Affiliate-manager: що потрібно знати про нову професію

На ринку інтернет-менеджменту з’явилася нова професія — affiliate-manager. Попит на таких фахівців великий, і багато компаній пропонують гідну оплату праці (за даними work.ua, у середньому — 15 тис. грн). Що ж потрібно знати та вміти, щоб стати затребуваним афіліат-менеджером? Які функціональні обов’язки в такого співробітника? Спробуємо розібратися.

Photo by Campaign Creators on Unsplash

Підпишіться на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!

Хочу стати афіліат-менеджером: чим я буду займатися

Працювати з клієнтами, але не так, як це робить звичайний менеджер. Affiliate-manager відповідає за партнерські програми (на інтернет-сленгу affiliate — партнер). Його робота пов’язана зі створенням, розвитком та просуванням вже існуючих ПП і/або пошуком нових для їх адаптації до завдань бізнесу.

Афіліат-менеджер потрібен представникам будь-якої сфери бізнесу, які просувають свій продукт в інтернеті. Цей фахівець шукає відповідні майданчики, на яких люди, зацікавлені в придбанні товару або послуги можуть побачити посилання. Тобто він повинен забезпечити цільове залучення трафіку.

Щоб зрозуміти коло обов’язків такого фахівця, варто згадати принцип роботи “партнерок”. І це — залучення інтересу до продукту та збільшення трафіку з допомогою розміщення інформації про продавця на інтернет-майданчику (сайт, соцмережа, паблік-чат). Завдяки ПП можна забезпечити зниження витрат на залучення покупців, і в цьому головна перевага партнерських програм .

Прикладом роботи партнерської програми може бути співпраця туристичних агентств з інтернет-ресурсами, які продають квитки. Affiliate-manager повинен налагодити роботу ланцюжка товар-партнер-трафік. У наведеному прикладі товар — це сайт (або додаток), на якому можна придбати квитки, партнер — інтернет-ресурс турагенства, цільової трафік — користувачі цього сайту.

Ще один приклад участі в партнерській програмі — автодилери. До речі, Microsoft та В2В теж використовують партнерські програми. 

Від чого залежить розмір заробітної плати

Афіліат-менеджер отримує фіксовану суму плюс певний відсоток (залежить від типу партнерського плану та його ефективності). Тобто розмір з/п фахівця може залежати від кількості:

  • дій (CPA);
  • кліків (CPC);
  • продажів (СPS);
  • показів (CPV);
  • завантажень (CPI).

Дорожче за інші оцінюється CPI (cost per install), CPA (cost per action) та CPS (cost per sale), тому що клієнт не просто знайомиться з пропозицією, а здійснює конкретні дії. І це дає можливість постачальнику товарів/послуг у майбутньому нагадати про себе.

Коло обов’язків

Оскільки професія нова, вузькоспеціалізована, цікаво, що ж вимагають роботодавці. Якщо орієнтуватися на опис вакансій, розміщених на найбільш відомих рекрутингових платформах (rabota.ua, work.ua і hh.ua), affiliate-менеджер повинен займатися:

  • пошуком партнерів для співробітництва;
  • підтримкою існуючих партнерів;
  • розробкою стратегії партнерського співпраці і оптимізацією взаємодії з учасниками ПП;
  • підготовкою промоакцій і матеріалів для них;
  • пошуком нових способів просування продукту через партнерські програми;
  • арбітражем трафіку,
  • пошуком веб-майстрів і налагодженням співпраці з ними в рамках умов “партнерки”;
  • роботою з оффером;
  • відстеженням накрутки кліків, показів, конверсій;
  • підготовкою звітності і взаємодією з маркетологами.

Важлива вимога багатьох роботодавців — бути на зв’язку з партнерами 24/7. А найбільш поширений KPI у цій новій професії — кількість залучених веб-майстрів.

Що потрібно знати

Що стосується вимог до кандидата на посаду афіліат-менеджера, тут роботодавці, як правило, чітко позначають своє бачення. Компанії, які хочуть бачити в числі своїх співробітників хорошого affiliate-manager, представляють кінцевий результат його роботи і знають, як цього можна досягти. Тому вимоги, зазвичай, такі:

  • знання онлайн-маркетингу;
  • досвід просування інтернет-проектів;
  • досвід арбітражу і розуміння специфіки ринку;
  • досвід роботи з Google Analytics;
  • проведення презентацій;
  • знання Excel;
  • грамотна мова, а також володіння англійською (рівень Intermediate і вище);
  • клієнтоорієнтованість, стресостійкість, відповідальність.

Що стосується особистих якостей, необхідно:

  • нестандартне мислення та аналітичні здібності;
  • комунікабельність та ініціативність;
  • володіння мистецтвом переконання та ведення переговорів.

Хороший affiliate-менеджер — активний, амбітний і продуктивний. Він не чекає вказівок керівництва, а самостійно знаходить нових клієнтів, прагне поліпшення результатів. Його заробітна плата, як правило, залежить від трафіку: чим його більше, тим вищий дохід. Ще одна важлива перевага професії — можна працювати віддалено.

Отже, якщо вам цікавий цей вид діяльності, покращуйте необхідні професійні скіли, щоб  реалізувати свій потенціал на посаді афіліат-менеджера.

Залишити коментар