Навіщо проводиться дослідження ринку

Для того, щоб продати що-небудь, треба створити якісну, привабливу рекламу. Для того, щоб реклама діяла, вона має бути налаштована на привернення уваги цільової аудиторії. Як би майстерно не була відрекламована курка, вегетаріанця вона не спокусить, так що розберемось у тому, як грамотно провести аналіз ринку й дізнатися свою аудиторію трохи ближче.

marketing

Image by Freepik

Підписуйтесь на нас у Facebook, Telegram, Twitter, Instagram, щоб розумітися на нюансах маркетингу.

Що таке дослідження ринку?

Простими словами ми це вже обговорили. Якщо говорити професійною мовою, дослідження ринку – це процес збору, аналізу та інтерпретації інформації про конкретний ринок, що бере до уваги географічні, демографічні та психологічні особливості потенційних покупців чи зацікавлених користувачів. Тобто опис клієнта – “Хто? Де? Який?”.

Дослідження допомагає маркетологам зрозуміти особливості ринку, слабкі та сильні сторони свого бізнесу, а також бізнесу конкурентів. Сприяє покращенню маркетингової стратегії та виводить бренд на новий рівень. Звичайно, це лише один із можливих способів покращення бізнесу, і, як і всі інші, не може дати 100% точну інформацію або гарантувати успіх. І все ж таки може дати вам більше розуміння ринку і можливо наштовхнути на нові ідеї.

Як зрозуміти, що слід проводити дослідження ринку?

Напевно, найпростіша відповідь – коли відчуваєте, що це може допомогти. Або, коли не до кінця розумієте, що допомогти може. Але є конкретніші ситуації, в яких корисно провести дослідження ринку, і це:

  • Визначення цілей. Спочатку, не маючи інформації про ринок і клієнтів, коли не знаєш навіть кількості й приблизного опису потенційних покупців, важко визначитися з цілями на продажі. Як варіант виходу зі скрути – дослідження ринку.
  • Розв’язання наявних проблем. Якщо ви в бізнесі вже давно, а справа йде не так добре, як хотілося б – слабкі продажі, низька рентабельність. Тут дослідження може допомогти визначитися з причиною проблем, насамперед із тим, у чому її причина – агресивний ринок чи неякісний продукт.
  • Підтримка зростання. Аналіз того, в яких ваших продуктах найбільше зацікавлені покупці, вкаже на те, чого варто випускати більше і в яку галузь орієнтуватися.

Види дослідження ринку

Насамперед дослідження ринку можна поділити на первинне та вторинне.

Первинне дослідження проводиться вами або для вас, дані для розв’язання певної проблеми збираються з нуля (інтерв’ю, опитування, фокус-групи). Плюс – робиться спеціально для вас, ви контролюєте процес та якість проведення.

Вторинне – робота з уже зібраними даними (статті, документи, звіти, статистика того чи того бізнесу). Плюс – дає ширшу картинку, оскільки може бути зібрано з різних джерел і стосуватися більшої кількості людей, у тому числі конкурентів.

Що з цього краще використовувати? В ідеалі поєднувати обидва варіанти. Перший дасть більше інформації про ваш бізнес, а другий – про те, як справи у конкурентів.

Маркетологи ділять первинне та вторинне дослідження на інші підтипи: якісне та кількісне.

Кількісне – всі опитування, які дають результат у цифрах, статистику (голосування, опитування із закритою формою відповідей). Результати, отримані від таких досліджень узагальнені й добре підходять для перевірки гіпотез, або для пропозицій, результати яких легко обчислити кількістю голосів.

Якісне – допомагає у встановленні причин тієї чи тієї проблеми, збирання думок, пропозицій (інтерв’ю, опитування з відкритою формою відповідей).

Отже, ми заклали фундамент у питанні дослідження даних. Це базова інформація, яка познайомить вас із запитанням і дасть від чого відштовхнутися у майбутньому. Далі ми розглянемо 5 кроків, необхідних дослідження ринку, а також інструменти, які вам у цьому допоможуть.

А поки що нагадуємо: для успішного бізнесу та побудови довірчих відносин з клієнтами вам необхідний сайт з унікальним доменом та надійним хостингом. Безпеку бізнесу та його клієнтам забезпечить реєстрація торговельної марки (ТМ) та SSL-сертифікат. Ці та інші продукти та послуги можна знайти на NIC.UA.