Портал “Дія” запровадив можливість подання декларації на провадження господарської діяльності в електронному вигляді.
Українські підприємці можуть отримати за лічені хвилини онлайн документи, необхідні для роботи бізнесу.
Послуга реалізована сумісними зусиллями Мінцифри, Мінекономіки та Офісу ефективного регулювання BRDO та буде доступна у період дії воєнного стану.
Розповідаємо про єДекларацію докладніше.
Image by Alexandra_Koch on Pixabay
Щоб оперативно отримувати актуальні новини, підписуйтесь на наші акаунти у Facebook, Telegram, Twitter та Instagram.
На початку травня Кабмін оновив деякі правила провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану. Удосконалено механізм подання українськими підприємцями декларацій для отримання дозволів та ліцензій.
Завдяки запуску єДекларації процес отримання дозвільних документів максимально спрощено. Зараз це можна зробити в електронній формі — через Єдиний державний вебпортал електронних послуг, зокрема засобами мобільного додатку порталу “Дія”.
Хто може скористатися послугою?
ФОПи або керівники ТОВ, які продовжують здійснювати підприємницьку діяльність, але:
- через війну змінили місце ведення бізнесу;
- хочуть поновити дозвільні документи, термін дії яких закінчився до 24 лютого 2022 року, тобто до моменту введення в Україні воєнного стану;
- змушені були змінити вид діяльності, та на здійснення нової їм потрібна ліцензія.
Які документи можна отримати?
- Ліцензію
- Сертифікат
- Посвідчення
- Рішення
- Висновок або дозвіл
Чи є виключення щодо подання декларації?
Законодавчо затверджений перелік видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації в умовах воєнного стану, наведено ТУТ.
Як подати декларацію онлайн?
- Зайдіть на портал “Дія” → Послуги → Громадянам → Підприємництво → єДекларація
- Авторизуйтесь за допомогою:
- BankID (цю технологію використовують ПриватБанк, Монобанк, Ощадбанк, Альфа-банк, Райффайзен Банк та ще понад 30 інших банків)
- Дія.Підпис
- Файлового ключа
- Апаратного ключа
- Вкажіть у запропонованій короткій формі:
— де саме ви плануєте здійснювати бізнес-діяльність
— який дозвільний документ ви хочете отримати
- Ознайомтесь із сформованою декларацією
- Підпишіть документ електронним цифровим підписом (ЕЦП)
Чи можна отримати декларацію офлайн?
Так. Якщо немає змоги або бажання отримувати електронний варіант документу, декларацію про провадження господарської діяльності можна замовити в найближчому Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП).
У чому переваги нової послуги?
- Замість безлічі паперових — один-єдиний електронний документ
- Реєстрація — миттєво
- Вартість оформлення — безоплатно
єДекларація здатна замінити 374(!) види дозвільних документів. Припустимо, ви власник маленької кавʼярні. Щоб легально працювати, вам потрібно мати:
- ліцензію на право роздрібної торгівлі;
- дозвіл на використання зовнішньої реклами;
- багато інших важливих документів (близько 25).
На отримання всіх цих офіційних паперів, необхідно витратити чимало часу, адже потрібно відвідати щонайменше 6 державних установ. Такий бюрократичний “квест” може тривати 3-3,5 місяці.
Послуга єДекларація дозволяє економити час, нерви та ресурси:
- На оформлення необхідно витратити лише 3 хвилини
- Не потребує розгляду чиновників та очікування рішення 10, 14, 30 та більше днів
- Замовивши документ, можна одразу почати працювати
Чи діятиме єДекларація після війни?
Ні. Не пізніше 3 місяців після припинення або скасування в Україні воєнного стану потрібно буде звернутися до відповідних органів ліцензування та дозвільних органів та отримати необхідні паперові документи в передбаченому законодавством порядку.
Умови для стабільної роботи бізнесу
Незважаючи на війну, Україна продовжує створювати цифрову державу та допомагати підприємцям. Підтримують нас й іноземні партнери. Наприклад, європейський проект EU4Business виділяє гранти на підтримку українського бізнесу. Хто може розраховувати на допомогу, читайте ТУТ.
Завдяки можливостям порталу “Дія” можна швидко оформити необхідні документи. У тому числі зареєструвати ФОП у режимі онлайн та запустити свою справу. Докладніше про це читайте у нашому попередньому матеріалі.
Крім того, ми докладно розповідали, наскільки важливо зареєструвати торговельну марку (ТМ), щоб убезпечити свій бізнес.
Для ефективного просування товарів та послуг у мережі “Інтернет” потрібен стабільний сайт. Надійний хостинг для нього, а також SSL-сертифікат та популярний домен ви завжди можете замовити на NIC.UA.