Інвестування в сайти: чи можна на цьому заробити

Можливість заробітку на онлайн-проєктах приваблює багатьох, оскільки сайти — один з найбільш доступних варіантів інвестування. Але ж і один з найризикованіших.

Помилково вважати, що заробити на своєму сайті або за допомогою покупки готового проєкту можна без додаткових зусиль. Мовляв, достатньо знайти та вигідно купити розкручений сайт (нехай і за великі гроші), а потім лише підраховувати прибуток. А витрати обов’язково окупляться. 

Бажаючі займатися таким видом бізнесу повинні розуміти, що повністю пасивного доходу з сайтів не буває. Це омана. Будь-який інвестиційний проєкт вимагає певних навичок, вивчення теми, а також допомоги професіоналів. В іншому випадку цей бізнес не буде працювати. 

Роботу, пов’язану з інвестуванням у сайти (як і у випадку з деякими іншими видами інвестицій) можна делегувати. Але такий варіант підійде тому, хто готовий виплачувати частину прибутку помічникові — веб-майстру.

Photo by Firmbee.com on Unsplash

Підпишіться на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!

У чому суть інвестування в сайти 

Інвестування в сайти — це вид бізнесу, що передбачає вкладення капіталу в інтернет-проєкт для отримання прибутку. Будь-який сайт створюється з метою монетизації трафіку. Ознайомитися з варіантами залучення аудиторії можна за посиланням.

Заробляти можна за допомогою:

  • прямих продажів товарів або послуг;
  • розміщення зовнішніх посилань;
  • реклами тизерних мереж;
  • контекстної реклами;
  • співпраці з прямими рекламодавцями;
  • участі в партнерських програмах;
  • збору та монетизації push-розсилок.

Ще одна популярна модель монетизації — збір донатів (від англ. donation — “пожертвування”). Найчастіше за добровільні пожертви продають свої послуги відеоблогери та стримери, що транслюють проходження комп’ютерних ігор.

З урахуванням усіх можливих способів монетизації, розмір заробітку на сайті залежить від кількості трафіку. Іншими словами, безпеку інвестицій забезпечить популярний ресурс з високою конверсією та стабільною спільнотою. Існує чимало способів залучення аудиторії. У нашій статті “15 способів підвищити відвідуваність вашого сайту” описані найбільш ефективні — рекомендуємо до ознайомлення.

Але пошуковики регулярно змінюють рейтинги та алгоритм ранжування сайтів. У цьому і приховано основні ризики описуваного виду інвестування. Наприклад, на початку поточного місяця веб-ресурс може входити в ТОП-3 пошукової видачі. А через тиждень, якщо не виконувати планові завдання щодо оптимізації сайту, ви можете на зустріти його на перших 5 сторінках видачі. Це варто враховувати й майбутнім власникам своїх інтернет-проєктів, і тим, хто має намір інвестувати капітал у готові сайти.

Способи інвестування в сайти

Є кілька варіантів інвестування:

  • створення проекту з нуля (вкладення грошей в розробку і розвиток свого онлайн-проекту);
  • покупка готового сайту (вкладення капіталу в діючий проєкт);
  • створення або покупка сайту з метою перепродажу.

Розглянемо переваги та недоліки наведених способів інвестування.

  1. Створення проекту з нуля

Переваги 

Для розробки власного інтернет-ресурсу потрібно менше капіталовкладень. Власнику нового сайту близька та цікава його тематика (наприклад, туризм, розваги, фінанси, будівництво), він розуміється на тонкощах і може швидко й адекватно реагувати на зміни.

Від чого залежить, чи стане сайт успішним та прибутковим? Від грамотного вибору ніші, попереднього аналізу та систематичної роботи над проєктом. Якщо у вас є бажання самостійно управляти своїм інтернет-ресурсом, це дозволить заощадити кошти, необхідні для розкрутки та підтримки його життєздатності. Не хочете (або не можете) займатися просуванням особисто? Наймайте професіоналів.

Недоліки 

Для розвитку проекту, створеного з нуля, потрібен час: 6, 8, 12 місяців. 

  1. Купівля готового проєкту

Переваги 

Купівля готового сайту надає можливість відразу отримувати прибуток. Важливе уточнення: купівля дохідного сайту. “Дохідними” називають інформаційні сайти (статейники): інтернет-магазини, сайти з послугами, Landing Page, новинні сайти тощо.

Дохід деяких власників таких інфосайтів обчислюється десятками тисяч доларів на місяць. Йдеться про заробіток з пулу веб-сайтів, якими управляє ціла команда. Тобто навколо цих сайтів вибудовується повноцінний бізнес.

Якщо ж говорити про заробіток з одного сайту, усе залежить від суми капіталовкладень. Зазвичай, чим більший ресурс, тим більша в нього річна прибутковість. А на обслуговування як дрібного, так і великого статейника щомісяця потрібно виділяти приблизно однаковий бюджет. 

Якщо ви зацікавилися інвестуванням у дохідні сайти, спробуйте розібратися в темі самостійно. По-перше, це забезпечить економію витрат на оплату послуг веб-майстра, а по-друге, ви здобудете нові знання. Отримавши необхідні навички управління веб-ресурсом, ви зможете прискорити його окупність. 

Недоліки 

Коли ви купуєте чужий бізнес, важливо грамотно оцінювати перспективи. Адже далеко не завжди ви розбираєтеся в темі на всі 100%. Добре, якщо в угоди є гарант, який курують процес купівлі-продажу і може забезпечити інструкцією з докладним описом дій клієнта. В іншому випадку в усьому доведеться розбиратися самостійно, а на це потрібен час. 

  1. Створення або купівля сайту з метою перепродажу

Переваги 

Купити готовий сайт можна на біржі, це не проблема. Продавцями на біржах зазвичай виступають зацікавлені в здійсненні операції власники сайтів. Вони охоче надають покупцеві інформацію про товар: доходи, трафік, опис, бажана сума тощо. І покупець, і продавець захищені від фінансових махінацій, однак за цю безпеку вони змушені віддавати сервісу (біржі) відсоток від угоди.

Важливий “плюс” у тому, що не потрібно додатково вкладатися в сайт та розвивати його. Головне — грамотно вибрати об’єкт купівлі. І якщо вам вдалося професійно оцінити реальну вартість сайту, то напевно зможете знайти клієнта для його продажу. У середньому окупність проєктів, виставлених на продаж, — від 15 до 20 місяців, а це 60% річних.

Недоліки

Можна проколотися та купити непрацюючий сайт з накрученими відвідувачами та технічними недоробками. 

Рекомендації новачкам

Оновлення контенту

Потрібно пам’ятати, що пошукові системи “люблять” активні веб-сайти, ті, що постійно оновлюються. Пошуковики мають не просто “бачити” сайт, але й “поважати” його, виокремлювати серед інших. Тому внутрішня оптимізація — одне з основних джерел трафіку. Навіть дуже якісний контент, яким ви колись наповнили сайт, з часом застаріває. Його необхідно міняти: систематично публікувати нові статті, новий медіаконтент тощо. Це піднімає рейтинг веб-ресурсу. 

Наприклад, інтернет-магазин може “підбадьоритися” завдяки унікальним відгуками відвідувачів, оновленню товарних позицій та їх описів, додаванню оглядів і т. ін. 

Тематичний блог, якщо він дійсно цікавий аудиторії, “приречений” на оновлення за рахунок коментарів відвідувачів веб-ресурсу. Але й регулярна публікація експертних статей не буде зайвою. 

У статті “Інструменти залучення трафіка на сайті: синдикація контенту” ми детально розповідаємо також і про метод повторних публікацій матеріалів на інших сайтах з метою збільшення охоплення аудиторії.

“Підводні камені” покупки веб-сайту

Щоб вдало інвестувати гроші в готовий сайт, важливо вирішити 3 фундаментальних проблеми: де купити сайт, як це зробити і який саме вибрати.

На що звернути увагу при покупці веб-сайту:

  1. Трафік. Покупець має право запросити доступ до детальної статистики, щоб проаналізувати джерела трафіку та його динаміку, оцінити рівень відвідуваність ресурсу. Чим більше актуальних запитів і джерел трафіку, тим краще. В іншому випадку через тиждень-другий ваш сайт може виявитися марним придбанням.
  2. Оцінка потенційних витрат і зусиль, необхідних для підтримки сайту. Усе має значення, починаючи від витрат на обслуговування технічної частини, її складності, до необхідності оновлення контенту. Підрахунок витрат дозволяє розрахувати розмір потенційного прибутку.
  3. Аналітика можливостей монетизації сайту. Не виключено, що продавець не задіяв і половини доступних методів, залишивши вам широкі можливості для нарощування прибутку. Але може бути по-іншому: у рекламу вкладено величезну кількість грошей, але бажаного результату досягти не вдалося. Отримавши таку інформацію, ви зможете направити зусилля на побудову більш ефективної стратегії монетизації.   
  4. Оцінка бази зовнішніх посилань і пошукових запитів. Дуже важливо оцінити найближчу і довгострокову перспективу можливості поліпшення позицій інтернет-ресурсу в пошукових системах. Також потрібно з’ясувати долю акаунтів і груп у соціальних мережах, присвячених сайту (якщо вони є), дізнатися, чи передадуть їх вам.

Як бачимо, купівля сайту — це складне завдання, яке потребує спеціальних знань. І далеко не кожен, хто бажає займатися таким видом бізнесу, має досвід роботи веб-майстром. Тому найбільш розумне рішення — звернутися по допомогу до професіоналів, щоб отримати кілька незалежних думок щодо цікавого для вас проекту. Витрати на таку допомогу окупляться відсутністю фінансових ризиків, отже, інвестиції себе виправдають.

Залишити коментар