Influencer-маркетолог (інфлюенсер, менеджер по роботі з лідерами думок, менеджер по роботі з блогерами) — досить вузька спеціальність у маркетингу. Однак таких фахівців — штатних і позаштатних — активно залучають до роботи компанії різного рангу. І для цього є об’єктивні причини.
Photo by Maddi Bazzocco on Unsplash
Підпишіться на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!
Чому прислухаються до блогерів?
Сучасна споживча аудиторія втомилася від прямої реклами, з недовірою ставиться до офіційних медіа. Це підштовхує бренди просувати свої продукти через блогосферу.
До авторитетних блогерів прислухаються, їх громадську діяльність відстежують мільйони. Блогери сьогодні більш популярні ніж телеведучі, кіно- та поп-зірки, їх думка впливає на персональні цінності фоловерів. Секрет — у ненав’язливості, довірливому тоні.
Основне завдання інфлюенсера — пошук блогерів (Instagram, Facebook, TikTok, YouTube, Telegram, Twitch та ін.) для проведення успішної маркетингової компанії товарів чи послуг замовника. Адже найкраще працює та реклама, яка не виглядає, як реклама.
Що повинен уміти influencer
З одного боку блогерів зараз багато, однак грамотно вибрати “правильного” — складне завдання. Пошук повинен здійснюватися завдяки вмінню чітко визначати цільову аудиторію.
Оскільки фахівець несе відповідальність за цільове вкладення коштів з бюджету свого клієнта, він повинен:
- вміти “читати” статистику акаунта, тобто аналізувати кількісні показники та якість контенту;
- адекватно оцінювати підписників блогера (відрізняти замовні коментарі під постами від “живих” відгуків);
- вміти працювати з основною ЦА.
Іншими словами, для просування товару або послуги з дорогого сегмента не підійде блог, основная аудиторія якого — школярі.
Обов’язки Influencer-маркетолога:
- налагоджувати продуктивні відносини з блогерами, проводити з ними переговори;
- розробляти текстовий, візуальний та відеоконтент для проведення рекламних активностей;
- працювати в команді з контент-менеджером, дизайнером та іншими фахівцями;
- аналізувати результати маркетингової кампанії: здійснювати моніторинг публікацій, контролювати дотримання домовленостей, підсумовувати окупність, генерувати нові гіпотези.
У чому відмінність роботи інфлюенсера від SMM-менеджера й таргетолога?
SMM-менеджер відповідає за контент, тобто за наповнення соцмереж блогера. Influencer — за просування бренду через блогерів. Також важливо не плутати менеджера по роботі з лідерами думок з таргетологом — фахівцем, який на підставі прямої реклами повинен знайти необхідну аудиторію в соціальних мережах.
Influencer-маркетолог шукає вихід на потрібну аудиторію в блогерів та, орієнтуючись на її запити, займається просуванням товарів чи послуг його замовника. Тобто якщо споживачі продукту — жінки, які цікавляться товарами для краси, інфлюенсер шукає beauty-зірок, які ведуть блог в Instagram. Якщо ЦА — школярі-геймери, потрібно знайти топового летсплеєра на YouTube або Twitch.
Вимоги до кандидата на посаду influencer-маркетолога
Майбутній менеджер по роботі з блогерами повинен:
- мати успішний досвід аналізу ефективності рекламної кампанії та відсіювання нерезультативних ресурсів;
- вміти проводити результативні переговори з блогерами;
- володіти навичками складання бази блогерів та закупівлі рекламних інтеграцій;
- знатися на розумінні форматів просування, особливостей фото- та відеозйомки, сценаріїв;
- жваво цікавитися сферою бізнесу компанії-замовника;
- у залежності від рекламних завдань може знадобитися знання англійської мови для спілкування з міжнародними майданчиками;
Також важливо мати хороший художній та естетичний смак та розумітися на сучасних трендах.
Вузький фахівець або “універсальний солдат”
Професіоналізм інфлюенсера зокрема визначається знанням трендів конкретних каналів. Перш за все, хороший фахівець повинен розумітися на тому, які саме канали потрібно використовувати для просування певного бренду. Ґрунтовно знати особливості всіх каналів можна лише за умови серйозного “занурення” в специфіку кожного. А повноцінне вивчення питання вимагає багато часу.
З досвіду відомо, що знайти такого суперпрофі складно. Як правило, спеціалізуються на чомусь одному: наприклад, тільки Instagram або тільки Youtube. Але якщо людина дійсно “універсальний солдат”, вартість його послуг зростає в декілька разів.
Враховуючи коло завдань, які належить виконувати, перекваліфікуватися в influencer-маркетолога можуть фахівці з дизайну, просуванню, копірайтингу, рекламі, PR-менеджери тощо.
Чи варто опановувати спеціальність менеджера по роботі з блогерами?
На ринку, безумовно, є дефіцит таких кадрів, проте багато що залежить від сфери бізнесу. Наприклад, у fashion та beauty-сфері кандидатів на посаду інфлюенс-менеджера багато, конкуренція висока та рівень з/п також. Якщо йдеться про інші напрямки, припустимо, про фінансову сферу, складність пошуку зростає: людині доведеться вивчати специфіку теми та шукати ідеї, чим зацікавити блогерів.
Немає універсальної “формули успіху” інфлюенсера: хтось отримує результати завдяки самостійним зусиллям, інші — завдяки роботі в команді. Але мета завжди одна: знайти конкретну аудиторію й підготувати цікавий для неї рекламний контент. І, звичайно ж, вибрати авторитетну особистість (блогера), здатну подати цей контент так, як подобається ЦА.
Залишити коментар