У вирі повсякденних турбот нам не вистачає часу подумати про себе, свої перспективи, правильність обраного життєвого та кар’єрного шляху. І одного разу ми раптом розуміємо, що біжимо, не знаючи куди, або ж знаходимось у глухому куті. Щоб розібратися, зрозуміти де ми, чого хочемо, куди рухатись далі, як, що і коли робити, іноді досить людини поруч, яка вислухає наші роздуми і зверне увагу на правильний, але непомітний для нас шлях. А ще може підтримати правильність наших прагнень, або допомогти скласти план дій і слідувати йому. За допомогою кар’єрного консультанта ми зосереджуємо вектор уваги на собі, усвідомлюємо, структуруємо, діємо й отримуємо результат.

Photo by Gabrielle Henderson on Unsplash
Підпишіться на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!
Хто такий кар’єрний консультант?
Кар’єрний консультант — фахівець, що допомагає клієнту оцінити свої професійні перспективи та здатний надати слушні поради з професійної підготовки, можливостей працевлаштування і кар’єрного росту для професіоналів різних напрямків, а також надати практичну допомогу в пошуку роботи.
Кар’єрний консультант працює з професіоналами, які шукають перспектив і збільшення заробітку, з охочими до зміни діяльності, з людьми, що зайшли у глухий кут, зіткнулися з невизначеністю майбутнього або шукають новий старт перед обличчям звільнення.
Завдання кар’єрного консультанта:
оцінка особистих характеристик, навичок та інтересів клієнтів за допомогою індивідуальних інтерв’ю та / або групових занять;
- проведення психометричних і особистісних тестів та інтерпретація результатів;
- надання відповідної допомоги, порад і рекомендацій на базі інтерв’ю / результатів тестів;
- надання практичної допомоги в пошуку роботи, складанні резюме та проведенні співбесіди;
- допомога у вирішенні проблем й управлінні кар’єрою клієнта;
- допомога клієнтам у пошуку підходящої роботи;
- складання плану дій і відстеження результатів.
Кар’єрний консультант допомагає клієнту:
- виявити свої сильні і слабкі сторони та зрозуміти, чи достатньо компетенції для професійного росту;
- визначити вектор розвитку кар’єри;
- знайти роботу мрії;
- отримати підвищення;
- дізнатися про фінансові можливості у своїй галузі, домогтися кращої заплатні;
- дізнатися про суміжні професії, де може бути запит на професійні навички клієнта;
- налагодити стосунки з керівництвом;
- зібрати ідеальну команду підлеглих;
- отримувати задоволення від своєї роботи;
- і багато іншого.
Успіх чи поразка у пошуку роботи далеко не завжди залежить від кваліфікації людини. Кар’єрний консультант допоможе розібратися, в чому проблема і вирішити її. Деякі фахівці повністю беруть на себе пошук роботи для клієнта. Шукають вакансії, складають і розсилають резюме та супровідні листи. Клієнту залишається тільки ходити на співбесіди, особливості проведення яких вже відпрацьовані з консультантом.
Щоб стати кар’єрним консультантом потрібно:
- отримати відповідну освіту. Профільне — менеджер з підбору персоналу, або психологічну спеціалізацію;
- напрацювати досвід, навчитися орієнтуватися на ринку праці та розуміти, чого хоче роботодавець, обираючи кандидата на ту чи іншу посаду.
Для того, аби клієнти могли знайти вас, бажано створити особистий сайт, наприклад, на WordPress. Коли людина має потребу в тих чи інших послугах, починаючи пошук, вона спершу звертається із запитом до пошукача. І якщо ваш ресурс трапиться йому одним з перших, шанс, що він стане вашим клієнтом підвищується в рази. Крім того, наявність особистого сайту додає плюсик до іміджу фахівця. Перш за все, варто вибрати доменне ім’я, співзвучне з родом вашої діяльності та подбати про надійний хостинг.
Незайвим буде зареєструвати сторінку в соціальних мережах: Instagram і/або Facebook, оплатити рекламу, щоб ваші публікації бачили не тільки ваші друзі та підписники, а й інші користувачі, і періодично розміщувати пости про особливості роботи кар’єрного консультанта з публікаціями відгуків вдячних клієнтів;
Консультації зручно проводити за допомогою програм Skype або Zoom, режим відеоконференції в яких дозволяє співрозмовникам бачити один одного, що створює відчуття особистого спілкування.
Персональні особливості й навички, необхідні кар’єрному консультанту:
- впевненість в собі;
- навички аудіювання, усного та письмового спілкування;
- навички міжособистісного спілкування;
- дотримання конфіденційності;
- відсутність упереджень.
Є люди, які з легкістю знаходять нову роботу або відкривають власний бізнес, у них є короткострокові і довгострокові плани розвитку, сили і впевненість планувати та досягати результатів. У інших немає цього бачення й впевненості, а розгубленість і невизначеність майбутнього ще більше заважає концентрації уваги. І фахівець, який допоможе в пошуку шляху і збереже сили клієнта для роботи над результатом, буде дуже доречним.
Залишити коментар