Що таке LSI-копірайтинг

Кожного разу, вводячи пошуковий запит у вікні браузера, ми бачимо список варіантів, запропонований нам Google. Пошуковик намагається видати користувачеві максимально актуальні результати, що підбираються за допомогою новітніх методів індексування. Для ефективної взаємодії з цими методами, забезпечення пріоритету над конкурентами й виведення сайту на перші сторінки при запиті користувача, використовується метод LSI — латентного семантичного індексування.

Photo by CoWomen on Unsplash

Підпишіться на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!

Ще років десять тому пошуковики аналізували відповідність сайту запитом за наявністю ключових слів. І оптимізатори тих часів просто наповнювали тексти «ключами», не дуже піклуючись про збереження сенсу. Читати подібні тексти було практично неможливо, але вони добре індексувалися пошуковими системами й виходили на перші сторінки при пошуку.

Поступово алгоритми вдосконалювалися, машини навчилися аналізувати запити та визначати відповідність сторінки запиту користувача, орієнтуючись на інтенти — слова, що вказують на намір клієнта. Ключові слова умовно розділилися на дві категорії: комерційні та інформаційні, що дало можливість диференціювати категорії пошуку й видавати людині, яка бажає зробити покупку, тільки комерційні пропозиції. Обробка інформаційних запитів залишалася проблемою, оскільки число сайтів величезне та продовжувало збільшуватися з кожним днем, що ускладнювало і без того непросту задачу — видавати користувачу максимально релевантні сторінки.

Щоб вирішити питання, Google, а потім і Яндекс стали застосовувати латентне семантичне індексування — latent semantic indexing, або скорочено — LSI.

Принцип його роботи полягає в тому, що пошукові системи, аналізуючи тексти для видачі за запитом клієнта, враховують не тільки ключові слова, а й слова, які пов’язані з ними за змістом і допомагають розкрити тему: тематичні слова та словосполучення, синоніми, асоціації, що зустрічаються в стандартних тематичних запитах. Чим більше тематичних слів використано в тексті, тим більший рейтинг він має у пошукових систем. Тому, при написанні тексту LSI-копірайтер використовує не тільки ключові слова, а й тематичні слова й вирази, на які реагують алгоритми пошукових систем.

Плюси LSI-копірайтингу:

  • інформативність текстів і, відповідно, збільшення часу, проведеного людиною на сайті;
  • зменшення відсотка відмов відвідувачів у зв’язку з невідповідністю наданої інформації запитом користувача;
  • можливість ранжирування по низькочастотних запитах завдяки меншій конкуренції в сегменті, і, відповідно, збільшення кількості клієнтів та кількості продажів;
  • нарощування маси посилань за рахунок наявності цікавого контенту, привабливого для користувача.

Мінуси LSI-копірайтингу:

  • метод розглядає кожне слово поза контекстом, не враховуючи взаємозв’язок і порядок слів у реченнях, тому навіть нескладний текст може здатися машині релевантним;
  • машина не розпізнає фігуральний вислів: іронію, сарказм, алегорії, метафори, залишаючи їх без уваги, тому при використанні таких прийомів тематика тексту може не збігатися із запитом користувача;
  • робот може виділити одні слова, ігноруючи інші, в числі яких можуть виявитися і основні ключі;
  • висока вартість LSI-текстів. Автор, здатний детально вивчити тему, систематизувати інформацію та викласти її цікаво й доступно читачеві, коштує дорого.

Хвостові запити LSI

Популярність LSI-текстів пояснюється не тільки ранжуванням сторінок за запитами, але й використанням «хвостових запитів», які можуть забезпечити сайту залучення до 50% трафіку з пошукових систем.

Хвостові запити — це докладні низькочастотні запити, що вводяться, як правило, 1-2 рази на місяць, а деколи й рідше. Їх називають хвостовими через вміст великої кількості тематичних слів. Чим більше тематичних слів використовується, тим більше хвостових запитів захоплюється автоматично, а значить, більше користувачів приходять на сайт. В цьому і полягає основне завдання методу — залучити користувачів навіть в умовах жорсткої конкуренції за основними запитами.

Варто відзначити, що копірайтинг LSI не замінює SEO, а є додатковим елементом сучасних методів просування. У комплексній роботі з SEO LSI-копірайтинг покращує ранжування сайту, збільшує трафік, приваблює клієнтів, збільшує число продажів і допомагає завоювати довіру пошукових систем.

Залишити коментар