Власники бізнесу часто вважають, що головний ресурс їхньої компанії – це товари та послуги, які вони пропонують своїм клієнтам. На перший погляд, все дійсно так, оскільки товар або послуга – це джерело доходу. Якщо задуматись, то не виникне сумнівів, щодо важливості і того, хто займається продажем цих товарів та послуг. Чи вірять ці люди в те, що вони роблять? Чи вважають вони потрібним і важливим продукт, який вони продають? Чи горять їхні очі? Чи отримує клієнт задоволення в процесі спілкування з представником компанії та чи захоче повернутися знову? Адже від цього залежить зростання й прибутковість бізнесу.
Photo by Brooke Lar on Unsplash
Підпишіться на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!
Що таке внутрішній маркетинг?
Термін «внутрішній маркетинг» ввів фінський академік Крістіан Гронроос в 1980-х роках, роблячи акцент на турботу й підтримку членів команди, яка працює з клієнтами. Гронроос вважав, що якщо співробітник задоволений, він більше орієнтований на роботу з клієнтом, що підвищує результативність його роботи.
По суті, внутрішній маркетинг – це просування місії, цілей, товарів і послуг компанії серед її співробітників, переконання, що товар компанії – важливий і потрібний людям. Внутрішній маркетинг спрямований на роботу з підвищення залученості співробітників та максимально ефективну роботу з клієнтом.
Чому внутрішній маркетинг важливий?
Ставлення клієнта до бренду або компанії залежить не тільки від якості товару або послуги, а й від досвіду взаємодії з менеджером, будь то особиста взаємодія, або спілкування по телефону, в соціальних мережах, електронною поштою або за допомогою повідомлень. Внутрішній маркетинг спрямований на вмотивованість співробітників, роботу з підвищення кваліфікації, знань про діяльність компанії та забезпечення позитивного іміджу бренду серед співробітників.
Незважаючи на те, що метою внутрішнього маркетингу не є пряме збільшення доходів, він відіграє важливу роль у функціонуванні бізнесу.
Більшість компаній, зіткнувшись з невдоволенням клієнта якістю товару або послуги, запропонують відшкодування або заміну продукції. Однак задоволеність клієнта покупкою багато в чому залежить від спілкування з представником компанії. І це враження не змінити. Мета внутрішнього маркетингу полягає в тому, щоб ставлення клієнтів до компанії складалося з позитивного досвіду спілкування з командою. Внутрішній маркетинг націлений на те, що кожен, хто прямо або побічно контактує з клієнтом, допомагає формувати його враження про компанію.
Як працює внутрішній маркетинг?
Традиційно внутрішнім маркетингом займається відділ кадрів. Але в деяких компаніях формуються спеціальні команди по роботі з співробітниками компанії, що працюють з клієнтами.
Внутрішні маркетингові заходи можуть включати:
- інформування співробітників про місію, цілі та цінності компанії;
- заохочення співробітників до дотримання корпоративної політики й ініціативності;
- зацікавленість керівництва у думці співробітників і відкритий діалог;
- забезпечення розуміння співробітниками важливості їхнього внеску в успіх роботи компанії.
Ефективним способом підтримки командного духу та ідей компанії можуть бути регулярні заходи з тімбілдінгу, ознайомлення з новими розробками й дослідженнями в сфері бізнесу, особливостей товарів і послуг компанії.
Що таке план внутрішнього маркетингу?
Для нових співробітників важливо надати можливість зрозуміти ідею, цілі та плани бізнесу, включаючи:
- історію створення компанії;
- місію та бачення майбутнього компанії;
- особливості товарів і послуг компанії;
- опис середньостатистичного клієнта й причини вибору їм продукції саме цієї компанії;
- знайомство з людьми, які працюють в команді.
Старих співробітників важливо тримати в курсі подій, що відбуваються в компанії. Це може бути розсилка інформаційного бюлетеня або регулярні збори колективу. Такі заходи можна розглядати і як можливість поспілкуватися з командою, і тримати людей в курсі подій, що відбуваються.
Навіть якщо член команди не працює безпосередньо з клієнтом, він повинен розуміти, що являє собою бізнес і як він працює.
Як внутрішній маркетинг сприяє збільшенню прибутку
Внутрішній маркетинг допомагає тримати команду в курсі справ бізнесу, підтримувати ідею і план розвитку компанії. Маючи уявлення про роботу, товари й послуги, що продаються компанією, команда впевненіше обслуговує клієнтів, що позитивно позначається на прибутку.
Внутрішній маркетинг формує корпоративну культуру, збирає групу людей в команду, що працює на досягнення однієї мети. Це знижує плинність кадрів і підвищує імідж бренду на ринку.
Для успішної роботи бізнесу в наш час необхідна наявність сайту компанії або інтернет-магазину з доменом, співзвучним з родом діяльності компанії і надійним хостингом. Наявність сайту говорить про серйозність бізнесу й позитивно впливає на враження клієнта про компанію.
Залишити коментар