В ієрархії потреб Маслоу на перших щаблях розташовані базові – їжа, вода і безпека. Суть теорії в тому, що людина не замислюватиметься про найвищі потреби, поки не задоволені базові. Коли ми голодні – нам не до кохання. З оптимізацією приблизно так само.
Зображення Firmbee з сайту Pixabay
Підписуйтесь на нас у Facebook, Telegram, Twitter, Instagram, щоб своєчасно отримувати корисну інформацію.
Базове завдання SEO – забезпечити доступність сайту для сканування пошуковими системами. Далі по піраміді вгору:
- доступність для сканування – зробити так, щоб пошукові системи могли побачити сайт;
- якісний контент, що відповідає на запит користувача;
- ключові слова для пошукових систем;
- позитивний користувальницький досвід, у тому числі правильний UX та час завантаження, який багато в чому залежить від вибору якісного хостингу;
- контент, що приносить зворотні посилання та цитування, тобто той, що обговорюють і яким діляться;
- клікабельні заголовки та описи;
- виділення фрагмента або схеми для відображення SERP.
Що таке SEO?
Search engine optimization – пошукова оптимізація. Це практика щодо залучення якісного трафіку та розвитку бренду за допомогою безплатних – «органічних» результатів пошуку.
Базові параметри SEO включають як технічний, так і людський фактор. З одного боку, важливо розуміти, що люди шукають в Інтернеті. Які запитання ставлять, які слова використовують, які відповіді хочуть отримати? Це дозволить встановити зв’язок із ЦА та дати їй те, що вона шукає. З другого боку, інформацію потрібно подати так, щоб роботи пошукових систем могли її побачити й зрозуміти.
Як працюють пошукові системи?
Це машини, які переглядають величезну кількість фрагментів контенту та оцінюють тисячі факторів, щоб визначити, який контент найімовірніше відповість на запит користувача.
Пошукові роботи сканують та індексують весь доступний контент у мережі – сторінки сайтів, PDF-файли, зображення, відео тощо.
Як видаються результати пошуку?
Першими в результатах пошуку видається реклама – пошукові системи заробляють на рекламі – динамічний формат органічних результатів з функцією SERP. Це фрагменти сторінок, згенеровані пошуковою системою для швидкої відповіді на запит користувача. Наприклад, якщо ми вводимо в пошуковик “погода у Києві”, в результатах видачі отримуємо температурний режим прямо на сторінці видачі, нам навіть не потрібно заходити на сайт.

До функцій SERP також відноситься поле “Люди також запитують”, каруселі зображень і т.д.
Існують сторінки, які пріоритетно з’являються у видачі, не бувши платною рекламою і не піддаючись принципам SEO. Це пропрієтарні джерела даних, таких як Wikipedia.
Далі сайти ранжуються відповідно до рейтингу пошукової видачі.
Чим важливе SEO?
Платна реклама, соціальні мережі, інші онлайн-ресурси при правильних налаштуваннях та роботі з ними добре генерують трафік на сайт. Але все ж таки більша частина трафіку припадає на пошукові системи.
За даними соціологів, при пошукових запитах у США лише приблизно 2,8% користувачів клацають на платну рекламу.
SEO дає приблизно в 20 разів більше трафіку, ніж PPC як на мобільних гаджетах, так і на ПК.
SEO – один з небагатьох маркетингових каналів, який при правильному налаштуванні приносить дивіденди тривалий час.
Правильна оптимізація сайту дає пошуковим системам якісну інформацію для індексації контенту та його зображення у результатах пошуку.
Як працюють білий та чорний капелюхи SEO?
Детальніше про білий і чорний капелюхів SEO можна прочитати в нашому матеріалі. Якщо коротко, «білий капелюх SEO» належить до методів і стратегій, які дотримуються правил пошукових систем. Їхня основна мета – надання користувачеві якісного корисного контенту.
«Чорне SEO» використовує методи та стратегії, мета яких – обдурити пошукові системи. Методи чорного капелюха SEO теж працюють, але завжди є ризик потрапити під штрафні санкції, наприклад, деіндексацію – видалення результатів пошуку.
Щоб допомогти користувачам, які починають свій шлях у SEO, Google склав Посібник для новачків у пошуковій оптимізації та пропонує допомогу фахівцям через центральний довідковий форум.
Рекомендації Google для фахівців:
- створюйте контент для користувачів, а не пошукових систем;
- уникайте хитрощів, спрямованих на підвищення рейтингу в пошукових системах;
- прагніть створити унікальний, корисний і привабливий сайт.
Чого слід уникати:
- автоматично згенерованого контенту;
- участі у схемах із посиланнями;
- копіювання чужого матеріалу;
- клоакінгу – показу одного контенту користувачам, а іншого – сканерам пошукових систем;
- розміщення прихованого тексту та посилань;
- дорвейних сторінок — сторінок, створюваних для хорошого ранжування за конкретними запитами та перенаправлення трафіку на основний сайт.
Резюме
Завдання пошукової оптимізації – швидко та якісно надати користувачам потрібний контент у тому форматі, в якому він їм потрібен. SEO допомагає сайту зайняти вище місце в результатах пошуку та залучити на сайт більше трафіку. Трафік та рейтинг – два засоби досягнення основної бізнес-мети. Немає сенсу у ранжируванні, якщо на сайт ніхто не перейде і немає сенсу у зростанні трафіку, якщо трафік не сприяє розвитку бізнесу.
Як ми писали раніше, над оптимізацією сайту варто працювати ще до запуску. Заздалегідь варто подбати і про вибір відповідного домену та надійного хостингу. Безпеку вам та вашим клієнтам забезпечать реєстрація торговельної марки (ТМ) та SSL-сертифікат. Ці та інші продукти та послуги можна знайти на NIC.UA.