Нові правила просування: як пандемія змінила маркетинг

Маркетингова діяльність спрямована на задоволення потреб людини. Усе, від їжі та одягу до знань та методик саморозвитку, — це товар. За кожним видом стоїть бренд (виробник або постачальник послуг), зацікавлений у тому, щоб його продукт був популярним та добре продавався. Забезпеченням такої можливості й займається маркетинг, використовуючи ефективні актуальні стратегії.

На сьогодні ключовим є означення “актуальні”, адже 2020-й рік багато в чому радикально змінив перевірені роками механізми, та й спосіб життя в цілому.      

Зараз маркетологам доводиться розробляти інші схеми просування брендів. У цій статті ми розповімо про нові правила маркетингу, обумовлені глобальною зміною стану ринку через пандемію. 

Photo by Gerd Altmann on Pixabay

Підписуйтесь на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!

Правило №1

СтареНове 
Маркетинг починається з розуміння споживачаМаркетинг починається з розуміння споживчого сегмента

Обумовлена пандемією криза ринку зайвий раз підтвердила, що в інтересах бренду побудова локальної комунікації. І фокусуватися необхідно на найбільш релевантних пропозиціях для споживчої аудиторії. Але тільки географією справа, звичайно, не обмежується.

Споживачу потрібно відправляти такі маркетингові повідомлення, які найкраще співвідносяться з його особистою ситуацією та відповідають його цінностям. Це важливіше таких демографічних даних, як стать та вік. Тобто комунікацію потрібно вибудовувати на максимально особистому рівні, враховуючи поведінкові патерни та психологію аудиторії.

Результати дослідження EY Future Consumer Index, проведеного у 20 різних країнах, виявили наявність 5 категорій споживачів, які сформувалися в період пандемії.

  1. Для 32% споживачів найважливіша доступність. Вони обмежені бюджетом, функціональність продукту для них важливіше за ім`я бренду.
  2. 25% на перше місце ставить здоров’я. Ця категорія споживачів піклується про здоров’я своє та близьких, вибирає продукти та товари, безпечність яких не викликає сумніву. 
  3. 16% опитаних найбільше стурбовані збереженням планети. Вони намагаються поліпшити стан навколишнього середовища та вибирають продукцію брендів саме з такими цінностями.
  4. У 15% на першому місці суспільство. Вони переконані, що завдяки об’єднанню зусиль можливе світле майбутнє для всіх, тому вибирають взаємодію з “прозорими” та чесними компаніями.
  5. Для 12% респондентів головне — це досвід. Вони цінують момент, живуть “тут і зараз”, намагаються брати від життя все, що можливо, відкриті для нових ідей, продуктів та брендів.

Правило №2

Старе Нове
Ви змагаєтеся з конкурентамиВи змагаєтеся з останнім кращим досвідом споживачів

Рівень очікувань найбільш активної споживчої аудиторії збільшувався ще до пандемії. Нове покоління Z з технологіями на “ти”, але наслідки коронавірусного колапсу прискорили цифрову трансформацію в рази. У підсумку до небувалих висот зросли й очікування споживачів щодо якості цифрового досвіду, який їм можуть запропонувати компанії.

Щоб виправдати ці завищені очікування, компаніям варто застосовувати три важливих правила:

  1. Виконати оцінку ключових показників ефективності (рекомендується використовувати найсвіжішу аналітику).
  2. Розробити потужну технологічну основу для підтримки користувальницьких сценаріїв протягом усього клієнтського шляху.
  3. Переконатися, що на шляху клієнта в споживача не виникає непорозумінь та труднощів через неузгоджені повідомлення маркетингового підрозділу, відділу продажів та служби підтримки (колективні та індивідуальні цілі важливо вивести на один рівень).

Правило №3

Старе Нове 
Споживча аудиторія сподівається, що у вас є те, що їй потрібноСпоживча аудиторія очікує, що у вас є саме те, чого вона хоче

Сучасний споживач сподівається, що зможе отримати те, що він хоче та коли хоче. І ніщо не повинно цьому завадити. Щоб підтримувати свій авторитет та лояльність аудиторії, компанії повинні по максимуму відповідати такому сценарію. 

Використовуючи дані про аудиторію, компанії можуть пропонувати їй максимально релевантний досвід за чотирма напрямками:

контент
через електронну пошту та мобільні додатки

комерція
через e-commerce, фізичні продажі або змішаний досвід
спільнота 
наприклад, через організацію віртуальної виставки для
B2B-компаній
зручність
 наприклад, через пропозицію бонусів у рамках програми лояльності

Такого роду діяльність у цілому уніфікована. Але оскільки аудиторія вимагає вищого рівня персоналізації, потрібно дбати про розширення палітри даних. Цього потребує підвищення актуальності повідомлень, що використовуються в комунікації.

Правило №4

Старе Нове 
Домагатися прихильності споживачів — як ходити на побаченняДомагатися прихильності споживачів — як ходити на online-побачення

Довгий час основною метою маркетингу було масове або цільове охоплення в ЗМІ з огляду на вдалу конвертацію. Це можна порівняти з пошуком другої половинки шляхом відвідування якомога більшої кількості вечірок. І результат тут залежить від спонтанних рішень та великої кількості особистих зустрічей.

Усе змінив онлайн-дайтинг: знайти ідеального партнера тепер можна завдяки набору даних та роботі алгоритмів. Аналогічна ситуація й в маркетинговій сфері: класичний бренд-маркетинг, заточений на збільшення охватів, змінюється performance-маркетингом, орієнтованим на залучення лідів. І це новий тренд. Хоча для досягнення максимального результату, краще використовувати поєднання обох підходів. 

Photo by Gerd Altmann on Pixabay

Правило №5

Старе Нове 
Споживач повинен знаходитись у серці маркетингової стратегіїСпоживач повинен знаходитись у серці шляху клієнта

Концепція клієнтоспрямованості не нова: її використовують усі компанії, які хочуть бути конкурентоспроможними. Але подекуди відокремлені підрозділи демонструють неузгоджену взаємодію зі споживачем. І щоб клієнт сприймав бренд як єдине ціле, цього потрібно позбутися.

Нерідко маркетинг — це лише початковий ступінь взаємодії зі споживачем. Адже головне завдання — не просто зацікавити, але привести потенційного клієнта до покупки, завоювати прихильність та заручитися його підтримкою. Тому маркетинг повинен бути частиною великого шляху, тісно взаємопов’язаною з іншими.

Правило №6

Старе Нове 
Відносини мають значенняВідносини — головна цінність бренду

Вибудовування відносин, які засновані на довірі, — одна з найважливіших цілей взаємодії зі споживчою аудиторією. Але в умовах пандемії стало зрозуміло, наскільки важливі взаємини, особливо в B2B. Коли виникла необхідність віртуальних продажів, краще за інших вдалося підтримати темпи розвитку командам з налагодженими відносинами.

У контексті B2C довіра не менш важлива. Компаніям усе більше доводиться покладатися на персональні дані, тому їм необхідно чітко відстежувати безпеку їх використання та слідувати всім вимогам закону.

Крім того, розглядати збір даних як ще один інструмент для підвищення довіри споживачів. Допоможе в цьому робота над створенням більш прозорих інтерфейсів контролю особистих даних.

Правило №7

Старе Нове 
За брендом повинен стояти цінний продуктЗа брендом повинен стояти потужний посил

Під час пандемії підвищилася актуальність питання лояльності до брендів. Згідно з дослідженням EY Future Consumer Index, близько 61% споживчої аудиторії (у залежності від групи товарів) хоче купувати продукцію від white label бізнесу.

Концепція партнерської програми white label заснована на співробітництві двох компаній, де одна виробляє товар, а друга продає його під своїм брендом. Тобто зв’язка “бренд-продукція” втратила колишню силу: тепер споживачі більше фокусуються на цінностях, що транслюються бізнесом.

Якість, ціна та зручність цінуються, як і раніше, однак стрімко зростає важливість дотримання правил сталого розвитку, етичності виробництва та соціальної відповідальності.

Правило №8

Старе Нове 
Для досягнення успіху в сучасному маркетингу потрібен потужний цифровий інструментарійДля досягнення успіху в сучасному маркетингу потрібен збалансований набір різних інструментів, зокрема, цифрових

“Цифровий інструментарій” для створення реклами та поліпшення маркетингу вдосконалюється з кожним днем та поповнюється новими пропозиціями. Багато хто бачить у ньому універсального помічника розв’язання всіх проблем бізнесу (і щодо просування бренду, і щодо розвитку стартапу).

Цифрові інструменти — фактор, який допомагає об’єднати цілі компанії, навички фахівців та доступні інсайти. Але щоб вони були максимально корисними при побудові користувальницьких сценаріїв, їх повинні використовувати фахівці з високим рівнем цифрової грамотності. Їх ключове завдання — найбільш ефективне застосування даних та технологій задля забезпечення комфорту та задоволеності клієнта компанії.

Illustration by Gerd Altmann on Pixabay

Підсумовуючи, зазначимо, що вирішальним аспектом трансформації ринку у 2021 році стала взаємодія з аудиторією. Сучасний маркетинговий тренд — це нове ставлення до клієнтів та до задоволення їх очікувань. Підвищити охоплення, рівень лояльності споживачів та збільшити продажі допоможе гнучкість, вміння прислухатися до ЦА та реагувати на найменші зміни попиту. 

Залишити коментар