Інтернет речей. IoT. Автомобіль

Системи керування Інтернетом речей мають на увазі масштабованість, стандартизований зв’язок та професійну підготовленість для забезпечення надійного та спрямованого керування підключеними пристроями у сучасних середовищах.

Базуючись на цоьму виберемо найперспективнішу на сьогодні технологію для детального дослідження продуктивності за допомогою моделювання та розгортання у реальності.

І це автомобільний Ethernet, який дозволяє реалізовувати глобальні розважальні можливості та системи допомоги водієві. Ефективне управління мережею IoT стало повсякденною справою завдяки модернізованій топології, яка надає інформацію про місцезнаходження та стан автомобіля. Служби керування можуть відключати викрадені пристрої та знаходити їх, змінювати параметри безпеки, видаляти особисту втрачену інформацію власника.

iot

Photo by TheDigitalArtist on Pixabay
Підписуйтесь на нас в Facebook, Telegram, Twitter или Instagram, щоб бути в тренді!

Не зайвим буде згадати, що спочатку комп’ютерні мережі були створені для зв’язку і як засіб спільного використання пристроїв з тими самими стандартами мереж, протоколів та операційних систем. Проте їхня швидка еволюція у поєднанні зі зниженням витрат на обчислювальні ресурси мотивувала зростання на всіх ринках.
Сьогодні поговоримо про твій улюблений автомобіль.
Для автомобільної сфери технологія Інтернету речей – новинка.

Заглянемо за завісу

Майстри галузі знають все і мають інструменти для перепрограмування чи злому машини. Виробники, зрозуміло, з докором і несхваленням ставляться до такої практики – це анулює гарантію, – але не кожен може встояти перед бажанням реконструювати код та внести кілька змін.

Якщо у вас немає диплома інженера комп’ютерних мереж та досвіду, зламувати систему недоцільно. Оскільки ви випадково спалите свій бортовий комп’ютер, у вас залишиться аксесуар у вигляді автомобіля на дорозі біля будинку. Небагато продуктів післяпродажного обслуговування дають право взаємодіяти з мережею вашого автомобіля. Однак це буває досить корисним, наприклад, якщо ви фанат швидкості. Механіки вищого класу в майстернях хот-родів модифікують двигуни для більшої потужності, перепрограмують їх не менше десятиліття.
І не можна упускати такий момент, що вони, і це ключове, професіонали.

Інфраструктура автомобіля

iot-2

Якщо є щось основне, що водії повинні знати сідаючи в машину, так це те, що здається простим і зрозумілим, насправді неймовірно складно.
Дані в мережі авто переміщуються як транспортні засоби з магістралей з інтенсивним рухом — на місцеві дороги, по в’їздах, поворотах та виїздах. Сотні тисяч точок даних перетинають цю автостраду в будь-який час поїздки та на будь-якій ділянці можуть вийти на інший рівень на будь-якому з’їзді. По всьому автомобілю розташовані мінікомп’ютери, які називаються ЕБУ — електронними блоками управління. Є умовні світлофори та перехрестя за аналогією з дорожньою системою. Кожен ЕБУ має кілька завдань: інтелектуальне керування двигуном і трансмісією, закриття вікон, відкриття замків дверей тощо.

Візьмемо двері із електроприводом. Датчики повідомляють, чи відкриті вони, чи закриті. І коли водій натискає кнопку, щоб закрити, сигнал від перемикача транслюється мережю. Однак коли ЕБУ отримує цей сигнал, він не просто бере і зачиняє двері. Він перевіряє потік даних, щоб переконатися, що автомобіль перебуває на стоянці та не рухається. Якщо все в ок, він дає команду ланцюга, яка включає двигуни, що використовуються для закриття. Однак тут справа йде ще далі: ЕБУ відстежує напругу, яку споживають двигуни. Якщо він виявляє сплеск, який відбувається, коли двері заблоковані заблукалою сумочкою з подарунком з новорічного корпоративу, або некерованою частиною тіла пасажира, ЕБУ змінює напрямок дверей, щоб запобігти травмі. Якщо двері зачиняються правильно, клямка блокується.
Не без гордості назвемо це інженерним подвигом.

Контроль та можливості

Контроль за тиском, напругою, температурою, прискоренням, гальмуванням, креном, кількістю обертів колінчастого валу, кутом повороту керма — це вже сьогодні не турбота водія. Коли комп’ютер під’єднано до бортової системи, перевірка показників життя машини спрощується. Так, вам не потрібно витрачати час на обхід автомобіля з манометром, вимірювати тиск у шинах, перевіряти рівень масла в двигуні й коробці передач, контролювати обсяг гальмівної та охолоджувальної рідини, включати запалювання. Бортова система виконає все це за лічені секунди.
Ще й паливо на заправках може бути різної якості, комп’ютер повідомить про невідповідність. Синхронізується з іммобілайзером. Навігаційна система, це окреме задоволення. Парктронік із камерами.
І мільйон інших фішок.

Майбутнє вже тут

Вищеперелічене є дійсністю і приносить комфорт. А що ж щодо найсмачнішого?

iot-3

Коли ви можете просто їхати на сидінні водія, а машина сама вас везе. Або каже, що на шляху ваш улюблений магазин. Або якщо виробник виявить комп’ютерний збій без того, щоб вас турбувати, та захоче змінити роботу автівки для вашого задоволення. Наприклад, буде винайдено алгоритм плавнішого перемикання передач або мультимедійна навігація з вбудованим ШІ. Встановити його в будь-який автомобіль стане справою кількох миттєвостей. Технічний фахівець під’єднається до порту даних та завантажить нове програмне забезпечення на ваш автомобіль.

Електронна мережа автомобіля може бути неймовірно складною, але зі збільшенням обсягу даних, які вона обробляє, її необхідно буде модернізувати. У автомобілях вже використовується система на основі Ethernet, яка привласнює кожному компоненту авто IP-адресу, щоб віддалені сервісні комп’ютери могли своєчасно поновлювати та закачувати гігантські обсяги інформації. Варто лише підключити зв’язок і дані передаються в хмару для аналізу. Відвідування сервісного центру виробника для оновлення програмного забезпечення вже замінено звичайним завантаженням, як ваш улюблений телефон.
Автомобільний Ethernet останні кілька років набирає обертів.
І це те, що зовсім недавно здавалося науковою фантастикою!

У нас ви знайдете надійний хостинг і вдалий домен для свого бізнесу і втілення заповітної мрії.