SEO чи PPC: що обрати?

Платити чи не платити? Що обрати, SEO або PPC? Цим питанням задаються багато власників компаній, що розвивають свій бізнес за допомогою мережі Інтернет.

Органічний трафік забезпечують користувачі, які надходять на сайт через запит у пошуковій системі. Тому він класифікується, як безкоштовний, хоча насправді заробляється копіткою працею. Цей трафік виводить сайт у ТОП пошукових систем.

SEOorPPC

Фото автора George Morina на сайте Pexels

Підпишіться на нас Facebook, Telegram, Twitter чи Instagram, щоб нічого не пропусти!

Плата за клік – PPC – це тип онлайн-реклами, де рекламодавець платить за кожен клік користувача, що наводить потенційного клієнта на його сайт. Це платна реклама. Обидва ці варіанти мають свою цінність.

Перший спосіб пов’язаний з планомірним довгостроковим зростанням трафіку за рахунок пошукової оптимізації (SEO), а другий спосіб призводить до досить швидкого збільшення переходів на сайт, що може допомогти підвищенню кількості продажів. Розуміння різниці цих двох рекламних стратегій та знання особливостей свого бізнесу допоможе вам вирішити, як найуспішніше просувати свою компанію в мережі.

У цій статті ми розповімо про види трафіку та їх використання для бізнесу.

Органічний трафік

Органічний результат відображається на сторінках видачі запиту пошукової платформи – це посилання під платними оголошеннями. Місце в рейтингу залежить від якості контенту, авторитету сайту та оптимізації домену під стандарти пошукових систем.

Хоча технічно органічний трафік вважається безкоштовним, він цінніший, ніж отриманий за плату. Це підтверджує інтернет-статистика.

51% від загального трафіку випливає з органічного пошуку, 10% – з платного, 5% – переходи з соціальних платформ, 34% – з інших джерел.

39% покупців віддають перевагу релевантному пошуку й клікають на посилання з хорошим органічним результатом.

80% користувачів пошукових платформ дивляться насамперед на органічні результати.

61% споживачів, які користуються мобільними гаджетами, з високою ймовірністю оберуть компанію, що має сайт, адаптований для мобільних пристроїв.

Сайти, що опинилися на першій сторінці видачі провідних пошукових систем, отримують 92% від усього пошукового трафіку. На наступних сторінках відвідуваність і трафік різко скорочуються.

Ця статистика каже, що SEO та органічний пошук мають важливе значення. Але необхідно розуміти, що для отримання великого трафіку та високого рейтингу потрібні, по-перше, певні знання та навички, по-друге – зусилля, і по-третє – час. Необхідно постійно стежити за якістю контенту, розміщеного на сайті, а також застосовувати релевантні слова, яким надає перевагу ваша цільова аудиторія.

Конкуренція за органічний трафік дуже жорстока. Якщо ваш сайт не оптимізовано для SEO, посилання на нього, ймовірно, не потраплять на першу сторінку видачі пошукових систем. Якщо до цього додасться слабкий контент, зробити це буде практично неможливо.

Будь-яка компанія, націлена на планомірне й довгострокове зростання, просто зобов’язана інвестувати ресурси в SEO. Ці інвестиції окупляться, а сайт зміцнить авторитет, що полегшить вашу роботу в майбутньому.

SEO плюси

SEO безпосередньо пов’язане з досвідом споживачів і якісно продумана маркетингова кампанія повинна допомогти справити враження в мережі.

Головна частина будь-якої маркетингової кампанії SEO – це оптимізація коефіцієнта конверсії (CRO). Простіше кажучи, згодом органічне SEO стане наводити та утримувати користувача на вашому інтернет-ресурсі.

SEO та підвищення органічного трафіку постійно вимагають зусиль та інвестицій, але з часом прибуток збільшується, а витрати скорочуються.

SEO орієнтоване не лише на видачу результату при пошуку на будь-якій платформі. Воно дає вашому ресурсу відображатися в місцевих пакетах або сніпетах, а також потрапляти в каталоги пошукових систем.

Мінуси SEO

Час працює на результат, а він, як правило, найцінніший ресурс. В середньому на хорошу маркетингову кампанію SEO йде близько 6 місяців, тільки тоді можна побачити результат.

Витрати, пов’язані із залученням відповідних агентств чи фахівців для розробки ефективної SEO-кампанії.

SEO-кампанія не дає абсолютних гарантій, і кожен, хто намагатиметься вас переконати, що поява сайту на 1-й сторінці пошукових систем відбудеться дуже швидко, або каже неправду, або захоче застосувати метод «чорного капелюха».

Високий рейтинг може різко знизитись або через оновлення алгоритмів пошукових систем, або через технічні форс-мажорні обставини, пов’язані з функціонуванням сайту та серверів, на яких він розміщений.

«Плата за клік»

Оплачений пошук пов’язаний з рекламними посиланнями, які відображаються у верхній частині сторінки пошукової видачі. Ви можете досягти високих результатів, зробивши ставку на конкретні запити Google-сервісу AdWords, які, на вашу думку, вже шукають користувачі.

Статистичні дані, які показують важливість платних пошукових оголошень:

75% користувачів Інтернету вважають, що платні пошукові оголошення полегшують пошук.

Платні оголошення мають рейтинг кліків (CTR) 11%.

63% користувачів стверджують, що натискають платні оголошення.

Користувачі, що прийшли через платне оголошення, на 50% частіше купують, ніж ті, хто приходять через органічний трафік.

Платна пошукова кампанія може стати дуже витратною, але якщо все розраховано правильно, вона приносить швидкі ліди, а конверсії та продажі стрімко зростають. Ефективна маркетингова кампанія разом із якісним товаром може забезпечити різкий стрибок продажів за один день.

Плюси плати за клік

Така реклама дає можливість у режимі реального часу стежити, коригувати та отримувати звіт. Можна відразу визначити, що ефективно, а що вимагає перегляду та змін.

Споживачі, які опинилися під впливом реклами в медіа, у середньому на 150% частіше шукають відповідного бренду, вживаючи почуті терміни.

Маркетингова стратегія PPC дає можливість застосувати ретаргетинг, охопити відвідувачів, які прийшли на сайт, але не дійшли до необхідної кінцевої дії.

Мінуси «плати за клік»

Платна реклама більш витратна за ресурсами, ніж SEO, якщо її застосовувати як довгострокову маркетингову стратегію.

Припинення платежів за рекламу призводить до різкого зниження показів.

Плата за клік не гарантує позитивного результату.

PPC та SEO для розширення охоплення аудиторії

Не існує однозначної відповіді на питання, що краще застосовувати для конкретної компанії – стратегію нарощування органічного трафіку чи стратегію плати за клік. Для досягнення максимального позитивного ефекту, ідеальним варіантом буде поєднання цих двох методів. Нарощування органічного трафіку для отримання результату займе більше часу, але надалі він, безсумнівно, принесе більше користі компанії. Якщо фінанси компанії дозволяють нести витрати на «плату за клік» і є можливість придбати місця для розміщення пошукової реклами, ви отримаєте швидкий результат, але не має довгострокової перспективи.

Бізнес-сценарії, які найкраще підходять для органічного трафіку

Ваші цілі довгострокові і необхідний авторитет сайту.

Інтернет-платформа вже має авторитет, що допомагає випереджати конкуруючі компанії органічним трафіком.

Ви маєте терпіння і час, у вас нема потреби отримання негайного позитивного результату.

Бізнес-сценарії, які найкраще підходять для «плати за клік»

Ви реалізуєте новий інноваційний товар, який важко ранжувати органічно.

Ви робите одноразову пропозицію або рекламуєте одноразову подію.

У вас абсолютно новий інтернет-ресурс або продукт, який не має авторитету.

Ви прагнете швидких конверсій та продажів.

Займаючись просуванням бізнесу в мережі, перш за все варто подбати про створення сайту. Його можна зробити за допомогою WordPress. Щоб ваш сайт якісно працював, а користувачі могли легко знайти його в мережі, подбайте про вибір відповідного домену та якісного хостингу.

Images: Freepik, Unsplash