Що таке експериментальний маркетинг?

За останні кілька років спосіб життя людей сильно змінився, пандемія посилила віртуалізацію нашого життя, багато сфер перейшли в онлайн-формат. Віртуальні зустрічі, вебінари, онлайн-покупки та передача контенту мережею стали для нас нормою.

З одного боку, це добре і зручно, а з іншого – різноманіття та кількість пропозицій перевантажує свідомість людей. Необхідно постійно привертати увагу, дивувати, шукати нестандартні підходи. Одним із таких підходів може стати експериментальний маркетинг. Пропозиція реального досвіду на додаток до цифрового маркетингу – чудовий спосіб виділитися серед конкурентів у переповненому віртуальному світі.

Photo: Pexels

Підписуйтесь на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!

Зміст статті

  • Що таке експериментальний маркетинг?
  • Як працює експериментальний маркетинг?
  • Переваги експериментального маркетингу
  • Як використовувати експериментальний маркетинг для вашого бізнесу

Що таке експериментальний маркетинг?

Люди більше люблять брати участь, ніж дивитися. Слухати живу музику, дивитися картини в музеї чи футбол на галасливому стадіоні, обираючи натовп навколо, а не затишний диван з телевізором. За особистої участі та фізичного спілкування виходить більш чуттєвий досвід та яскраві враження. Процес спілкування та спільні переживання зближують нас із людьми, залишають теплі спогади від спільно прожитих подій.

Експериментальний чи емпіричний маркетинг працює приблизно так само. Він пропонує особисте переживання досвіду та подій для просування товарів та послуг. Поєднання зорової картинки, звуків, текстур, смаків та запахів привертають увагу клієнтів, зв’язуються з брендом у свідомості людей, підвищують впізнаваність та лояльність клієнтів.

Експериментальний маркетинг впливає на почуття людини та допомагає потенційним клієнтам отримати унікальні враження від спілкування з брендом та продуктом компанії.

Як працює експериментальний маркетинг?

Щоразу, коли ви заходите до супермаркету та пробуєте новий продукт чи напій, ви стаєте учасником експериментального маркетингу. Беручи на прилавку або отримуючи в подарунок до онлайн-замовлення пробник парфумів, крему, мила або дезодоранту, ви також стаєте учасником експериментального маркетингу.

Іноді компанії проводять заходи з використанням символіки бренду на експозиціях, автомобілях та костюмах учасників, використовують як привід відкриття магазину, змагання, марафони та інші заходи. Враховуючи переваги цільової аудиторії, це можуть бути екологічні заходи або флешмоби, такі як сортування сміття, очищення прилеглої лісосмуги, відмова від поліетилену тощо, які стимулюють людей до унікальної взаємодії з їхнім брендом.

Прекрасний, простий та переконливий приклад емпіричного маркетингу – заходи Today at Apple, які проводяться безоплатно в магазинах Apple та допомагають людям творчо використовувати свої телефони, комп’ютери та планшети, попутно весело й цікаво проводячи час.

Переваги експериментального маркетингу

Традиційний маркетинг створений привертати увагу та викликати довіру за допомогою маркетингових повідомлень. Він апелює до емоцій та інтелекту за допомогою візуальних та звукових стимулів, викликає інтерес до продукції, достатній, щоб споживач почав діяти.

Експериментальний маркетинг діє навпаки. Він починається з якоїсь дії, спрямованої на те, щоб справити враження на потенційного клієнта. Це дає споживачеві відчути прямий та безпосередній контакт із продуктом або послугою компанії, створює активну взаємодію з моменту їхнього першого контакту з брендом.

Експериментальний маркетинг допомагає прорватися крізь різноманітний шум традиційного маркетингу та реклами, привертає увагу через взаємодію. Що більше часу людина витрачає на взаємодію з брендом, то вища довіра та зв’язок. Після первинного подібного контакту стає набагато простіше продовжувати ремаркетинг за допомогою медійної реклами, реклами в соціальних мережах та електронного маркетингу.

Як використовувати експериментальний маркетинг для вашого бізнесу

Найбільш успішний емпіричний маркетинг спрямований на створення значущого, інтерактивного, незабутнього та унікального досвіду для потенційних покупців та клієнтів.

Замість того, щоб просто демонструвати функції продукту або послуги, залучайте людей до процесу таким чином, щоб вплинути на їхні емоції та відчуття, які будуть пов’язані з покупкою.

Маркетингова стратегія, заснована на створенні досвіду, спрямована на розвиток зв’язку між брендом та його клієнтами. Замість того, щоб просувати товари чи послуги пасивної аудиторії, знайдіть способи залучити її до процесу. Експериментальні маркетингові кампанії спрямовані на активну взаємодію клієнта з брендом. Це можуть бути тематичні заходи, безоплатні пропозиції продуктів, співпраця з маркетинговими агентами та будь-які інші події, що привертають увагу.

Кожен відвідувач при взаємодії з брендом, продуктом чи послугою має отримати свій унікальний досвід. Натхненні позитивним досвідом клієнти можуть стати амбасадорами вашого бренду, які ділитимуться своїми переживаннями в соціальних мережах або в колі друзів та знайомих.

Щоби ваш бізнес ріс та розвивався, вносьте різноманітність у роботу з цільовою аудиторією, поряд із традиційними маркетинговими технологіями додавайте нові способи знайомства зі зразками продукції, вигадуйте позитивні події та заходи, які привертають увагу потенційних клієнтів і змушують говорити про вас.

Іконки: flaticon