Що таке Google Trends

Фахівці, працюючи над просуванням сайтів, часто використовують Google Trends як один з інструментів для підбору семантичного ядра. Це лише одна з функцій, можливостей для використання програми набагато більше. Тому ми поговоримо про те, як користуватись Google Trends для роботи з контентом.

google trends

Image by rawpixel.com on Freepik

Підписуйтесь на нас у FacebookTelegramTwitterInstagram щоб бути в курсі трендів.

Як працює Google Trends?

Дивлячись на графік можна подумати, що він відображає кількість запитів користувачів за одиницю часу. Це не зовсім так. Крива відбиває відносну популярність запиту. Це показник, у якому враховується час і місце приходу запитів, але він зображує пряму залежність.

Показник визначається за 100-бальною шкалою, виходячи із відношення обраного запиту до загальної кількості пошукових запитів.

Google Трендс ігнорує запити, що повторюються, від одного користувача, що ускладнює штучний вплив на ранжування, і не враховує низькочастотні запити, вони вважаються рівними 0.

Чим Google Trends корисний у маркетингу?

Працюючи над оптимізацією сайту за ключовими словами, важливо враховувати деякі показники, уявлення про які може дати Google Трендс.

Сезонність та локалізація

Напевно, не викликає сумніву, що популярність деяких подій, предметів та явищ багато в чому залежить від пори року. Наприклад, про Різдво ми починаємо говорити ближче до грудня. І кількість тематичних запитів у пошукових системах максимально збільшується в грудні.

До речі, цікаве спостереження. Запит “Різдво” популярніший на заході України.

У східних областях найбільше цікавляться темою Нового року. Найбільше зацікавлені новорічною тематикою області: Донецька, Луганська, Херсонська, Миколаївська та Харківська.

Користуючись Google Trends, можна відстежувати сезонні зміни піків та падінь популярності запитів на вашу тематику, з урахуванням територіальних особливостей.

Країна, місто, регіон, де пошуковий запит користується найбільшою і найменшою популярністю, відповідає на питання, де продукція вашого бізнесу має найбільший попит. Туди й варто спрямовувати таргет.

Дані, отримані за допомогою Google Трендс, можна використовувати двома способами:

  • Створювати релевантний контент на підході до пікових точок. Наприклад, публікувати матеріали “Як підготувати будинок до Різдва” або “Як вибрати подарунки для всієї родини”, починаючи з перших днів листопада. Приблизно тим часом ЦА починає цікавитися темою.
  • Оптимізувати раніше опубліковані релевантні сторінки. Якщо на вашому ресурсі вже публікувався матеріал “Як підготувати будинок до Різдва” або на сайті є сторінка з продажу різдвяного декору, за кілька місяців до передбачуваного піка варто позначити їхню пріоритетність для пошукової системи. Зробивши це, наприклад, у жовтні, до грудня ви отримаєте певне зростання ранжування обраних сторінок.

Актуальність теми

Складаючи контент-план для сайту, варто перевірити актуальність теми в Google Трендс. Чи достатньо вона популярна у користувачів? В іншому випадку можна витратити час на написання контенту, який втрачає або втратив актуальність. Отже, матеріал не привабить користувачів на сайт.

Трендові запити

Пошукайте запити з вираженим стрибком популярності за останні 24 години незалежно від локалізації. Для цього у випадному меню в лівому верхньому куті виберіть “Популярні пошукові запити”.

Якщо ви бачите, що тема в тренді, і вона співзвучна до вашого бізнесу, варто звернути на неї увагу. Зазвичай тема “грає” кілька днів, а пік обговорення просідає наступного дня після події.

Планування контенту

Трапляються випадки, коли тема актуальна саме в піковий день. Як правило, це різні тематичні дні: День волонтера, День батька, День матері тощо.

У цьому випадку не підготувати контент заздалегідь буде непередбачливо.

Орієнтуватися можна за піковими запитами минулих років. Для цього варто переглянути статистику популярності запиту за 5 років. Як правило, інтерес підвищується приблизно за тиждень до дня Х. До цього часу варто підготувати новий контент, оновити сторінку з тематичним матеріалом, додавши нові дані, кілька актуальних фактів або цифр. І прописати їхню пріоритетність.

Подібні теми

Якщо прокручувати вниз сторінку зі статистикою запиту, що цікавить, можна побачити перелік схожих запитів, які шукають користувачі.

Є два варіанти перегляду схожих запитів: “Найпопулярніші” і “Набирають популярність”. Натиснувши на питання поруч із “Схожими темами”, можна ознайомитися, чим відрізняються ці два варіанти. Опція допоможе розширити список ключових слів і зрозуміти, що зараз більше цікавить користувачів.

Можна переглянути й схожі для подібних тем, аби ще більше розширити список можливих запитів.

За допомогою “схожих тем” можна побачити конкурентів, проаналізувати їхню тактику і вибрати найкраще для використання у себе. Для цього введіть у рядок пошуку Google Trends назву свого бренду і за схожими темами подивіться, кого ще у вашій ніші шукають користувачі. Вони і ваші потенційні клієнти теж.

Пошукові запити для YouTube

Є користувачі, яким відеоконтент до вподоби більше текстового. І є теми, що зручніше вивчати за допомогою відеоуроків. Тому варто подивитися популярність цікавих для вас пошукових запитів безпосередньо для відео на YouTube. Тим більше Гугл Тренд дає таку можливість.

Переконавшись, що запит популярний у YouTube, можна створити відео, щоб ранжуватися за цим запитом.

Резюме

Google Trends – корисний інструмент, що дає найсвіжіші дані щодо актуальності використання того чи того запиту. Швидкість та актуальність – найважливіші фактори онлайн-простору.

Це стосується роботи ресурсів, що належать компанії. Щоб сайт зберігав актуальність і був видимий для пошукових систем та додатків, вчасно подбайте про продовження домену та хостингу. Щоб забезпечити безпеку вашого бізнесу, подбайте про реєстрацію торгововельної марки (ТМ) та придбання SSL-сертифіката. Ці та інші продукти та послуги можна знайти на NIC.UA.