єДекларація — нова тимчасова послуга для підприємців

Портал “Дія” запровадив можливість подання декларації на провадження господарської діяльності в електронному вигляді.

Українські підприємці можуть отримати за лічені хвилини онлайн документи, необхідні для роботи бізнесу.

Послуга реалізована сумісними зусиллями Мінцифри, Мінекономіки та Офісу ефективного регулювання BRDO та буде доступна у період дії воєнного стану.

Розповідаємо про єДекларацію докладніше.

smm-trends

Image by Alexandra_Koch on Pixabay

Щоб оперативно отримувати актуальні новини, підписуйтесь на наші акаунти у Facebook, Telegram, Twitter та Instagram.

На початку травня Кабмін оновив деякі правила провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану. Удосконалено механізм подання українськими підприємцями декларацій для отримання дозволів та ліцензій. 

Завдяки запуску єДекларації процес отримання дозвільних документів максимально спрощено. Зараз це можна зробити в електронній формі — через Єдиний державний вебпортал електронних послуг, зокрема засобами мобільного додатку порталу “Дія”.

Хто може скористатися послугою?

ФОПи або керівники ТОВ, які продовжують здійснювати підприємницьку діяльність, але:

  • через війну змінили місце ведення бізнесу;
  • хочуть поновити дозвільні документи, термін дії яких закінчився до 24 лютого 2022 року, тобто до моменту введення в Україні воєнного стану;
  • змушені були змінити вид діяльності, та на здійснення нової їм потрібна ліцензія.

Які документи можна отримати?

  • Ліцензію
  • Сертифікат
  • Посвідчення 
  • Рішення
  • Висновок або дозвіл 

Чи є виключення щодо подання декларації?

Законодавчо затверджений перелік видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації в умовах воєнного стану, наведено ТУТ.  

Як подати декларацію онлайн?

  1. Зайдіть на портал “Дія” → Послуги → Громадянам → Підприємництво  → єДекларація
  2. Авторизуйтесь за допомогою:
  • BankID (цю технологію використовують ПриватБанк, Монобанк, Ощадбанк, Альфа-банк, Райффайзен Банк та ще понад 30 інших банків)
  • Дія.Підпис
  • Файлового ключа
  • Апаратного ключа
  1. Вкажіть у запропонованій короткій формі: 

— де саме ви плануєте здійснювати бізнес-діяльність

— який дозвільний документ ви хочете отримати

  1. Ознайомтесь із сформованою декларацією
  2. Підпишіть документ електронним цифровим підписом (ЕЦП)

Чи можна отримати декларацію офлайн?

Так. Якщо немає змоги або бажання отримувати електронний варіант документу, декларацію про провадження господарської діяльності можна замовити в найближчому Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП).

У чому переваги нової послуги?

  • Замість безлічі паперових — один-єдиний електронний документ
  • Реєстрація — миттєво
  • Вартість оформлення — безоплатно

єДекларація здатна замінити 374(!) види дозвільних документів. Припустимо, ви власник маленької кавʼярні. Щоб легально працювати, вам потрібно мати:

  • ліцензію на право роздрібної торгівлі;
  • дозвіл на використання зовнішньої реклами;
  • багато інших важливих документів (близько 25).

На отримання всіх цих офіційних паперів, необхідно витратити чимало часу, адже потрібно відвідати щонайменше 6 державних установ. Такий бюрократичний “квест” може тривати 3-3,5 місяці. 

Послуга єДекларація дозволяє економити час, нерви та ресурси:

  1. На оформлення необхідно витратити лише 3 хвилини
  2. Не потребує розгляду чиновників та очікування рішення 10, 14, 30 та більше днів
  3. Замовивши документ, можна одразу почати працювати  

Чи діятиме єДекларація після війни?

Ні. Не пізніше 3 місяців після припинення або скасування в Україні воєнного стану потрібно буде звернутися до відповідних органів ліцензування та дозвільних органів та отримати необхідні паперові документи в передбаченому законодавством порядку.

Умови для стабільної роботи бізнесу

Незважаючи на війну, Україна продовжує створювати цифрову державу та допомагати підприємцям. Підтримують нас й іноземні партнери. Наприклад, європейський проект EU4Business виділяє гранти на підтримку українського бізнесу. Хто може розраховувати на допомогу, читайте ТУТ.

Завдяки можливостям порталу “Дія” можна швидко оформити необхідні документи. У тому числі зареєструвати ФОП у режимі онлайн та запустити свою справу. Докладніше про це читайте у нашому попередньому матеріалі.

Крім того, ми докладно розповідали, наскільки важливо зареєструвати торговельну марку (ТМ), щоб убезпечити свій бізнес.

Для ефективного просування товарів та послуг у мережі “Інтернет” потрібен стабільний сайт. Надійний хостинг для нього, а також SSL-сертифікат та популярний домен ви завжди можете замовити на NIC.UA.