуваючи точки тертя й тестуючи результати, можна з’ясувати, що працює для вашої аудиторії.
4. Фіксування результатів і застосування отриманної інформації
Фінальні кроки – запуск тестів, фіксування результатів та використання добутої інформації для оптимізації сайту й створення нових гіпотез.
Для отримання бажаних результатів може знадобитися провести не один тест, але за наявності правильної стратегії тестування ви точно досягнете успіху.
Якщо у вашій компанії ще немає сайту, його можна зробити за допомогою WordPress. Рекомендуємо своєчасно подбати про вибір відповідного домену та якісного хостингу.
Залишити коментар