Головна сторінка сайту (Home page) — обличчя компанії, основне джерело переглядів сайту. Саме тут у користувачів формується перше враження про постачальника товарів чи послуг. Тому від функціональності та вдалого дизайну стартової сторінки багато в чому залежить успіх бізнесу. Пропонуємо ознайомитись з кількома важливими правилами ефективного оформлення Home page.
Photo by Sarah Pflug from Burst
Підписуйтесь на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!
За останні кілька років вебресурси, створені для просування бізнесу, зазнали серйозної трансформації. Сучасний сайт — це вже не просто коротка презентація бізнес-пропозиції. Він перетворився на “машину для генерування лідів”, яка направляє аудиторію та супроводжує її до моменту здійснення покупки.
Чому важливо якісно оформити головну сторінку
- Home page — це початок знайомства аудиторії з бізнесом компанії. Перше враження неможливо справити двічі. Тому інтерес до вас та вашого продукту залежить від того, наскільки позитивним буде це враження.
- Стартову сторінку можна порівняти з вказівником, встановленим на жвавому перехресті. Інтуїтивно зрозуміла навігація допомагає відвідувачу сайту швидко знайти потрібну інформацію та одразу отримати відповіді на свої запитання.
- На головній сторінці повинні бути кнопки з текстом “Реєстрація” та/або “Вхід”, а також “Купити” та/або “Замовити”. Забезпечте користувачам можливість швидкого придбання вашого продукту!
Обов’язкові складові ефективної головної сторінки
Тема сайту
Завдання стартової сторінки — максимально розкрити тему сайту. Користувачеві має бути зрозумілим: чим займається компанія, який саме продукт вона пропонує.
Суть торгової пропозиції
Сформулюйте її коротко та подайте у вигляді заголовку H1. Ваше завдання — за допомогою однієї фрази переконати відвідувача сайту (потенційного клієнта) у тому, що він знайшов розв’язання своєї проблеми.
На головній сторінці не варто перераховувати особливості та технічні характеристики продукту. Розмістіть докладний опис на цільових сторінках сайту.
Конкретизуємо на прикладі головної сторінки nic.ua
- Натиснувши “Домени”, ви потрапите на цільову сторінку з докладною інформацією щодо можливостей вибору та реєстрації доменного імені для нового вебресурсу.
- Тиснете кнопку “Хостинг” — опиняєтеся на тематичній сторінці хмарного дата-центру, де можна вибрати оптимальний варіант надійного хостингу для роботи вашого сайту.
Заклик до дії
Це основний елемент маркетингу, який забезпечує збільшення продажів. Тому важливо, щоб відвідувачі сайту відразу бачили СТА-кнопку(-и) (СТА — абревіатура від Call to action).
Брендінг
Унікальний логотип і вдала палітра кольорів — це ті елементи брендингу, які забезпечують впізнаваність. Лаконічний та інформативний лого компанії легко запам’ятати. А завдяки вдалому вибору кольору для брендування, постачальника товарів чи послуг простіше ідентифікувати в інтернет-просторі. Зокрема й у соціальних мережах.
Панель навігації
Вона повинна бути інтуїтивно зрозумілою та візуально доступною. Панель навігації направляє користувачів, надає доступ до інших сторінок та можливість швидко повернутися на головну.
Контакти
Телефони, іконки соціальних мереж, адреса електронної пошти, юридична та фактична адреса та інші контактні дані — ця інформація має бути максимально доступною. Не примушуйте відвідувачів сайту довго шукати потрібну кнопку.
Подбайте про те, щоб ваші клієнти мали можливість швидко зв’язатися з вами найбільш зручним для них способом.
Футер
Футер сайту — це візуальний елемент структури, розташований у нижній частині головної та інших сторінок сайту. Серед маркетологів та сайтобудівників Footer — це так званий “підвал”.
Його використовують для перелінування сторінок вебресурсу. Інформація, розміщена у футері, допомагає підвищити залученість користувачів. Тому правильно оформлений Footer — це додатковий рівень воронки продажів, який допомагає перетворювати відвідувачів на лідів.
Про основні критерії створення красивого та функціонального футера ми розповімо в одному з наступних матеріалів.
Що ще потрібно врахувати при оформленні головної сторінки
Сайт компанії створюється не для того, щоб аудиторія насолоджувалась вишуканим стилем вебдизайнера або професіоналізмом копірайтера. Він вирішує конкретне бізнес-завдання — привертає увагу до товару чи послуги та допомагає їх продавати.
Якісний дизайн
Сучасні користувачі здатні оцінити якість оформлення стартової сторінки та сайту в цілому. Тому для багатьох якісний дизайн — не просто приємний візуальний бонус, а один з індикаторів професіоналізму компанії, маркер довіри до неї.
Колір, контраст, типографіка, відстані, акцентування важливих елементів, мінімальна декоративність — це ознаки сайту, який дійсно працює. Гармонійна візуальна ієрархія компонентів набагато важливіша за бажання розповісти на головній сторінці відразу про все.
Чіткий текст
Інформативна лаконічність, доступна манера викладу підвищує лояльність аудиторії. Тому не варто “перевантажувати” текстові матеріали сайту зайвими деталями та складною професійною термінологією. Особливо на головній сторінці: зробіть її зрозумілою для широкого кола користувачів. Великі тематичні статті, огляди, інтерв’ю та новини краще розміщувати в блозі.
Юзабіліті
Подумайте про те, щоб відвідувачам було комфортно перебувати (орієнтуватися) на головній сторінці та легко вчиняти цільові дії. Не завантажуйте користувачів великим обсягом тексту. Не примушуйте їх пробиратися крізь нетрі додаткових елементів (текстових блоків, заголовків, зображень, віджетів, флеш-банерів).
Аудиторія цінує простий і зрозумілий інтерфейс, а багатослівність, відсутність логічної структури та нав’язлива анімація дратує, плутає і збиває з пантелику. Відвідувач не витрачатиме свій час на те, щоб розібратися — він просто закриває сторінку.
Висновки
Головні критерії ефективності та привабливості головної сторінки сайту — лаконічний дизайн, легкий для сприйняття грамотний текст, зручна навігація та органічність. Усе це підвищує юзабіліті.
Якщо ви прагнете охопити широке коло аудиторії, потрібно ретельно продумувати оформлення головної сторінки. Варто бути обережним з нефункціональним креативом і, можливо, йти на серйозні компроміси в дизайні. Зрозуміло, тільки заради того, щоб задовольнити потреби якомога більшої кількості користувачів.
Аналіз сайтів конкурентів, поведінки, вимог та очікувань аудиторії допоможе вам створити ефективну Home page — стабільний та надійний інструмент впізнаваності вашого бренду, а також впливовості та розвитку вашого бізнесу. Також нагадуємо, що ефективну роботу сайту забезпечує якісний хостинг та вдалий домен.