Нестандартні формати ділових заходів

Семінари, конференції, симпозіуми — класичні варіанти організації ділових заходів. Схема проведення всім знайома: є доповідач (спікер) та аудиторія, яка слухає. Сучасні формати кардинально інші. Вони формують нові уявлення про можливості та правила ефективного ділового спілкування та обміну досвідом.

Нові формати більш демократичні та по-справжньому цікаві. І користі від них не менше, а то й набагато більше. Людина, захоплена тим, що відбувається на бізнес-зустрічі, швидше й краще сприймає та засвоює інформацію. Отже, поговоримо про сучасну організацію бізнес-заходів. 

Photo by Austin Distel on Unsplash

Підпишіться на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!

Бізнес-сніданок

Таку зустріч організовують у кафе, ресторані, арт- або коворкінг-просторі. Важливо, щоб усі присутні сиділи за великим столом. Сніданок може бути раннім (9-10 година ранку) або пізнім (так званий “бранч”). Як правило, на столі — прості фуршетні закуски, бутерброди або тарталетки, а також кава, чай, сік, мінеральна вода. 

Склад меню може бути будь-яким, оскільки їжа — лише об’єднуючий фактор. Мета спільного бізнес-сніданку — живе спілкування, активна розмова на задану тему, обмін інформацією та досвідом. У бесіді беруть участь усі присутні. Це можуть бути партнери по бізнесу, фахівці конкретної галузі або представники однієї професії (можливо, клієнти). Часто бізнес-сніданок організовують з метою нетворкінгу.  

Фейл-конференція

Для вітчизняного бізнес-простору це маловідомий формат, хоча на Заході він практикується активно. Проводиться захід і в офлайн-, і в онлайн-режимі. Особливість формату в тому, що присутні обговорюють не успіхи і досягнення, а помилки. Негативний досвід не менш цікавий, ніж позитивний, а дружня атмосфера  дозволяє отримати максимум користі для вдосконалення бізнес-діяльності та покращення комунікацій. Розповіді досвідчених лідерів про невдачі, актуальні в будь-якій сфері діяльності. Під час участі у фейл-конференції кожен може сформулювати для себе правила щодо трансформації досвіду невдач у “двигун прогресу”.  

Безшумний конгрес

Досить нестандартний формат ділового заходу за участю лекторів та аудиторії. Усім слухачам видають навушники. Запрошені спікери починають лекції одночасно або через певний проміжок часу. В учасників є можливість перемикатися між лекціями та продовжувати слухати те, що зацікавило.

Формат безшумного конгресу — знахідка для організаторів. Адже за один день можна реалізувати програму заходу, який зазвичай триває два-три дні. У виграші й слухачі: у них є можливість вибрати спікера, доповідь якого вони вважають найбільш корисною для себе.  

Печа-куча (Pecha Kucha) 

Експрес-формат, який вперше запровадили в Японії 18 років тому. Учасник (автор ідеї) готує коротку презентацію в 20 слайдах. Він може коментувати кожен слайд, але теж дуже коротко — 20 секунд (друга назва формату “Печа-куча” — “20х20”). 

У спікера лише 6 хв. 40 сек. За цей час потрібно не тільки дохідливо розповісти про свою бізнес-ідею, а й зацікавити слухачів, щоб отримати від них питання. Головна мета — чітко викласти думку та не “перевантажити” аудиторію інформацією. Отже, секрет успішного виступу — динамічна захоплююча доповідь.

Формат ідеально відповідає сучасним трендам існування в бізнес-середовищі, оскільки часу на розлогі бесіди немає. Його доцільно використовувати на неформальних зустрічах і конференціях.

Брейнштормінг

Цей формат підходить і для корпоративного спілкування, і для спілкування фахівців одного рангу однієї сфери діяльності. Учасників брейнстормінгу розподіляють на групи (не більше 10 осіб). Кожен озвучує своє бачення вирішення конкретного завдання: наприклад, як збільшити обсяг продажів інтернет-магазину побутової техніки в період літніх відпусток, як реагувати на негативні відгуки користувачів послуг про компанію тощо.

Основне правило брейнстормінгу — не висловлювати свою оцінку ідей, озвучених колегами. Мета спілкування — “накидати” якомога більше варіантів вирішення проблеми, у тому числі неординарних. В результаті накопичується багато корисного практичного матеріалу для аналітики.

Переваги нових форматів

Усі перераховані нові формати не мають чітких правил. Вони приваблюють своєю гнучкістю та адаптивністю, цікаві можливістю неформального корисного спілкування. І в кожному конкретному випадку все залежить від досвіду і креативу організаторів, а також бізнес-етикету тієї спільноти, всередині якої проводиться захід.

Формальні заходи “для галочки” зараз нікому не потрібні. Їм на зміну прийшли нові цікаві формати, які підходять для обміну досвідом з діловими партнерами, для спілкування з колегами і клієнтами. Використовуючи їх, ви обов’язково отримаєте результати, які забезпечать зростання та розвиток вашого бізнесу.

Залишити коментар