Можливість заробітку на онлайн-проєктах приваблює багатьох, оскільки сайти — один з найбільш доступних варіантів інвестування. Але ж і один з найризикованіших.
Помилково вважати, що заробити на своєму сайті або за допомогою покупки готового проєкту можна без додаткових зусиль. Мовляв, достатньо знайти та вигідно купити розкручений сайт (нехай і за великі гроші), а потім лише підраховувати прибуток. А витрати обов’язково окупляться.
Бажаючі займатися таким видом бізнесу повинні розуміти, що повністю пасивного доходу з сайтів не буває. Це омана. Будь-який інвестиційний проєкт вимагає певних навичок, вивчення теми, а також допомоги професіоналів. В іншому випадку цей бізнес не буде працювати.
Роботу, пов’язану з інвестуванням у сайти (як і у випадку з деякими іншими видами інвестицій) можна делегувати. Але такий варіант підійде тому, хто готовий виплачувати частину прибутку помічникові — веб-майстру.
Photo by Firmbee.com on Unsplash
Підпишіться на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!
У чому суть інвестування в сайти
Інвестування в сайти — це вид бізнесу, що передбачає вкладення капіталу в інтернет-проєкт для отримання прибутку. Будь-який сайт створюється з метою монетизації трафіку. Ознайомитися з варіантами залучення аудиторії можна за посиланням.
Заробляти можна за допомогою:
- прямих продажів товарів або послуг;
- розміщення зовнішніх посилань;
- реклами тизерних мереж;
- контекстної реклами;
- співпраці з прямими рекламодавцями;
- участі в партнерських програмах;
- збору та монетизації push-розсилок.
Ще одна популярна модель монетизації — збір донатів (від англ. donation — “пожертвування”). Найчастіше за добровільні пожертви продають свої послуги відеоблогери та стримери, що транслюють проходження комп’ютерних ігор.
З урахуванням усіх можливих способів монетизації, розмір заробітку на сайті залежить від кількості трафіку. Іншими словами, безпеку інвестицій забезпечить популярний ресурс з високою конверсією та стабільною спільнотою. Існує чимало способів залучення аудиторії. У нашій статті “15 способів підвищити відвідуваність вашого сайту” описані найбільш ефективні — рекомендуємо до ознайомлення.
Але пошуковики регулярно змінюють рейтинги та алгоритм ранжування сайтів. У цьому і приховано основні ризики описуваного виду інвестування. Наприклад, на початку поточного місяця веб-ресурс може входити в ТОП-3 пошукової видачі. А через тиждень, якщо не виконувати планові завдання щодо оптимізації сайту, ви можете на зустріти його на перших 5 сторінках видачі. Це варто враховувати й майбутнім власникам своїх інтернет-проєктів, і тим, хто має намір інвестувати капітал у готові сайти.
Способи інвестування в сайти
Є кілька варіантів інвестування:
- створення проекту з нуля (вкладення грошей в розробку і розвиток свого онлайн-проекту);
- покупка готового сайту (вкладення капіталу в діючий проєкт);
- створення або покупка сайту з метою перепродажу.
Розглянемо переваги та недоліки наведених способів інвестування.
- Створення проекту з нуля
Переваги
Для розробки власного інтернет-ресурсу потрібно менше капіталовкладень. Власнику нового сайту близька та цікава його тематика (наприклад, туризм, розваги, фінанси, будівництво), він розуміється на тонкощах і може швидко й адекватно реагувати на зміни.
Від чого залежить, чи стане сайт успішним та прибутковим? Від грамотного вибору ніші, попереднього аналізу та систематичної роботи над проєктом. Якщо у вас є бажання самостійно управляти своїм інтернет-ресурсом, це дозволить заощадити кошти, необхідні для розкрутки та підтримки його життєздатності. Не хочете (або не можете) займатися просуванням особисто? Наймайте професіоналів.
Недоліки
Для розвитку проекту, створеного з нуля, потрібен час: 6, 8, 12 місяців.
- Купівля готового проєкту
Переваги
Купівля готового сайту надає можливість відразу отримувати прибуток. Важливе уточнення: купівля дохідного сайту. “Дохідними” називають інформаційні сайти (статейники): інтернет-магазини, сайти з послугами, Landing Page, новинні сайти тощо.
Дохід деяких власників таких інфосайтів обчислюється десятками тисяч доларів на місяць. Йдеться про заробіток з пулу веб-сайтів, якими управляє ціла команда. Тобто навколо цих сайтів вибудовується повноцінний бізнес.
Якщо ж говорити про заробіток з одного сайту, усе залежить від суми капіталовкладень. Зазвичай, чим більший ресурс, тим більша в нього річна прибутковість. А на обслуговування як дрібного, так і великого статейника щомісяця потрібно виділяти приблизно однаковий бюджет.
Якщо ви зацікавилися інвестуванням у дохідні сайти, спробуйте розібратися в темі самостійно. По-перше, це забезпечить економію витрат на оплату послуг веб-майстра, а по-друге, ви здобудете нові знання. Отримавши необхідні навички управління веб-ресурсом, ви зможете прискорити його окупність.
Недоліки
Коли ви купуєте чужий бізнес, важливо грамотно оцінювати перспективи. Адже далеко не завжди ви розбираєтеся в темі на всі 100%. Добре, якщо в угоди є гарант, який курують процес купівлі-продажу і може забезпечити інструкцією з докладним описом дій клієнта. В іншому випадку в усьому доведеться розбиратися самостійно, а на це потрібен час.
- Створення або купівля сайту з метою перепродажу
Переваги
Купити готовий сайт можна на біржі, це не проблема. Продавцями на біржах зазвичай виступають зацікавлені в здійсненні операції власники сайтів. Вони охоче надають покупцеві інформацію про товар: доходи, трафік, опис, бажана сума тощо. І покупець, і продавець захищені від фінансових махінацій, однак за цю безпеку вони змушені віддавати сервісу (біржі) відсоток від угоди.
Важливий “плюс” у тому, що не потрібно додатково вкладатися в сайт та розвивати його. Головне — грамотно вибрати об’єкт купівлі. І якщо вам вдалося професійно оцінити реальну вартість сайту, то напевно зможете знайти клієнта для його продажу. У середньому окупність проєктів, виставлених на продаж, — від 15 до 20 місяців, а це 60% річних.
Недоліки
Можна проколотися та купити непрацюючий сайт з накрученими відвідувачами та технічними недоробками.
Рекомендації новачкам
Оновлення контенту
Потрібно пам’ятати, що пошукові системи “люблять” активні веб-сайти, ті, що постійно оновлюються. Пошуковики мають не просто “бачити” сайт, але й “поважати” його, виокремлювати серед інших. Тому внутрішня оптимізація — одне з основних джерел трафіку. Навіть дуже якісний контент, яким ви колись наповнили сайт, з часом застаріває. Його необхідно міняти: систематично публікувати нові статті, новий медіаконтент тощо. Це піднімає рейтинг веб-ресурсу.
Наприклад, інтернет-магазин може “підбадьоритися” завдяки унікальним відгуками відвідувачів, оновленню товарних позицій та їх описів, додаванню оглядів і т. ін.
Тематичний блог, якщо він дійсно цікавий аудиторії, “приречений” на оновлення за рахунок коментарів відвідувачів веб-ресурсу. Але й регулярна публікація експертних статей не буде зайвою.
У статті “Інструменти залучення трафіка на сайті: синдикація контенту” ми детально розповідаємо також і про метод повторних публікацій матеріалів на інших сайтах з метою збільшення охоплення аудиторії.
“Підводні камені” покупки веб-сайту
Щоб вдало інвестувати гроші в готовий сайт, важливо вирішити 3 фундаментальних проблеми: де купити сайт, як це зробити і який саме вибрати.
На що звернути увагу при покупці веб-сайту:
- Трафік. Покупець має право запросити доступ до детальної статистики, щоб проаналізувати джерела трафіку та його динаміку, оцінити рівень відвідуваність ресурсу. Чим більше актуальних запитів і джерел трафіку, тим краще. В іншому випадку через тиждень-другий ваш сайт може виявитися марним придбанням.
- Оцінка потенційних витрат і зусиль, необхідних для підтримки сайту. Усе має значення, починаючи від витрат на обслуговування технічної частини, її складності, до необхідності оновлення контенту. Підрахунок витрат дозволяє розрахувати розмір потенційного прибутку.
- Аналітика можливостей монетизації сайту. Не виключено, що продавець не задіяв і половини доступних методів, залишивши вам широкі можливості для нарощування прибутку. Але може бути по-іншому: у рекламу вкладено величезну кількість грошей, але бажаного результату досягти не вдалося. Отримавши таку інформацію, ви зможете направити зусилля на побудову більш ефективної стратегії монетизації.
- Оцінка бази зовнішніх посилань і пошукових запитів. Дуже важливо оцінити найближчу і довгострокову перспективу можливості поліпшення позицій інтернет-ресурсу в пошукових системах. Також потрібно з’ясувати долю акаунтів і груп у соціальних мережах, присвячених сайту (якщо вони є), дізнатися, чи передадуть їх вам.
Як бачимо, купівля сайту — це складне завдання, яке потребує спеціальних знань. І далеко не кожен, хто бажає займатися таким видом бізнесу, має досвід роботи веб-майстром. Тому найбільш розумне рішення — звернутися по допомогу до професіоналів, щоб отримати кілька незалежних думок щодо цікавого для вас проекту. Витрати на таку допомогу окупляться відсутністю фінансових ризиків, отже, інвестиції себе виправдають.
Залишити коментар