Еmail-розсилка — один з найбільш ефективних каналів продажів (у нього найвищий ROI). Велика база підписників — це завжди предмет гордості email-маркетолога. Формування актуальної робочої бази потребує великих зусиль, часу та ресурсів.
Але від погіршення статистики та негативної уваги спам-фільтрів ніхто не застрахований. Причина — частина аудиторії перетворюється на баласт і не приносить конверсії. Як цього уникнути? Регулярно стежити за базою: своєчасно чистити її, “реанімувати” неактивні контакти. Про те, як це зробити, ми й поговоримо в цій статті.
Photo by Karolina Grabowska on Pexels
Подписывайтесь на нас у Facebook, Telegram, Twitter или Instagram, чтобы ничего не пропустить!
Чому важливо відстежувати актуальність списку контактів
Щоб активно працювати та розвиватися, бути цікавим підписникам, бізнесу необхідно активно з ними взаємодіяти.
Для цього потрібно моніторити список контактів:
- поповнювати його новими;
- намагатися реанімувати старі;
- своєчасно видаляти неактивні.
Зниження інтересу аудиторії до ваших листів — це не обов’язково наслідки неякісної стратегії. Навіть ідеальна email-розсилка може “провалитися” через тривіальні причини:
- у людини змінилися інтереси, тому ваші листи для неї не актуальні;
- вона вже не користується цією поштовою скринькою;
- помилка доставлення тощо.
Чому потрібно чистити базу
Ревізія списку контактів допоможе вам:
Зменшити вартість email-розсилки
Кожен лист коштує грошей. Навіщо їх марнувати, витрачати на незацікавлену аудиторію, неіснуючих підписників? Це знижує маржинальність розсилки. Чищення бази дозволяє оптимізувати витрати на email-маркетинг.
Оцінити актуальний інтерес аудиторії
Через тих, хто вже давно не цікавиться вашими листами, важко оцінити реальний інтерес аудиторії до розсилки. Актуалізація адрес допомагає отримувати найбільший відгук від контактів і дізнаватися точні показники відкриття листів (Open Rate).
Уникнути блокування ESP (Email Service Provider)
Будь-який хороший сервіс поштових розсилок уважно стежить за доставленням листів і оцінює його. Великий відсоток невідкритих email-повідомлень система розцінює як спам. Це погіршує авторитет домену відправника та може призвести до його блокування.
Жодна платформа не працюватиме з неякісною (пасивною) базою даних email-адресів. Тому чищення бази — це спосіб убезпечити свій домен від внесення до чорного списку поштових клієнтів.
Коли та з якою періодичністю потрібно чистити базу
Обов’язково — при запуску першої email-розсилки. Якщо ви довго та наполегливо збирали базу та маєте намір відправити листа відразу всім контактам, є ризик, що більша частина аудиторії виявиться неактивною.
Регулярно, раз на 3-5 місяців — коли “вік” списку контактів від півроку та вище.
За необхідності — коли перерва в розсилці від 3 місяців (для В2С) та від 6 місяців (для В2В).
Image by ribkhan on Pixabay
Як очистити список контактів
Мета очищення бази — видалити пасивних адресатів і спілкуватися лише з тими, кому це справді цікаво.
Головне завдання — виявити та видалити адреси контактів, які:
- не підтвердили підписку;
- не реагують на реактиваційні листи;
- неіснуючі контакти;
- спам-пастки;
- адреси з помилками доставлення.
Алгоритм дій простий:
- Перевіряємо актуальність списку контактів
- Намагаємося “розбудити” та повернути всіх, хто мовчить
- Формуємо актуальну базу
Етапи очищення бази контактів
1 етап — перевірка валідності списку підписників
Нам потрібно знайти тільки активні email-адреси.
Як це можна зробити?
- За допомогою систем автоматизації маркетингу. Наприклад, використовуючи звіти сервісів розсилки, з якими ви працюєте: SendPulse, eSputnik, UniSender та ін.
- За допомогою програм-валідаторів для перевірки поштових адрес: ePochta Email Verifier, Zero Bounce, Quick Email Verification, High-Speed Verifier (програма з російськомовним інтерфейсом) та інших.
Сторонні сервіси ефективно використовувати тоді, коли основна маса контактів почала формуватися давно та її необхідно перевіряти ретельніше. Як правило, такі програми надають 7- або 14-денний безкоштовний період. Подальше використання потрібно оплачувати, тому варто відразу знайти найзручнішу програму з подібним функціоналом:
2 етап — реактивація очищеної бази email-підписників
Після очищення бази від неіснуючих та неактивних адрес варто спробувати повернути всіх, хто ігнорує наші повідомлення. Тобто намагаємось реактивувати список email-підписників.
Як це можна зробити?
- Сегментувати аудиторію
Рекомендується розділити контакти на групи та для кожної підготувати власний ланцюжок реактиваційних листів. Допоможе в цьому RFM-аналіз. Сегментування можна здійснити за такими параметрами:
- як давно одержувач відкривав листи розсилки (30 днів, 3 місяці тощо);
- як давно було здійснено останню покупку;
- де проживає контакт (демографічна ознака);
- чим цікавиться частіше (інтереси) та ін.
- Максимально персоналізувати листи
Це найважливіший аспект ефективності реактиваційної розсилки. Щоб достукатися до користувача та повернути його інтерес, варто використовувати різні дані про нього. Наприклад, це можуть бути накопичені бонуси та рекомендація, на що їх можна витратити.
- Тестувати та аналізувати кожну розсилку
- Потрібно уважно відстежувати кількість відкривань. Після кількох (двох-трьох) реактиваційних розсилок з різними темами та змістом можна просто видалити тих, хто не відкриває листи. Це додатковий інструмент очищення бази.
- Є категорія людей, які відкривають листи та навіть переходять за посиланням, але потім знову перестають реагувати. З такою аудиторією теж краще розлучитися. Хоча можна залишити та періодично надсилати пропозиції про знижки.
- Також потрібно моніторити кількість скарг на спам та відписок: збільшення цих двох показників свідчить про те, що повідомлення працює погано та його варто замінити. Статтю “Як написати тему електронного листа так, щоб його відкрили” читайте за посиланням.
Результати кожної реактиваційної розсилки слід ретельно аналізувати. Лише так можна дізнатися про справжній інтерес до неї.
Висновок
Чистка бази — це необхідність. Працювати потрібно тільки з активними email-адресами. Регулярний аналіз стану бази контактів для email-розсилки дозволяє правильно та своєчасно реагувати на зміни в поведінці одержувачів. Крім того, це можливість для тестування нових шаблонів, які ви плануєте використовувати під час створення нового контенту та коригування стратегії.
Валідна база з активними адресами — важливий інструмент підтримки лояльності до бренду та залучення трафіку на свій сайт.
Якщо у вашої компанії поки немає сайту, його можна зробити за допомогою WordPress, вибравши відповідний домен та якісний хостинг. Це сприятиме розвитку вашого бізнесу. Корисну інформацію про те, як вибрати доменне ім’я, читайте тут.