Еmail-трекінг для бізнесу

У бізнесі будь-які зусилля спрямовані на досягнення певного результату. Маркетологи не можуть покращувати свою стратегію, якщо не знають, як вона працює. Власники бізнесу не можуть планувати масштабування, якщо не вивчили свою аудиторію та найбільші канали трафіку. 

Якщо ви використовуєте email-розсилки або навіть відправляєте листи клієнтам лише час від часу, проаналізувати їх ефективність допоможе email-трекінг.

У цій статті ми розповімо, що це за технологія, кому та навіщо вона потрібна. 

smm-trends

Image from Freepik

Підписуйтесь на нас у Facebook, Telegram, Twitter, Instagram, щоб своєчасно отримувати корисну інформацію.

Що таке email-трекінг?

Email-трекінг — це технологія відстеження “долі” електронних повідомлень, які відправляються клієнтам за допомогою масових розсилок або окремих листів. Коли на електронну адресу приходить Email, користувач може:

  • відкрити лист, прочитати його та перейти за посиланням, розміщеним в тексті;
  • або просто видалити цей імейл, навіть не дізнавшись, що було в повідомленні.

Сервіс email-трекінгу допомагає відстежувати ці дії, аналізувати їх та використовувати отриману інформацію для прийняття обґрунтованих бізнес-рішень.

Що можна відстежити за допомогою email-трекінгу

Більшість інструментів відстеження електронної пошти збирають такі дані, як відсоток відкриття імейлів, час та місце взаємодії з ними, переходи за посиланнями, вкладеннями тощо.

Зокрема, така система збору статистики дає інформацію про те:

  • чи був доставлений електронний лист;
  • коли та де одержувач отримав доступ до електронного листа;
  • чи відкривав його отримувач;
  • чи ознайомився з супровідним листом або пропозицією, яку ви надіслали;
  • чи відповів він на ваш імейл;
  • чи переходив за якимось посиланням, розміщеним у повідомленні;
  • чи відповів на цей лист;
  • чи відписався від розсилки;
  • чи позначив лист як спам.

Як працює email-трекінг

Еmail-трекінг — це інструмент digital-маркетингу, який постійно вдосконалюється. Як відомо, ринок програмного забезпечення активно розвиває технології відстеження електронної пошти. Але незалежно від використовуваного механізму, загальні принципи роботи email-трекінгу залишаються незмінним.

Відкритий email-трекінг

Щоб відстежувати кількість “переглядів” електронної пошти, сервіси email-трекінгу використовують так званий піксель відстеження.

  • Система додає дуже маленьке, невидиме для людського ока зображення шириною 1 піксель і висотою 1 піксель (як правило, у нижній частині листа). Такі зображення зазвичай прозорі та представлені у вигляді файлів .gif або .png.
  • Як тільки отримувач відкриває повідомлення, його провайдер робить запит на сервер, щоб отримати це зображення.
  • Такий запит означає, що користувач переглянув лист і реєструється як “перегляд”.

Хоча пікселі відстеження електронної пошти для більшості людей залишаються непоміченими, багато компаній використовують їх для оцінки залучення користувачів до рекламних та маркетингових кампаній.

Відстеження кліків

Щоб можна було зареєструвати клік за посиланням, кожне посилання в листі перетворюється в те, яке спочатку веде в систему електронної пошти, а потім перенаправляється на фактичне посилання. Це дозволяє відстежувати кліки.

Відстеження відмови від підписки

Коли користувач відписується від розсилки, він також переходить за посиланням. Тому для відстеження відписок використовується та ж технологія, що й для відстеження кліків в електронних листах. Єдина відмінність у тому, що система “знає”, що це посилання для відмови від підписки.

Відстеження відповідей

Може бути реалізовано по-різному в різних системах електронної пошти. Найпопулярніші методи включають використання відкритого пікселя відстеження та порівняння тем листів.

Чим email-трекінг корисний продавцеві та маркетологу

Еmail-трекінг — джерело аналітики, а без неї в бізнесі ніяк. Технологія відстеження електронної пошти дає вам важливу інформацію про вашу взаємодію з контактами, мережами, клієнтами та потенційними клієнтами.

Ці знання можна використати, аби покращити охоплення, підтримуючи налагоджені унікальні відносини адресатів з вами. Аналіз цих даних допомагає вибудовувати більш ефективну маркетингову стратегію. 

Завдяки email-трекінгу ви будете знати, який тип контенту, теми та вкладення найбільш цікавлять вашу цільову аудиторію та зможете зробити висновки щодо ефективності розсилки та шукати шляхи для покращення наступної email-кампанії.

Ви не просто дізнаєтеся, що лист було відкрито, але й скільки разів отримувач його відкривав. Якщо користувач неодноразово повертався до листа, то ця людина зацікавлена у вашій пропозиції, що логічно. Можливо, є сенс підготувати для такого користувача (категорії користувачів) окрему розсилку.

Отже, замість того, щоб відправляти листи “в порожнечу”, можна усвідомлено управляти розсилками та розробляти бізнес-рішення, що ґрунтуються на реальних потребах ЦА.

Сервіси для email-трекингу

Є різні (безплатні та платні) інструменти відстеження електронної пошти – розширення та окремі програми (наприклад, HubSpot, трекер електронної пошти Intelliverse та ін.).

Крім того, більшість CRM-систем надає широкий набір функцій, включаючи безплатні масові розсилки через Gmail та функцію email-трекінгу.

Також є сервіси email-трекінгу, що вбудовуються в Gmail (наприклад, Mailtrack для Gmail, Streak) — статистика відображається в інтерфейсі електронної пошти навпроти відправленого листа.

Якщо ви не плануєте налаштовувати наскрізну аналітику, можна зупинити свій вибір на простих і недорогих CRM-продуктах, де набір функцій достатній для виконання поточних бізнес-завдань.

Статистику листів можна відстежувати й через Google Analytics. Зокрема й порівнювати показники трафіку із розсилок з іншими джерелами.

Висновок

Email-трекінг — ефективний маркетинговий інструмент для збору статистичних даних, які допомагають розробляти персоналізовані пропозиції для зацікавлених користувачів, а отже — підвищувати конверсії.

Нагадуємо, що важливим інструментом для онлайн-просування бізнесу є сайт. Стабільну роботу ресурсу забезпечить надійний хостинг — його можна замовити на NIC.UA. Також у нас можна вибрати вдалий домен та купити SSL-сертифікат. Убезпечити роботу бізнесу допоможе реєстрація торговельної марки.