Усі ми дуже різні. По-різному реагуємо на ситуації, відрізняємося уподобаннями, схильностями й темпераментами. Одна людина швидка й ініціативна, інша вольова й цілеспрямована, а третя – спокійна та врівноважена. І взаємодіяти з кожним із цих людей потрібно по-різному. Так і з брендами. Кожен продукт або послуга, представлені на ринку, мають індивідуальність, яка говорить про бренд безліччю дрібних деталей.
Photo by bruce mars on Unsplash
Підпишіться на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!
Якщо звернути увагу на відомі світові бренди можна помітити – кожен з них має свій характер та особливість: Apple – молодий, активний, продуктивний, простий у використанні; Nike – статусний, упевнений, надійний, комфортний; Tesla – змінює правила, екологічний, зелений.
Цим брендам не потрібно нічого пояснювати. Їхній імідж створювався й корегувався протягом багатьох років взаємодії з клієнтами та їх обслуговування. Зараз вони зберігають інтерес покупців, підтримуючи свою індивідуальність.
Якщо ви володієте власним бізнесом або плануєте його створення, дуже важливо знайти «голос», яким він буде говорити з клієнтами. Яка його ідея? Для кого він? Що хоче донести?
Візьмемо для прикладу «голос» компанії Nike. Вона адаптує й розвиває свою комунікацію з клієнтами в міру розвитку та розширення цільової аудиторії. Стартова сторінка пропонує вибрати країну проживання зі зрозумілою мовою спілкування. Причому це не дві-три мови – це десятки мов і країн. Одяг для професійного спорту, тренувань звичайних людей та на щодень. І з кожною частиною своєї аудиторії Nike говорить їхньою мовою, пропонує потрібне, актуальне, цікаве, затребуване.
Що таке голос бренду (tone of voice)?
По суті, це відображення характеру компанії, її особливість та індивідуальність, те, що бренд транслює світу й те, як світ буде сприймати бренд і відноситься до нього.
Голос бренду може бути представлений зображеннями, музикою, кольорами, словами, стилем, філософією чи концепцією. Голосом можуть бути й люди, що працюють в компанії, і сторінка сайту, через яку клієнт познайомиться з брендом, і публікації в соціальних мережах, і контент-стратегії компанії.
Наявність унікального голосу бренду допомагає клієнтам природним чином вибрати з різноманіття пропозицій на ринку ту, що підходить ідеями, ідеологією, спрямованістю. А це значно спрощує процес продажу.
Хто ваш клієнт і як ви до нього ставитесь?
Відмінний спосіб визначити голос вашого бренду – подумати про людей, для яких він працює. Хто вони? Якої статі, віку, де вони живуть і чим захоплюються? Хто вони за професією, які проблеми вони зможуть вирішити за допомогою продукції вашого бренду?
Потім варто подумати, як ваш бренд пов’язаний з цими людьми, і почати говорити про це. Говорити мовою своїх клієнтів. Використовувати ті ж слова й вирази, що і вони, стати схожими в стилі та способі життя. Чи схожий ваш бренд на інші компанії, послугами яких користуються ваші клієнти? А чи має свою унікальну відмінність?
Вивчіть інтереси вашої цільової аудиторії в соціальних мережах. Які їхні основні цінності? І головне – чи відповідають цінності вашої компанії цінностям вашої цільової аудиторії?
Голос бренду компанії повинен відповідати потребам потенційних і реальних клієнтів.
Хмара слів
Бачили в Інтернеті зображення з купою слів, згрупованих разом у формі хмари? Це хмара слів – спосіб спробувати укласти велику ідею в одному зображенні. Спробуйте записати якомога більше слів, пов’язаних з голосом вашого бренду та його індивідуальністю. Яким ви бачите ваш бренд? Можна посилатися на продукт, але важливо не забувати про його переваги.
Наприклад, якщо ви продаєте сонцезахисні окуляри для молоді, ваша хмара слів може виглядати приблизно так:
- виразні;
- веселі;
- енергійні;
- авантюрні;
- привертають увагу;
- маскують погляд.
Хмара слів інвестиційної компанії, яка обслуговує клієнтів з високим рівнем доходу, могла б виглядати так:
- надійний;
- обізнаний;
- мудрий;
- впевнений;
- актуальний;
- послідовний;
- спокійний.
Бренд з виробництва натуральної косметики міг би мати таку хмару слів:
- натуральний;
- безпечний;
- екологічний;
- відновлюючий;
- жіночий;
- для тих, хто в темі.
Одразу видно та зрозуміло, що кожен бренд пропонує. І клієнт розуміє, чи відгукується йому ідея цього бренду.
Не варто намагатися бути своїм для всіх
Одна з найбільших помилок, яку здійснюють багато молодих компанії – це намагатися підлаштуватися під якомога більшу аудиторію. Багато компаній, прагнучи бути переконливими, описуючи свій продукт використовують такі слова, як «унікальний, цінний, впливовий, важливий» і т. д. Це дуже загальні й формальні визначення, що не мають емоційного впливу. Набагато ефективніше вибрати одну групу людей і говорити з ними однією мовою.
Голос бренду повинен змінюватися з часом
У міру розвитку бренду, впровадження нових продуктів і послуг, та й просто з плином часу повинен змінюватися і голос бренду. Згодом можуть змінюватися образ компанії і тон її звернення до клієнтів. Багато сучасних компанії роблять акцент на альтруїстичні й інклюзивні цінності, на захист природи та максимально екологічний підхід при виробництві продукції. Голос бренду Apple Watch, наприклад, змінюється, зміщуючи акцент з просто зручного гаджета на турботу про здоров’я та можливість контролювати показники тіла при активному способі життя. Можливо, у зв’язку з поширенням Ковід-19 в годинниках з’явився і пульсоксиметр – прилад, що дозволяє вимірювати насичення крові киснем.
Щоб не відставати від світових тенденцій, кожні кілька років необхідно дивитися на формулювання місії бренду й оцінювати, чи відповідає вона часу, у якому ми живемо.
Залишити коментар