PBN мережі і дроп-домени: де, як і для чого вони використовуються

Створюючи web-сайт для свого бізнесу, ми розраховуємо зробити його прибутковим в максимально короткі терміни. Для ефективної роботи сайту важливий його рейтинг, а при ранжуванні в пошукових системах важливим фактором є наявність зворотних посилань. Від їх кількості та якості залежить місце сайту в пошуковій системі. PBN дає можливість швидко отримати високоякісні зворотні посилання та використовується як один з методів просування.

Photo by Scott Graham on Unsplash

Що таке PBN?

PBN (Private Blog Network — приватна мережа блогів) — це SEO-методика, побудована на використанні мережі допоміжних web-сайтів, що належать одному власнику. Всі ці сайти мають високий рівень авторитету в пошукових систем, повністю контрольовані та використовуються для отримання посилань основним сайтом власника з метою підвищення його рейтингу в пошуку.

Цільовий або, як його ще називають, грошовий сайт — це основний сайт, який необхідно підняти в пошукових системах для отримання прибутку. Цей метод давно використовується на заході, оскільки там набагато менше можливостей купити посилання. Старі домени — дропи — підходять для цих цілей краще, ніж нові, оскільки вже мають зворотні посилання та користуються довірою пошукових систем. Тому для PBN використовуються сайти, створені на основі доменів з вичерпаним терміном дії, що мають хороші профілі зворотних посилань. Ці домени передають посилання на основний сайт і допомагають йому підвищити рейтинг в пошукових системах.

PBN створюються таким чином, що всі сайти мережі здаються незалежними один від одного, а тому читаються як унікальні посилання.

Типова структура PBN:

На зображенні показані кілька сайтів мережі, посилання з яких йдуть на основний сайт клієнта.

Чому PBN працюють?

Для ранжування сайту в пошукових системах важливе значення має кількість і якість зворотних посилань. PBN — це швидкий спосіб отримання необхідної кількості високоякісних зворотних посилань, що дозволяє повністю контролювати посилання, одержувані вашим сайтом, оскільки ви є їх власником. Таким чином, ви можете вибрати потрібний контент, правильний текст прив’язки і розміщення посилань.

Ця стратегія є ефективною, оскільки сайти, які складають мережу, пошуковики вважають авторитетними — посилання з популярних сайтів, позитивно оцінених алгоритмами Google.

Багато оптимізаторів володіють мережею з 1000 сайтів, яку вони зібрали з плином часу.

В яких випадках має сенс використовувати PBN?

  • якщо вартість створення PBN нижче вартості покупки посилань в ніші, яку ви просуваєте;
  • якщо необхідні вам тематичні посилання складно отримати іншим шляхом;
  • якщо створювати мережі у вас виходить краще, ніж отримувати посилання іншим шляхом;
  • якщо ви розумієте, що просування шляхом використання добре індексованих тематичних доменів дасть вам кращий результат, ніж посилання з біржі або отримані за допомогою крауд-маркетингу.

Ефективність PBN залежить від доменів, на яких побудована мережа.

Немає сенсу будувати PBN на нових доменах. Для побудови мережі ідеально підійдуть дроп-домени, які передадуть на ваш сайт багато посилань. Дроп-домен, тобто домен з вичерпаним терміном використання — домен, яким користувалися раніше, але власник відмовився від його продовження. Після закінчення терміну оренди такі домени доступні для реєстрації іншими користувачами. SEO-фахівці знаходять їх, визначають, наскільки вони авторитетні та заслуговують довіри, а потім купують їх у реєстратора, щоб використовувати для побудови мережі.

Що важливо враховувати при підборі доменів для PBN?

  • загальна кількість доменів, які будуть посилатись;
  • загальна кількість посилань на домен;
  • чи зберігся домен в індексі google;
  • чи видає google цей домен за пошуковими запитами.

Всю інформацію по доменах можна побачити на сторінці видалених доменів від NIC.UA.

Часто сайти відновлюють з веб-архіву. Такий варіант є лотереєю для нового власника, оскільки сайт може вже не індексуватися, перебувати під фільтром або в чорному списку пошукових систем.

Набагато надійніше для мережі використовувати сайти, що продаються власниками. Індексовані, з хорошою історією, з трафіком, які не перебувають під санкціями й мають зворотні посилання. Це говорить про більш високу якість маси посилань і, відповідно, гарантує більшу користь для бізнесу.

Залишити коментар