Аналіз цільової аудиторії

Ми навряд чи колись дізнаємося, чи зможе існувати світ, якщо його не буде кому спостерігати. Цьому твердженню судилося залишитися теорією з досить об’єктивних причин. Тому надовго на ньому не затримуватимемося і перейдемо до того, що можна перевірити на практиці: без спостерігача абсолютно не може існувати бізнес. Якщо немає зацікавлених у продукції, інформації чи послузі, як можна утримати справу на плаву? Та й заради чого, якщо основною його метою має бути користь людям?

marketing

Image by Freepik

Підпишіться на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб впевнено почуватися у світі маркетингу!

У кожного наявного проєкту є аудиторія. Кожен успішний проєкт чудово знає свою цільову аудиторію, чого вона хоче і як із нею взаємодіяти.

У попередніх статтях, присвячених темі маркетингу, ми обговорювали не менш важливі теми: метод 4Р, дослідження ринку, аналіз конкурентів. Сьогодні поговоримо про те, як провести аналіз цільової аудиторії для якіснішої та більш клієнтоорієнтованої роботи бізнесу.

Що таке цільова аудиторія та навіщо її аналізувати?

Цільовою аудиторією (ЦА) називають тих споживачів, які найбільше потребують або зацікавлені у вашому продукті чи послузі. Люди, чиї проблеми ви можете вирішити чи потреби задовольнити. Отже, саме вони, швидше за все, придбають ваш товар і згодом залишаться задоволені.

Чим допоможе аналіз ЦА?

  • знайти вашу аудиторію та сфокусуватися на ній;
  • націлювати націлення на певну частину аудиторії;
  • утримувати клієнтів більш тривалі терміни вирішуючи актуальні їм проблеми;
  • визначитися з вашою нішою на ринку, що допоможе створювати унікальніший продукт;
  • збільшити кількість потенційних покупців у вигляді прописаної під певну аудиторію маркетингової стратегії.

Що потрібно для аналізу цільової аудиторії?

Для того, щоби ближче познайомитися зі своєю цільовою аудиторією, потрібно проаналізувати такі дані:

  1. Демографія цільової аудиторії. Подивіться, хто ваші клієнти. Зібрані дані допоможуть точніше налаштовувати контекстну і таргетовану рекламу. Основні показники, на які варто орієнтуватися – це стать та вік покупців, сфера їхньої професійної діяльності, зарплата, проблеми, інтереси, потреби.
  2. Географія цільової аудиторії. Дуже важливо розуміти, з якої точки планети найчастіше купують ваш товар. Найважливіше це для онлайн магазинів та серверів доставки, але корисно буде абсолютно кожному бізнесу. Цей фактор також дуже важливий у налаштуванні реклами. З одного боку, якщо ваш товар вже цікавить людей з однієї області, то чому б не налаштувати таргет на іншу, щоб розширити горизонти. З іншого боку, чи це матиме очікуваний результат, якщо зацікавлення не було з початку?
  3. Тип компанії. Аналіз цільової аудиторії залежатиме і від типу самої компанії. Їх два: продаж від компанії до компанії (B2B – business to business) та продаж від компанії до клієнта (B2C – business to consumer). Третім варіантом можна умовно вважати суміш перших двох.

Залежно від типу змінюватимуться методи аналізу. Наприклад, для аналізу B2B клієнтів добре підходять аналіз корпоративних ресурсів компаній-клієнтів у мережі, зокрема у соціальних мережах, участь у спільних заходах із компанією клієнта, де можна ближче познайомитися з особливостями їхньої роботи.

Для B2C клієнтів теж підійде аналіз у соціальних мережах, але в цьому випадку вже особистих профілів покупців або потенційних клієнтів, а також опитування підписників у соціальних мережах, покупців на сайті або в офлайн-магазинах.

Метод 5W Марка Шеррінгтона

Одним із найзручніших методів аналізу цільової аудиторії вважається метод 5W, а саме:

  • What – що за продукт пропонує ваша компанія;
  • Who – хто є потенційним клієнтом вашої компанії;
  • Why – чому потенційний клієнт вирішується зробити покупку;
  • When – коли клієнт готовий здійснити покупку;
  • Where – де можна придбати товар чи послугу (сайт, офлайн-магазин).

Проаналізувавши всю цю інформацію та відповівши на запитання, ви зможете зрозуміти, як покращити свій продукт для того чи того сегмента ЦА, розберетеся з тим, як піднести товар потрібному клієнту і як зробити це максимально вдало. А також заощадите на рекламі завдяки більш точному її застосуванню.

Зекономлені гроші можна вкласти в подальший розвиток бізнесу, наприклад в створення або модернізацію сайту, надійний хостинг

Безпеку вам та вашим клієнтам забезпечить реєстрація SSL-сертифіката та торговельної марки (ТМ) а унікальність підкреслить ретельно підібраний домен. Ці та інші продукти можна знайти на NIC.UA.

До 06.01.2023 діє новорічний розіграш: замовивши чи продовживши послуги NIC.UA, ви можете виграти грошові подарунки.