Слово “нетворкінг” (англ. networking) уже давно перестало бути неологізмом, оскільки цей прийом активно використовується в бізнес-середовищі. Буквальне трактування терміна — “плетіння мережі”. Business Networking працює за принципом “шести рукостискань” і передбачає побудову мережі ділових зв’язків. Йдеться про формування кола фахівців, кожен з яких — професіонал у своїй сфері.
Що дає нетворкінг:
- формування нового сильного оточення, яке сприятиме вашому професійному та особистісному зростанню та зробить вас більш успішним;
- акселерацію, тобто суттєве прискорення руху на шляху до поставленої мети;
- колосальну економію часу, оскільки кожен новий знайомий може стати для вас ментором, ви можете отримати від нього експертну пораду.
До того ж, нетворкінг ефективний не тільки для досягнення конкретних бізнес-цілей, але й для побудови кар’єри. І багатьом підприємцям-новачкам напевно цікаво, як в реальному житті, у реальному спілкуванні впроваджувати схему Business Networking. Ми розповімо про це на прикладах.
Photo by Evangeline Shaw on Unsplash
Подпишитесь на нас в Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!
Припустимо, ви прийшли на семінар, конференцію, бізнес-виставку або берете участь у тренінгу, воркшопі, засіданні ділового бізнес-клубу і т. ін. Як правило, на таких заходах багато людей, які, як і ви, мають намір активно спілкуватися, заводити корисні контакти. Але час будь-якого ділового заходу обмежений, його не так багато, а присутніх, наприклад, близько ста. Отже, як швидко зрозуміти, хто з них вам цікавий найбільше? Як виділити із загальної маси саме тих, хто вам потрібен? Фахівці з комунікації та PR-маркетингу рекомендують діяти за схемою.
Крок №1
Насамперед можна вибрати співрозмовника, про якого вже відомо, що знайомство з ним може бути корисним. Але до цього слід ретельно підготуватися: знайти список запрошених, якщо є така можливість. Або проаналізувати інформацію про подібні заходи з відкритих джерел. Тобто уявлення про коло учасників у вас сформується.
Знайти конкретних людей на роль “першого співрозмовника” — не важко, оскільки багато хто охоче анонсує у соцмережах, у блогах свою участь у відкритих ділових заходах. Скласти список потенційних кандидатів на цю роль і познайомитися з ними заочно — не проблема. Отже, ви знаходите таку людину, знайомтеся з нею, спілкуєтеся. Бажано спілкуватися продуктивно, щоб і ви, і ваш співрозмовник у результаті був задоволений розмовою й радий корисному знайомству.
Крок №2
Перед тим як попрощатися з новим знайомим, слід своєчасно запитати його, наприклад: “З ким, на Вашу думку, мені корисно тут познайомитися? Кого порекомендуєте?” Цілком можливо, що ваш співрозмовник добре знає когось із присутніх. І після особистого знайомства з вами він порадить, з ким вам варто поспілкуватися, хто може бути вам цікавий. Це істотно заощадить час, оскільки самостійно “дістатися” до потрібних людей набагато складніше. Більш того, до кінця заходу, обмеженого за часом, цього взагалі можна не досягти.
Крок №3
Ідеальний варіант — якщо новий знайомий особисто представить вас людині, яку вам рекомендував. До речі, не потрібно соромитися: просто попросіть про це. У контексті ділової комунікації це абсолютно нормально.
Наприклад, у відповідь на ваше прохання когось порекомендувати, ви почуєте: “Так, десь тут був Дмитро Миколайович, який, як і ви, займається зв’язками з громадськістю”. Або: “Я, здається, бачив Ірину, фахівця з нейролінгвістики. Думаю, вона може бути вам корисною”. Вам варто відразу ж відреагувати: “Чи можна Вас попросити нас познайомити?” Або: “Я був би вдячний(а), якби Ви нас представили одне одному”.
Ще раз: так, це коректне адекватне прохання! Воно не викличе негативу або відторгнення, оскільки ви не наполягаєте на рекомендаціях, а лише просите, щоб вас познайомили.
Якщо ваш співрозмовник активно займається нетворкінгом, він не відмовить. Адже він чудово розуміє значення таких дій. Тому що, по-перше, завжди можна озвучити своє прохання у відповідь на таку послугу. А по-друге, не виключено, що та людина, яку він вам порекомендує, буде йому вдячна за це знайомство. Оскільки воно може стати початком взаємовигідного співробітництва. Це проста, але дієва схема: важливо бути корисним і допомагати іншим, адже тоді будуть активно допомагати і вам.
І навіть якщо ви отримаєте відмову у відповідь на своє прохання, навіть підказка, хто з присутніх може бути вам корисний, — це теж суттєва допомога. Адже час — найцінніший ресурс. У будь-якій сфері бізнесу. Якщо ви будете знати, як дістатися до мети найбільш короткою дорогою, ви отримаєте перевагу. І завжди будете випереджати тих, хто йде довгим шляхом. Знайомство з людьми, котрі мають ресурсні можливості позитивно впливати на вашу бізнес-діяльність обов’язково вам у цьому допоможе.
Успіхів у Business Networking!
Залишити коментар