Як правильно написати підсумки року

Підбивати підсумки роботи наприкінці року — звичайна практика для бізнес-проєктів будь-якого масштабу. Але важливо, щоб річний звіт не був формальністю. Як же компанії правильно написати про свої досягнення, щоб це було корисно та цікаво? У цій статті ми надамо кілька рекомендацій.

Image by Towfiqu barbhuiya from Unsplash

Підписуйтесь на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!

Адресний звіт

Напередодні новорічних свят більшість інтуїтивно оглядається на минулий рік і замислюється, що ж зроблено, а що ні.

Люди, які активно ведуть соцмережі та охоче інформують про подробиці свого життя, зазвичай з великим ентузіазмом публічно розповідають про свої перемоги. Форма та подача залежить від бажання та уподобань самого блогера. 

Звіт компанії радикально відрізняється від того, як заведено підбивати особисті підсумки у “Фейсбуку”, “Інстаграмі” та ін. Наприкінці року практично кожен зайнятий своїми невідкладними справами, дедлайнами.

Тому, наприклад, клієнтам за великим рахунком зовсім не цікаво, скільки угод закрила ваша компанія, який обсяг інвестицій ви змогли залучити за минулий рік і т. ін.

Але інформація про підсумки роботи напевно важлива декільком категоріям зацікавлених осіб:

  • команді (колегам та підлеглим);
  • конкурентам;
  • рекламодавцям.

І для кожної з них — по-своєму. Тому варто продумати форму подачі звіту для кожної з перерахованих категорій.

  

Команда

Підготуйте внутрішню розсилку. Наприклад, у форматі інфографіки. Так, на створення якісної (не макетів з біржі шаблонів!) та інформативної доведеться витратити час, оскільки необхідно виконати консолідацію великого обсягу даних. Але цей спосіб краще за інших дозволяє показати взаємозв’язок між показниками та візуалізувати динаміку.

До речі, готовий макет інфографіки можна використовувати не лише всередині компанії, а й для зовнішньої аудиторії. Наприклад, для публікації на корпоративному сайті або офіційних сторінках у соцмережах. 

 

Конкуренти

Тим, хто працює з вами в одній ніші, цікаво дізнатися про ваші комерційні показники, оцінити їх і порівняти зі своїми. Для вас це шанс продемонструвати, наскільки міцно ваш бізнес стоїть на ногах і чому з вами варто рахуватися.  

 

Рекламодавці

І наявні, і потенційні рекламодавці з цікавістю оцінять охоплення вашої аудиторії та її структуру. У цьому випадку ваші підсумки року — це майже ваші інвестиції у майбутнє.

Корисна дія

З урахуванням того, кому саме адресована підсумкова інформація, важливо подумати, чому хтось повинен звернути на вас увагу. Іншими словами, необхідно визначити корисну дію.

“Правильні” підсумки року —
це не про компанію, а про читача!

Повідомлення клієнтам, приклад ефективності:

Формулювати корисну дію краще відразу, починаючи з назви. Використовуючи такий підхід, ваша публікація з підсумками року виглядатиме не сухим звітом, а цікавою розповіддю:

  • про «Найпопулярніші товари/послуги»;
  • про те, яким був «Ваш 2021 рік: який ви покупець/користувач» тощо.
Це цікаво, адресно,
корисно та осмислено!

               

Вихвалятися — не продуктивно

Озвучувати досягнення — це важливо. Будь-якій компанії хочеться продемонструвати свою конкурентоспроможність та зростання. Кінець року — ідеальний час, щоб це оприлюднити.

Але просто так хвалитися не варто. Якщо компанія докладно опише, наскільки вона прогресивна та клієнтоорієнтована, це потішить лише її самолюбство. Але чиє життя покращить ця констатація?

Мета будь-якої публікації — так чи інакше покращити та спростити життя читача (=внутрішнього та зовнішнього клієнта). Особливо якщо це таке стратегічно важливе повідомлення, як підсумки року.

Тому важливо не просто інформувати зацікавлену аудиторію, а створювати настрій: залучати, давати зворотний зв’язок, мотивувати та заохочувати. 

Images: Pixabay