Подкасти в Україні: як на них заробити

Люди, залучені у вир життя, часто не знаходять часу на читання книг і перегляд телепередач навіть на цікаві для них теми. Але вони із задоволенням слухають аудіокниги, або подкасти, перебуваючи в дорозі, займаючись в тренажерному залі або роблячи хатню роботу. Спокійний та розслабляючий, або бадьорий та енергійний голос в навушниках впливає на настрій і дає можливість отримувати цікаву та корисну інформацію в зручний час. Аудіоформат – це зручно, і тому популярність його зростає з кожним днем.

Photo by Kate Oseen on Unsplash

Підпишіться на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!

Зростання популярності подкастів

Подкастинг – процес створення й поширення звуко- або відеофайлів (подкастів) в стилі радіо- й телепередач в Інтернеті.

Подкасти в Україні ще не такі популярні, як в країнах Європи або США, але все більше українців відкривають для себе цей спосіб отримання інформації. Про це можна судити із запуску подкастів медійними майданчиками, такими як УП, Was.Media, The Village Україна, науково-філософський журнал «Куншт» і багато інших. OTT-сервіс Megogo запустив розділ Audio, з подкастами й аудіокнигами. У 2019 було створено Українське співтовариство авторських подкастів «Радіо Поділ», що об’єднує фахівців різних напрямків, готових ділитися своїм досвідом і просто охочих донести свою точку зору. Ринок подкастів зростає, хоча поки його не можна порівнювати з ринком в США, де подкастинг вже став трендом. Результати опитувань показують:

  • більше 55% населення США слухають подкасти;
  • в 2020 році більше 155 мільйонів людей слухали подкасти щотижня;
  • близько 24% населення США щотижня слухають кілька подкастів;
  • найбільш популярні подкасти серед слухачів від 25 до 44 років, цей віковий діапазон становить 49% від загального числа слухачів;
  • 49% людей слухають подкасти вдома;
  • 22% – за кермом;
  • 11% – на роботі;
  • 8% – під час тренувань.

Наскільки популярний формат подкастів в Україні в цифрах, сказати складно, оскільки подібні дослідження не проводилися, але загальна тенденція до збільшення популярності дуже помітна.

Подкасти – це зручно

У міру прискорення життя сучасної людини формат подкастів стає все популярнішим. Аудіоконтент можна слухати фоном, займаючись іншою справою, що не вимагає концентрації уваги.

Важливим аспектом популярності подкастів є можливість керувати відтворенням звуку: прослухати повторно, якщо потрібно, або поставити на паузу.

Аудіоформат подкастів дає можливість заглибитися в тематику, що цікавить, не виділяючи час на читання або перегляд відео. Подкасти можуть пропонувати статті невеликими уривками, що чудово підходять для щоденних поїздок на роботу або домашніх справ. У той же час зазвичай довжина подкасту дозволяє досить глибоко зануритися в тему й розібратися в питанні.

Подкасти багатоваріантні як в подачі інформації: монологи, ток-шоу, інтерв’ю, бесіди у вільній формі й за сценарієм; так і в темах: новини, суспільство і культура, історія, здоров’я, бізнес і політика – кожна людина знайде щось для себе.

Монетизація подкасту

Безкоштовний контент дуже зручний слухачеві, але створення його забирає багато часу й зусиль. Крім того, створення контенту вимагає витрат на устаткування й часу на виробництво. Щоб компенсувати вартість, потрібно шукати способи монетизації контенту.

У США ринок подкастів вже добре розвинений і його прибутковість постійно збільшується. Реклама в подкастах там – цілком звичайне явище.

В Україні поки що далеко не всі бренди готові вкладатися в рекламу в подкастах. Багато компаній сумніваються в ефективності, оскільки українська аудиторія слухачів подкастів ще не достатньо велика, і вони не готові йти на ризик. Щоб подкасти стали цікавими для традиційної реклами, кількість прослуховувань має обчислюватися тисячами.

На даний момент хорошим варіантом монетизації подкастів є краудфандінг, який дозволяє слухачам робити добровільні пожертвування через такі джерела, як Patreon. Багато українських авторів освоїли цей варіант і успішно працюють.

Перспективи розвитку

Можливо, значною перевагою для рекламодавців може стати те, що 80% слухачів подкасту дослуховують випуск до кінця. Показники переривання для подкастів значно нижче, ніж, наприклад, для YouTube. У поєднанні з відносно низькою конкуренцією та зростаючою популярністю серед слухачів, це робить подкасти досить перспективним напрямком.

Залишити коментар