Комп’ютерною грамотністю володіють усі. Необхідність користування ноутбуком, ПК, планшетом та іншими електронними пристроями вимагає опанування цієї науки. Хтось стає продвинутим користувачем, іншим вистачає звичайних вмінь на рівні увімкнути комп’ютер / запустити браузер / знайти необхідну інформацію в Інтернеті. Можливо, ще поспілкуватися в Skype або Zoom.
До другої категорії, здебільшого, відносяться представники старшого покоління — наші батьки, дідусі та бабусі. Хоча багато хто з них через велике бажання та наявність вільного часу може перевершити більш молодих, які не опікуються отриманням поглиблених комп’ютерних знань.
Але комп’ютерній техніці байдуже, хто її власник: раптовий збій може статися в будь-який час. І найчастіше ситуація потребує “швидкої комп’ютерної допомоги”.

Photo by S O C I A L . C U T on Unsplash
Підпишіться на наші сторінки у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!
Отже якщо ви маєте досвід роботи системним адміністратором, майстром сервісного центру та ін., скористайтеся можливістю відкрити власний бізнес щодо надання професійних послуг. Тільки в максимально зручному для клієнта форматі — онлайн.
Переваги “швидкої комп’ютерної допомоги”
- Величезна економія часу: не потрібно очікувати майстра чи відвозити ПК до сервісного центру.
- Оперативна допомога клієнту, що працює віддалено, і має вчасно виконати роботу. Та в будь-якому іншому випадку, якщо людині терміново потрібен комп’ютер для виконання невідкладних завдань.
- Це зручно, оскільки відновити коректну роботу пристрою можна незалежно від місцезнаходження клієнта: головне, щоб був Інтернет.
Кому може знадобитися комп’ютерна онлайн-допомога
Онлайн-консультації фахівця та використання ним системи віддаленого доступу задля відновлення роботи комп’ютерної техніки — послуга, яка дозволяє оперативно розв’язати проблему.
Основна цільова аудиторія:
- Ті, хто працює віддалено, у тому числі фрілансери (копірайтери, репетитори, дизайнери інтер’єру та ін.).
- Представники старшого покоління, що не мають серед найближчого оточення тих, хто зможе допомогти. Їх онуки, наприклад, вміють непогано заробляти онлайн, але зробити діагностику комп’ютера — поза межами їх компетенції.
- Користувачі, які зовсім не знайомі з принципами роботи комп’ютерної техніки: вони, можливо, легко можуть приготувати найсмачніший бігус, але не мають уявлення, що таке BIOS.
- Люди, котрі панікують навіть через найменший розлад у роботі ПК: вони бояться втратити файли, які містять їх творчі роботи чи важливу професійну інформацію.
Крім того, існує окрема категорія клієнтів, яка довіряє лише “перевіреним” спеціалістам: тим, кого рекомендує близьке оточення, з якими колись працювали в офісі і т.д.
Багатьом легше зателефонувати комп’ютерщику, якого знає колишня співробітниця, ніж набрати номер спеціаліста, вказаний в оголошенні. Навіть якщо в ньому написано, що майстер живе в тому ж будинку, що й сам користувач. Але ж вони не знайомі! Питання довіри — насправді важливий фактор, який у багатьох випадках стає вирішальним щодо вибору майстра.
Які особистісні якості вам допоможуть
Діагностувати та “лікувати” ПК у сервісному центрі — це одне. А надавати послуги онлайн, безпосередньо спілкуючись з клієнтом, — зовсім інше.
Отже якщо ви хочете займатися “швидкою комп’ютерною допомогою”, вам потрібно:
- мати залізну витримку та терпіння;
- бути максимально ввічливим, переконливим, легко підтримувати розмову;
- вміти пояснювати складне простими словами, не зловживати професійною термінологією (велика кількість незрозумілих слів може налякати й без того засмучену людину, змусити її нервуватися, що, звичайно, вам ні до чого);
- чітко формулювати питання та надавати замовникові чіткі інструкції.
Важливі аспекти спілкування з клієнтами
Ви легко можете керувати діями клієнта за допомогою відеозвязку в смартфоні. Навіть якщо в людини звичайний телефон, терпляче, поступово з’ясуйте ситуацію в голосовому режимі. Просто будьте готові до того, що потрібно буде витратити більше часу.
Якщо справа темінова, а клієнт не в змозі пояснити, що відбувається з комп’ютером, не розуміє, як виконувати ваші настанови, порекомендуйте попросити смартфон у сусідів, якщо є така можливість. Наявність відеозв’язку та можливість відправляти фото екрана ПК значно прискорить процес. Поясніть, що вам потрібно бачити “пацієнта”, що це не вторгнення в особистий простір, а бажання оперативно допомогти. Такий підхід люди цінують.
А ще клієнти дуже цінують увагу. Наступного дня після виконання налаштування зателефонуйте замовникові, щоб впевнитись, що технніка працює, і людина задоволена вашою роботою. Так ви підтверджуєте свою клієнтоорієнтованість, забезпечуючи собі репутацію відповідального фахівця, з яким варто мати справу.
Чому особистий сайт — це важливо
Щоб прорекламувати свої послуги та розширити аудиторію клієнтів, варто створити власний сайт. Це можливо навіть за наявності невеликого бюджету: потрібно буде лише купити хостинг та вибрати доменне ім’я.
Особливу увагу потрібно приділити інформаційному наповненню сайту, оскільки людина повинна розуміти, які послуги вона може у вас замовити.
Наприклад:
- відновлення коректної роботи ПК або лептопа;
- встановлення антивіруса, лікування вірусів;
- налагодження операційної системи;
- встановлення комп’ютерних програм;
- очищення жорсткого диска й реєстру від тимчасових файлів та непотрібних програм;
- відновлення видалених (або втрачених) даних;
- встановлення й оновлення драйверів та ін.
Звертайтеся до замовників з проханням залишати відгуки на сайті, у соціальних мережах. Якщо спілкуєтеся в Instagram Direct, або у Viber, WatsApp, Telegram, робіть скріншоти клієнтського фідбеку та подяки й завантажуйте на сайт у розділ “Відгуки”.
Потенційний клієнт матиме змогу прочитати “живі” відгуки. Це чудова додаткова реклама ваших послуг. До того ж люди прекрасно розуміють, коли відгук справжній, а коли заказний, шаблонний. Отже зворотний зв’язок з існуючими клієнтами та демонстрація цього потенційним — важлива складова розвитку бізнесу. Особливо, коли йдеться про надання онлайн-послуг.
Крім того, на сайті можна розмістити відеоуроки щодо усунення дрібних несправностей,
огляди можливих розладів у роботі комп’ютерної техніки та способів їх усунення. Далекоглядний крок — якщо ви не лише будете говорити за кадром, але й з’явитися на екрані. Нехай клієнти познайомляться з вами заочно: якщо знаєш майстра в обличчя, легше довірити йому віддалене управління власним комп’ютером.
Що необхідно повідомити клієнтові
Перед початком виконання робіт, замовнику потрібно пояснити, як здійснюватиметься дистанційна підтримка.
Ви повинні розповісти, що:
- на ПК або ноутбук необхідно встановити спеціальну програму (TeamViewer, Ammyy Admin та ін.);
- вона дозволить вам підключитися до PC та віддалено виконати певні дії, коментуючи їх у телефонній або відеорозмові (як клієнтові зручніше);
- усе, що ви робитимете на його комп’ютері, клієнт буде бачити;
- у будь-який момент він може перервати віддалений доступ;
- ви не в змозі підключитися до пристрою без дозволу клієнта (для цього він особисто має натиснути відповідну кнопку);
- клієнт повинен розуміти, що після усунення дефекту в роботі комп’ютерної техніки, він відразу ж зможе видалити встановлену програму;
- повідомте, що згенерований для віддаленого підключення ID-код і пароль для входу в систему видається тільки на один сеанс.
Отже, запропонуйте потенційним клієнтам швидкий спосіб усунення комп’ютерних проблем у віддаленому режимі. Охочих скористатися послугою буде чимало!
Залишити коментар