Копірайтер: як досягти успіху в професії

Ми спілкуємось за допомогою слів. Передаємо й отримуємо інформацію, повідомляємо про емоції, почуття, стан, ділимося досвідом й отримуємо досвід. Виходячи на вулицю, заходячи в магазин, відкриваючи ноутбук або дивлячись у смартфон, ми всюди бачимо слова: на рекламних щитах та в брошурах, на сайтах, у соціальних мережах та електронних листах. Вибір слів визначає, буде процвітати бізнес або зазнає поразки. Якщо компанія не може ефективно спілкуватися з потенційними клієнтами, вона приречена. І тому компанії платять людям, які вміють гармонійно й зрозуміло складати слова в речення, доносити до людей ідеї компанії. Такими людьми є копірайтери.

Photo by Christin Hume o Unsplash

Підпишіться на нас у  Facebook, Telegram, Twitter або  Instagram, щоб нічого не пропустити!

Копірайтери потрібні практично кожному бізнесу, хоча зазвичай вони працюють у сфері реклами, маркетингу та зв’язків з громадськістю. Але, в якій сфері вони б не працювали, їх основна мета — майстерно передати особливості, зміст, ідеї, принципи й пропозиції компанії.

Хто такий копірайтер?

На відміну від журналістів або рерайтерів, які пишуть матеріали для новин чи редакційних статей, копірайтер спонукає читача до дії. Цією дією може бути покупка товару або послуги, згода на участь в заході або іншу взаємодію з продуктом, послугою або компанією.

Копірайтинг — це написання рекламного тексту, спрямованого на підвищення впізнаваності бренду, на спонукання потенційного клієнта вчинити певні дії. Копією текст називається тому, що продукт, написаний один раз, може бути використаний на різних майданчиках: на сайті, у соціальних мережах або в рекламних оголошеннях. У рунеті під копірайтингом розуміють написання інформаційних та рекламних текстів, які просувають та наповнюють інтернет-ресурси.

Чим займається копірайтер?

Копірайтер надає ідеї клієнта зміст та напрям. Метою роботи копірайтера є допомога компанії в збільшенні продажів, залучення клієнтів, підвищення впізнаваності бренду й формулювання внутрішніх корпоративних комунікацій. Копірайтер впливає на поведінку людей за допомогою слів.

Для кожного напряму та бренду потрібно вибрати свій тон, манеру викладу, тип комунікації, зрозумілий і прийнятий певною цільовою аудиторією. Копірайтер повинен вміти пояснювати особливості та переваги продуктів та послуг, передаючи при цьому індивідуальність бізнесу, який вони просувають, і підтримуючи емоційний зв’язок з клієнтом.

В обов’язки копірайтера входить:

  • написання тематичних матеріалів для ЗМІ;
  • тексти комерційних листів, брошур, листівок, упаковки, поштової розсилки, опис продукту клієнтської компанії і т. д .;
  • тексти для радіореклами, телевізійної реклами, відео- та аудіо сценарії;
  • тексти для інтернет-видань – сайтів, блогів, рекламних банерів, сторінок онлайн-продажів та інший контент. Копірайтеру важливо розуміти, як працює SEO;
  • участь у мозкових штурмах;
  • написання промов для будь-якого роду заходів — тих, що продають, мотивують, переконують та чіпляють на емоційному рівні.

Копірайтерів можна назвати людьми мистецтва. Ця професія вимагає артистизму й творчості, оскільки тільки так можна створювати тексти, що будуть чіпляти й вражати.

Деякі копірайтери мають постійну роботу в різних компаніях, а деякі вважають за краще гнучкість графіку й віддалену роботу, обираючи варіант фрілансу.

Скільки заробляють копірайтери?

Заробіток залежить від досвіду та спеціалізації. Копірайтери-початківці можуть розраховувати на 50-200 грн за тисячу знаків. Професіонали, які пишуть тексти для продажу, для рекламних оголошень та лендингів заробляють 500-1000 грн на годину і більше, перебуваючи в штаті компанії або на фрілансі.       Досвідчені копірайтери, які мають в багажі список проектів, які приносили замовникам великий прибуток, отримують контракти з набагато більшими сумами. Усе залежить від компанії та розміру замовлення.

Що потрібно, аби стати копірайтером?

Шлях до кар’єри копірайтера абсолютно різний у різних людей. Хтось приходить до копірайтингу з суміжних професій, хтось усвідомив свою пристрасть до написання текстів і, розвиваючи цю навичку, прийшов до роботи копірайтера. Копірайтером може працювати як людина з вищою освітою, так і учень школи. Хтось пише у вільний час, хтось повністю віддається цій діяльності. Єдине, що потрібно, це комп’ютер, підключення до інтернету, а також самоосвіта шляхом вивчення відповідної літератури або проходження навчальних курсів. І постійна практика.

Тому що головне завдання копірайтингу — переконати потенційного клієнта, підібрати слова, щоб отримати відгук. Викликати цікавість, бажання, підозру або інші емоції. Для прикладу можна звернути увагу на заголовки газет, журналів, тексти рекламних плакатів, білбордів та сітілайтів. Тримайте очі відкритими, помічайте патерни в текстах, емоції, які вони викликають, чим привертають увагу.

Де шукати клієнтів?

Можна багато чого дізнатися, читаючи про копірайтинг. Але все ж навчитися писати тексти можливо тільки шляхом практики. І для того, аби не працювати «в стіл», а напрацьовувати реальний досвід і починати потихеньку заробляти, потрібні клієнти.

  • Спробуйте себе на біржах фрілансу і сервісах послуг, наприклад, kabanchik.ua, uatxt.com або weblancer.net, але, напрацювавши досвід, краще починати працювати з клієнтами безпосередньо.
  • Зареєструйтеся на LinkedIn.
  • Пошукайте вакансії на спеціалізованих сайтах, наприклад, work.ua або ua.jooble.org, або в групах соціальних мереж, їх досить багато.
  • Створіть особистий сайт, наприклад, на WordPress. Багато власників бізнесу шукають копірайтерів через пошук. Наявність сайту дозволить залучити великих клієнтів і додасть вагу вашому іміджу. Подумайте над доменним ім’ям, співзвучним з родом вашої діяльності, та про надійний хостинг. І не забувайте про SEO, так ви підвищите рейтинг свого сайту в пошукових запитах, які мають відношення до вашого бізнесу.
  • Підтримуйте зв’язок з клієнтами, адже багато хто з них може порекомендувати вас своїм знайомим.
Залишити коментар