Що таке внутрішній маркетинг

Власники бізнесу часто вважають, що головний ресурс їхньої компанії – це товари та послуги, які вони пропонують своїм клієнтам. На перший погляд, все дійсно так, оскільки товар або послуга – це джерело доходу. Якщо задуматись, то не виникне сумнівів, щодо важливості і того, хто займається продажем цих товарів та послуг. Чи вірять ці люди в те, що вони роблять? Чи вважають вони потрібним і важливим продукт, який вони продають? Чи горять їхні очі? Чи отримує клієнт задоволення в процесі спілкування з представником компанії та чи захоче повернутися знову? Адже від цього залежить зростання й прибутковість бізнесу.

Photo by Brooke Lar on Unsplash

Підпишіться на нас у FacebookTelegramTwitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!

Що таке внутрішній маркетинг?

Термін «внутрішній маркетинг» ввів фінський академік Крістіан Гронроос в 1980-х роках, роблячи акцент на турботу й підтримку членів команди, яка працює з клієнтами. Гронроос вважав, що якщо співробітник задоволений, він більше орієнтований на роботу з клієнтом, що підвищує результативність його роботи.

По суті, внутрішній маркетинг – це просування місії, цілей, товарів і послуг компанії серед її співробітників, переконання, що товар компанії – важливий і потрібний людям. Внутрішній маркетинг спрямований на роботу з підвищення залученості співробітників та максимально ефективну роботу з клієнтом.

Чому внутрішній маркетинг важливий?

Ставлення клієнта до бренду або компанії залежить не тільки від якості товару або послуги, а й від досвіду взаємодії з менеджером, будь то особиста взаємодія, або спілкування по телефону, в соціальних мережах, електронною поштою або за допомогою повідомлень. Внутрішній маркетинг спрямований на вмотивованість співробітників, роботу з підвищення кваліфікації, знань про діяльність компанії та забезпечення позитивного іміджу бренду серед співробітників.

Незважаючи на те, що метою внутрішнього маркетингу не є пряме збільшення доходів, він відіграє важливу роль у функціонуванні бізнесу.

Більшість компаній, зіткнувшись з невдоволенням клієнта якістю товару або послуги, запропонують відшкодування або заміну продукції. Однак задоволеність клієнта покупкою багато в чому залежить від спілкування з представником компанії. І це враження не змінити. Мета внутрішнього маркетингу полягає в тому, щоб ставлення клієнтів до компанії складалося з позитивного досвіду спілкування з командою. Внутрішній маркетинг націлений на те, що кожен, хто прямо або побічно контактує з клієнтом, допомагає формувати його враження про компанію.

Як працює внутрішній маркетинг?

Традиційно внутрішнім маркетингом займається відділ кадрів. Але в деяких компаніях формуються спеціальні команди по роботі з співробітниками компанії, що працюють з клієнтами.

Внутрішні маркетингові заходи можуть включати:

  • інформування співробітників про місію, цілі та цінності компанії;
  • заохочення співробітників до дотримання корпоративної політики й ініціативності;
  • зацікавленість керівництва у думці співробітників і відкритий діалог;
  • забезпечення розуміння співробітниками важливості їхнього внеску в успіх роботи компанії.

Ефективним способом підтримки командного духу та ідей компанії можуть бути регулярні заходи з тімбілдінгу, ознайомлення з новими розробками й дослідженнями в сфері бізнесу, особливостей товарів і послуг компанії.

Що таке план внутрішнього маркетингу?

Для нових співробітників важливо надати можливість зрозуміти ідею, цілі та плани бізнесу, включаючи:

  • історію створення компанії;
  • місію та бачення майбутнього компанії;
  • особливості товарів і послуг компанії;
  • опис середньостатистичного клієнта й причини вибору їм продукції саме цієї компанії;
  • знайомство з людьми, які працюють в команді.

Старих співробітників важливо тримати в курсі подій, що відбуваються в компанії. Це може бути розсилка інформаційного бюлетеня або регулярні збори колективу. Такі заходи можна розглядати і як можливість поспілкуватися з командою, і тримати людей в курсі подій, що відбуваються.

Навіть якщо член команди не працює безпосередньо з клієнтом, він повинен розуміти, що являє собою бізнес і як він працює.

Як внутрішній маркетинг сприяє збільшенню прибутку

Внутрішній маркетинг допомагає тримати команду в курсі справ бізнесу, підтримувати ідею і план розвитку компанії. Маючи уявлення про роботу, товари й послуги, що продаються компанією, команда впевненіше обслуговує клієнтів, що позитивно позначається на прибутку.

Внутрішній маркетинг формує корпоративну культуру, збирає групу людей в команду, що працює на досягнення однієї мети. Це знижує плинність кадрів і підвищує імідж бренду на ринку.

Для успішної роботи бізнесу в наш час необхідна наявність сайту компанії або інтернет-магазину з доменом, співзвучним з родом діяльності компанії і надійним хостингом. Наявність сайту говорить про серйозність бізнесу й позитивно впливає на враження клієнта про компанію.

Залишити коментар