Як ключові слова допомагають SEO

Працюючи над SEO для сайту, важливо звернути увагу на правильний підбір ключових слів, що базується на результатах проведених досліджень. Від них залежить, чи зійдеться ваша пропозиція із запитом клієнта, чи зможе він знайти ваш сайт і чи стане в результаті реальним клієнтом.

Етап дослідження часто ігнорують, підбираючи слова “на око”. Чому? Цей процес вимагає часу та зусиль, а витрачати їх не хочеться. І взагалі може здатися, що й так зрозуміло, за якими словами та фразами ранжуватиметься сайт. Ось тут криється помилка. Плани власника бізнесу та потреби аудиторії можуть докорінно не сходитися. І не вивчивши запити ЦА та довільно підібравши ключові слова, можна отримати незадовільний результат.

Як підібрати ключові слова, щоб знайти свого клієнта, сподобатися пошуковим системам та підвищити рейтинг сайту? Поговоримо про це у нашому матеріалі.

keywords

Image by rawpixel.com on Freepik

Підписуйтесь на нас у Facebook, Telegram, Twitter, Instagram, щоб розуміти, як працює SEO.

Формально дослідження ключових слів можна поділити на три основні питання:

  • Що шукають користувачі?
  • Скільки користувачів це шукає?
  • У якому форматі інформація потрібна користувачеві?

Розберемо докладніше кожен із них.

Що шукають користувачі?

На цьому етапі з’ясовуємо, як ЦА шукає продукт чи послугу, яку ви пропонуєте. Наприклад, ви продаєте каву. Як її шукатиме клієнт? «Кава» «Кава в зернах» «Зерна Арабіки» «Кава кращого обсмажування» «Ідеальна ранкова кава» «Кава для закоханих» «Кава, що бадьорить». Варіантів маса. Більш менш популярних по використанню в конкурентів і за запитами в пошуковій системі. І зрозуміти, що шукає саме ваш клієнт – важливий перший крок на шляху дослідження. Скоріше за все, приблизний список у вас є. Назва продукту, послуги, теми матеріалів, які розміщені на сайті. З них і варто розпочати дослідження. Вводимо ключові слова в дослідник ключових слів та визначаємо рівень його популярності при запитах аудиторії, а також варіанти аналогічних ключових слів.

Важливо враховувати, що сайти ранжуються на сторінках. Сторінки давно працюючих сайтів великих брендів, що мають високий авторитет домену, можуть ранжуватися за великою кількістю ключових слів. Сайти менші та “молодші” не мають такої переваги, тому їх важливо оптимізувати за унікальними ключовими словами.

Скільки користувачів це шукає?

Кількість пошукових запитів за різними ключовими словами, безумовно, відрізнятиметься. “Генератор” та “генератор бензиновий 3 кВт” зберуть різну кількість запитів. Другий варіант вважається більш спеціалізованим. Але зовсім не обов’язково гнатися за високорейтинговими запитами. Корисними можуть бути ключові слова з невисоким рейтингом. Все залежить від конкретного бізнесу, продукту, контексту.

Варто враховувати, що чим популярніший запит, тим вища конкуренція. І вибираючи високорейтингові ключові слова, ви маєте бути готовими до агресивної боротьби з компаніями, які вже їх використовують. Перші місця у списку видачі за популярними ключовими словами вже зайняті великими та середніми брендами. І якщо ви тільки виходите на ринок, битва за ранжування може бути напруженою та розтягнутою на роки.

У цьому випадку більше користі може принести використання більш детальних пошукових запитів із меншою конкуренцією. У лексиці SEO вони називаються ключовими словами з довгим хвостом.

Їх несправедливо недооцінюють. Вони краще конвертуються, оскільки пропонують більш предметний пошук. Якщо людина вводить у пошукову систему не просто “взуття”, а “білі жіночі кросівки 38 розміру”, швидше за все, вона не просто зайшла подивитися, а підшукує взуття для себе. І можливість конверсії тут, при збігу інших умов, досить висока.

Вибір слів з нижчим рейтингом допомагає обійти конкурентів і скористатися можливостями, змарнованими ними.

Деталізація пошуку

Визначивши релевантні пошукові запити та їх популярність, варто подумати про те, чи будуть вони актуальні у певний сезон чи певній місцевості.

За сезонами

Враховувати сезон важливо при складанні контент-плану. Знаючи, що до Різдва та Нового року зростає попит на певні види товарів або спосіб їхнього пакування, можна підготувати контент заздалегідь та активно просувати його напередодні свят.

По регіонах

Набагато ефективніше налаштовувати націлення на регіон, місто або конкретний район, вказавши це, наприклад, у Планувальнику ключових слів Google або оцінивши інтерес до субрегіонів в Google Trends. Адже зручно, увівши в пошук Google перукарня, отримати список найближчих до будинку сервісів. А, наприклад, генератори будуть актуальні цього осінньо-зимового сезону в Україні, але навряд чи продаватимуться, наприклад, в Іспанії. Деталізація по регіонах допомагає товару чи послузі знайти свого клієнта.

У якому форматі інформація потрібна користувачеві?

Формат, у якому Google відображатиме результат пошуку, залежить від запиту. Візьмемо для прикладу п’ять основних категорій, від яких залежатиме релевантність відповіді:

Інформаційний запит – користувач шукає інформацію. Наприклад, “як знайти відповідний хостинг“, “як зареєструвати домен або висота Джомолунгми.

Навігаційні запити – користувач шукає той чи інший сайт, наприклад, NIC.UA чи Info.nic.ua.

Місцеві запити – користувач шукає найближчий заклад: ресторан, піцерію, стоматологію чи спортзал.

Транзакційні запити – користувач шукає певну послугу, наприклад хоче придбати SSL-сертифікат для безпечного обслуговування клієнтів свого сайту або зареєструвати торговельну марку (ТМ).

Пошук інформації про продукт – користувач хоче порівняти різні продукти, щоб вибрати найбільш відповідний до своїх потреб.

Щоб зрозуміти, який тип контенту потрібний ЦА, знову варто звернутися до пошукової видачі. Алгоритми Google вже вивчили мільйони запитів, щоб дати найкращий контент для кожного конкретного випадку. Подивіться, що він пропонує для товарів та послуг вашої ніші.

Наприклад, ввівши в пошук запит «кросівки» на першій сторінці, ми бачимо пропозиції інтернет-магазинів. Google вважає, що основна функція такого запиту – купити. Для цінителів товарів від місцевих продавців можна скористатися функцією Local Pack.

Вводячи інформаційний запит – «висота Джомолунгми», ми насамперед бачимо довідку від Вікіпедії.

Для конкретизації запиту в Google є зручна функція “уточнити по” або “люди також запитували”.

Враховуючи, що Google може видавати різні типи результатів пошуку, налаштовуючи націлення на ключові слова, є сенс переглянути пошукову видачу, щоб зрозуміти, який тип контенту краще створити під пропонований товар або послугу.

Інструменти для дослідження ключових слів

Інструментів для визначення відповідних ключових слів досить багато. Пропонуємо звернути увагу на деякі з них.

  • Планувальник ключових слів Google AdWords є найпопулярнішим інструментом для дослідження ключових слів від Google.
  • Google Trends – інструмент для вивчення популярності ключових слів від Google, що підходить для пошуку сезонних коливань ключових слів.
  • AnswerThePublic – безплатний інструмент, допомагає сформувати питання, що часто задаються, за певним ключовим словом.

Докладніше про сервіси для підбору ключових слів читайте у нашому матеріалі.