Clubhouse — новий мобільний додаток і соціальна мережа, користувачі якої мають можливість спілкуватися голосом, без відео. Форматів декілька: спілкування у форматі телефонного зв`язку, подкаст і голосові повідомлення.
Платформа з’явилася у квітні 2020-го. Початкова ком’юніті соцмережі — розробники та підприємці з Кремнієвої долини (США). Але по-справжньому популярною соцмережа стала через десять місяців, у лютому поточного року, завдяки масовій реєстрації публічних персон.
І заявила про себе дійсно дуже голосно: практично за 7 днів до Clubhouse приєдналося понад 1 млн користувачів. Наприкінці лютого 2021-го в додатку було вже 6 млн користувачів, а це в 10 разів більше, ніж у грудні минулого року.
Photo by Dmitry Mashkin on Unsplash
Підпишіться на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!
Люди, які об’єдналися в цільові групи, зустрічаються у віртуальних кімнатах і обговорюють цікаві та важливі для них теми. Clubhouse надає зареєстрованим користувачам соцмережі можливість долучитися до ком’юніті та стати учасником тематичної дискусії (поставити запитання лідерам думок, поспілкуватися з експертами) або просто послухати меседжі спікерів та їх бесіду з іншими учасниками розмови.
Ніша digital-маркетингу позитивно відреагувала на цю розробку, побачивши в ній крутий канал SMM-просування поряд з Instagram, Facebook і TikTok. Представники бізнесу теж на ура прийняли платформу, оскільки вона надає нові можливості для просування товарів і послуг.
Офіційний додаток поки що доступний тільки для iOS, однак розробники обіцяють впровадити найближчим часом різновид софта для Android. Ще одне істотне обмеження — система запрошень. Але саме статус закритого клубу забезпечив Clubhouse популярність. Це геніальне маркетингове рішення зумовило вірусний ефект: наприкінці лютого — на початку березня 2021 року користувачі активно полювали за инвайтами (англ. invite — запрошення) і пропонували модераторам нескінченні списки цікавих особистостей, на віртуальну зустріч з якими очікує аудиторія.
Чому варто потрапити до Clubhouse?
Clubhouse надає доступ до спілкування у форматі digital-конференцій з відомими спікерами, зокрема, успішними бізнесменами. Інтерес до нової соцмережі обумовлений бажанням бізнес-аудиторії розвиватися у своїй (або новій) галузі, обмінюватись досвідом. Особистість спікера — важіль залучення аудиторії: підписуються на тих, хто має вагому експертну думку. Крім того, бізнес отримує можливість об’єднувати ринок навколо створеної тематичної кімнати.
Так звані “розмовні кімнати” — тематичні. У них збирається цільова аудиторія, яка зацікавлена у взаємодії з експертами у своїй сфері. Усі розмови відбуваються тільки “тут і зараз”, у режимі онлайн. Бесіди не зберігаються, хоча реалізація цієї можливості обговорюється. Можна сказати, що Clubhouse — це сучасна інтерпретація “розмовного радіо”, оскільки тут можна поставити запитання та відразу отримати на нього відповідь.
Нова соцмережа відкриває перед підприємцями можливість живого спілкування з авторитетними гравцями ринку, обміну досвідом, пошуку інвесторів і нових партнерів. На думку багатьох маркетологів, платформа може стати ефективним інструментом розвитку B2B-маркетингу та просування особистого бренду.
Clubhouse в Україні
У нашій країні популярності трендової соцмережі сприяло створення в Clubhouse українського будинку — Ukrainian House. Він з’явився завдяки колаборації трьох успішних підприємців — харків’янина Ніка Білогірського (Director Security Intelligence в Google), Катерини Михалко (куратор розвитку соціального проекту по підприємництву в українських регіонах project mova!) і Владислава Грезева, засновника і CEO Lobby X.
Катя і Нік перевели свої публічні бесіди на нову платформу, і до них почали приєднуватися десятки їх фоловерів. Бесіди стали регулярними, і врешті-решт з’явився Ukrainian House. Тепер щодня, о 21:00, ком’юніті виходить в ефір з відомими представниками вітчизняного бізнесу, політикуму і культури. Уже відбулися зустрічі зі співзасновником креативного агентства Banda Павлом Вржещем, представником України в МВФ Владиславом Рашкованом, співвласником мережі Rozetka Владиславом Чечоткіним, співзасновником Monobank. На сьогодні в спільноті понад 12 тис. учасників.
На кого підписатися з користю для бізнесу?
Привабливість Clubhouse — у максимальній інтерактивності. Дистанція між спікером і його слухачами відсутня. Корисні бесіди на бізнес-тематику проводяться в декількох форматах.
Тематична дискусія
У соцмережі ведуться цікаві обговорення теми digital-маркетингу, штучного інтелекту, футурології. Можна скористатися унікальною можливістю спілкування на цікаву актуальну тему з експертами, вивчити міжнародний досвід.
Інтерв’ю з зіркою
Це цікавий формат колективного інтерв’ю. Фішка в тому, що можна не тільки слухати голосовий подкаст, але й запитувати про щось відому людину, спілкуватися з нею.
Пітчинг
Є великий кластер кімнат, у яких власники стартапів намагаються пітчити (презентувати) свої проекти інвестору. З однією боку, усе відбувається в розважальному форматі реаліті-шоу, проте важливо, що в процесі спілкування багатьом щастить укласти угоду.
Кімнати-ком’юніті
Найпопулярніші спільноти (наприклад, The Dacha) запрошують фаундерів продуктів і бізнес-ангелів, які регулярно проводять тематичні дискусії. У таких ком’юніті можна знайти партнерів, кофаундерів, а також мотивованих співробітників.
Корпоративні кімнати
Компанії проводять онлайн-конференції з метою пошуку партнерів або пошуку перспективних стартапів для корпоративних інновацій. З аудиторією спілкуються керівники та топ-менеджери цих фірм. Це дієвий інструмент дистанційного формування колаборацій і зручний формат отримання фідбеку від клієнтів і користувачів.
“Плюси” просування інтересів бізнесу в Clubhouse
Формат цієї соцмережі надає можливість уже знайомим аудиторії брендам залучати більше людей, перетворювати разових покупців у лояльних клієнтів, а їх, своєю чергою, робити амбасадорами або євангелістами бренду.
Clubhouse надає можливість просувати інтереси бізнесу завдяки:
- використанню нативної реклами;
- залученню аудиторії під час дискусії;
- дохідливому донесенню цінностей щодо продукту, який потребує просування;
- експертній думці фахівців;
- формуванню довіри цільової аудиторії.
Задля ефективного просування інтересів бізнесу в Clubhouse, як і будь-де, важливо створювати цікавий контент. Бренд повинен регулярно створювати нові кімнати, запрошувати в них людей, яких цікаво слухати. Важливо також грамотно оформити bio акаунта, щоб якомога краще розповісти про свій бізнес, про себе, запросити на свій сайт та в інші соцмережі. Підписуються на того, хто цікавий аудиторії, хто є експертом у своїй темі та здатний грамотно про неї розповідати та залучати аудиторію.
Конкуренти не дрімають
Аудіосоцмережі — новий тренд 2021 року. Усвідомивши силу ажіотажу навколо Clubhouse, інші платформи вирішили модифікуватися. З’явився додаток Stereo, у якому, на відміну від Clubhouse, відразу ж була реалізована можливість збереження ефірів і їх прослуховування.
З’явився голосовий формат обговорень в Telegram, над аналогічним проектом працює LinkedIN та Facebook. А платформа Spotify повідомила про покупку конкурента Clubhouse — компанії Betty Labs, розробника додатка Locker Room. Незабаром нам обіцяють можливість обговорення та спілкування всередині інтернет-сервісу Spotify.
Цікаво, що Twitter намагався купити Clubhouse за $4 млрд, але угоду не уклали. Що очікує платформу Clubhouse в майбутньому — складно передбачити, оскільки, як бачимо, під її формат активно адаптуються й інші. Але саме Clubhouse, напевно, найбільш потужний на сьогодні майданчик для просування бізнесу. Отже, варто скористатися моментом.
Залишити коментар