"Добре ім'я" бренду

Ділова репутація комерційної фірми, персони або бренду — важливий фактор існування в бізнес-середовищі. Завдяки “доброму імені” можна отримати більшу частку ринку, а отже — більше клієнтів і пропозицій. І за рахунок цього, зрозуміло, заробити більше грошей. Погана репутація виключає наявність усього перерахованого та заважає розвитку. Висновок: щоб домогтися успіху, варто подбати про формування позитивної репутації. 

Photo by Razvan Chisu on Unsplash

Підпишіться на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!

Що ж таке гудвіл

Гудвіл (англ. goodwill, дослівно перекладається як “добра воля”) — ділова репутація компанії, її позитивний імідж. У широкому розумінні — це нематеріальний актив фірми. Найбільш гостро його значення актуалізується під час підготовки та укладання угоди купівлі-продажу бізнесу.

Наприклад, ви націлилися придбати фірму X. Її вартість, умовно, 30 млн грн. Але резерв активів на балансі всього на 10 млн грн. За що ж необхідно доплатити цю різницю? За популярність бренду. За те, що його люблять, ставляться з повагою. За впізнаваний позитивний імідж, який приваблює клієнтів і допомагає утримувати їх. 

Бедвіл

Антагоніст гудвілу — погана ділова репутація. Хіба комусь хочеться мати справу з недобросовісним постачальником товарів (послуг)? Звичайно ж, ні. Тим більше, що приховати зіпсоване реноме неможливо: у наш час інформація розповсюджується блискавично. Неклієнтоорієнтовані дії відлякують ЦА. І це закономірно. У такій ситуації власник бізнесу змушений продавати фірму за ціною нижче вартості матеріальних активів. Негативна різниця між ринковою та балансовою вартістю активів — це бедвіл (англ. badwill). 

Отож мати позитивний діловий імідж набагато перспективніше: хороша репутація дозволяє отримати додаткову вигоду. Важливо розуміти, що у фінансовому еквіваленті розмір цієї вигоди може помітно перевищувати вартість матеріальних активів. Тому гудвіл, як добрий Гудвін з відомої казки, може виконувати заповітні бажання. А в бізнес-діяльності вони у всіх однакові: отримувати якомога більший прибуток.

Гудвіл: з чого він складається

Гудвіл — багатокомпонентне поняття. Воно включає імідж бренду, його впізнаваність, бізнес-зв’язки. І звичайно, рівень популярності, тобто симпатії споживчої аудиторії.

На формування гудвілу впливає робота всіх підрозділів компанії. Важливу функцію в цьому процесі виконують SMM-менеджери з управління репутацією та піарники. Адже формування репутації бренду в інтернеті — це, власне кажучи, їх робота. Її успішність залежить від уміння спеціалістів ефективно керувати інформаційними потоками.

Важливо навчитися працювати з негативом

Гудвіл вимагає постійної уваги та суттєвих зусиль. Адже його потрібно не просто “зростити”, але й надійно захистити, оскільки конкуренти та заздрісники ніколи не дрімають. Вони переслідують свої інтереси, тому намагаються зробити все можливе, щоб підірвати репутацію успішного бренду.

Отже стратегічне завдання — грамотно протистояти натиску негативу. Важливо навчитися цілеспрямовано виправляти репутацію бренду в інтенеті. У цьому допоможуть методики комплексного управління репутацією та арсенал інструментів формування “доброго імені”.

Є чимало практичних онлайн-курсів, на яких навчають: 

  • застосовувати техніки видалення негативної інформації з пошукової видачі;
  • організовувати роботу щодо пошуку різних видів згадок про фірму (або персони), обробляти їх та класифікувати;
  • коректно дискутувати з агресивними коментаторами;
  • протистояти чорному піару, тролінгу, споживчому екстремізму;
  • протидіяти інформаційним атакам;
  • вибудовувати спілкування з аудиторією з метою формування пулу лояльних передплатників і читачів;
  • навчати співробітників правильній поведінці в соцмережах у якості амбасадорів бренду;
  • а також ретельно готувати контент для реалізації репутаційної стратегії, використовувати інформаційні приводи та грамотно працювати з позитивними відгуками на сайті та в соцмережах фірми. 

Гудвіл потрібен усім

Позитивна репутація компанії — важлива складова успіху. І завдання PR-фахівця аргументовано переконати керівництво в тому, що формування гудвілу — це необхідність. Управління репутацією — глобальне завдання будь-якої компанії, яка має на меті бути конкурентоспроможною і прибутковою. 

Деякі власники бізнесу не бажають фінансувати роботу з негативом: вони вважають більш ефективними вкладення в продаж. Але ж у маркетингу все взаємопов’язане. І якщо фірма прибутково працює сьогодні, немає гарантії, що завтра не з’явиться необхідність у її продажу. А без гудвілу вдало продати бізнес непросто. До того ж, завдяки позитивній репутації можна не просто підняти продажну вартість бізнесу, а й підвищити ціну товарів (послуг). 

Комплексне управління репутацією в Інтернеті, налагоджена робота з негативом, формування міцного стійкого гудвілу — запорука збільшення вартості підприємства. І відмовлятися від цього як мінімум стратегічно недалекоглядно. 

Залишити коментар