На ринку інтернет-менеджменту з’явилася нова професія — affiliate-manager. Попит на таких фахівців великий, і багато компаній пропонують гідну оплату праці (за даними work.ua, у середньому — 15 тис. грн). Що ж потрібно знати та вміти, щоб стати затребуваним афіліат-менеджером? Які функціональні обов’язки в такого співробітника? Спробуємо розібратися.

Photo by Campaign Creators on Unsplash
Підпишіться на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!
Хочу стати афіліат-менеджером: чим я буду займатися
Працювати з клієнтами, але не так, як це робить звичайний менеджер. Affiliate-manager відповідає за партнерські програми (на інтернет-сленгу affiliate — партнер). Його робота пов’язана зі створенням, розвитком та просуванням вже існуючих ПП і/або пошуком нових для їх адаптації до завдань бізнесу.
Афіліат-менеджер потрібен представникам будь-якої сфери бізнесу, які просувають свій продукт в інтернеті. Цей фахівець шукає відповідні майданчики, на яких люди, зацікавлені в придбанні товару або послуги можуть побачити посилання. Тобто він повинен забезпечити цільове залучення трафіку.
Щоб зрозуміти коло обов’язків такого фахівця, варто згадати принцип роботи “партнерок”. І це — залучення інтересу до продукту та збільшення трафіку з допомогою розміщення інформації про продавця на інтернет-майданчику (сайт, соцмережа, паблік-чат). Завдяки ПП можна забезпечити зниження витрат на залучення покупців, і в цьому головна перевага партнерських програм .
Прикладом роботи партнерської програми може бути співпраця туристичних агентств з інтернет-ресурсами, які продають квитки. Affiliate-manager повинен налагодити роботу ланцюжка товар-партнер-трафік. У наведеному прикладі товар — це сайт (або додаток), на якому можна придбати квитки, партнер — інтернет-ресурс турагенства, цільової трафік — користувачі цього сайту.
Ще один приклад участі в партнерській програмі — автодилери. До речі, Microsoft та В2В теж використовують партнерські програми.
Від чого залежить розмір заробітної плати
Афіліат-менеджер отримує фіксовану суму плюс певний відсоток (залежить від типу партнерського плану та його ефективності). Тобто розмір з/п фахівця може залежати від кількості:
- дій (CPA);
- кліків (CPC);
- продажів (СPS);
- показів (CPV);
- завантажень (CPI).
Дорожче за інші оцінюється CPI (cost per install), CPA (cost per action) та CPS (cost per sale), тому що клієнт не просто знайомиться з пропозицією, а здійснює конкретні дії. І це дає можливість постачальнику товарів/послуг у майбутньому нагадати про себе.
Коло обов’язків
Оскільки професія нова, вузькоспеціалізована, цікаво, що ж вимагають роботодавці. Якщо орієнтуватися на опис вакансій, розміщених на найбільш відомих рекрутингових платформах (rabota.ua, work.ua і hh.ua), affiliate-менеджер повинен займатися:
- пошуком партнерів для співробітництва;
- підтримкою існуючих партнерів;
- розробкою стратегії партнерського співпраці і оптимізацією взаємодії з учасниками ПП;
- підготовкою промоакцій і матеріалів для них;
- пошуком нових способів просування продукту через партнерські програми;
- арбітражем трафіку,
- пошуком веб-майстрів і налагодженням співпраці з ними в рамках умов “партнерки”;
- роботою з оффером;
- відстеженням накрутки кліків, показів, конверсій;
- підготовкою звітності і взаємодією з маркетологами.
Важлива вимога багатьох роботодавців — бути на зв’язку з партнерами 24/7. А найбільш поширений KPI у цій новій професії — кількість залучених веб-майстрів.
Що потрібно знати
Що стосується вимог до кандидата на посаду афіліат-менеджера, тут роботодавці, як правило, чітко позначають своє бачення. Компанії, які хочуть бачити в числі своїх співробітників хорошого affiliate-manager, представляють кінцевий результат його роботи і знають, як цього можна досягти. Тому вимоги, зазвичай, такі:
- знання онлайн-маркетингу;
- досвід просування інтернет-проектів;
- досвід арбітражу і розуміння специфіки ринку;
- досвід роботи з Google Analytics;
- проведення презентацій;
- знання Excel;
- грамотна мова, а також володіння англійською (рівень Intermediate і вище);
- клієнтоорієнтованість, стресостійкість, відповідальність.
Що стосується особистих якостей, необхідно:
- нестандартне мислення та аналітичні здібності;
- комунікабельність та ініціативність;
- володіння мистецтвом переконання та ведення переговорів.
Хороший affiliate-менеджер — активний, амбітний і продуктивний. Він не чекає вказівок керівництва, а самостійно знаходить нових клієнтів, прагне поліпшення результатів. Його заробітна плата, як правило, залежить від трафіку: чим його більше, тим вищий дохід. Ще одна важлива перевага професії — можна працювати віддалено.
Отже, якщо вам цікавий цей вид діяльності, покращуйте необхідні професійні скіли, щоб реалізувати свій потенціал на посаді афіліат-менеджера.
Залишити коментар