Коли потрібно робити редизайн сайту

smm-trends

Photo by britaseifert on Pixabay

Підписуйтесь на нас в Facebook, Telegram, Twitter или Instagram, щоб нічого не пропустити!

Якісний сучасний сайт, який приносить конверсії, необхідний будь-якому амбітному бізнесу. Якщо веб-ресурс зроблено професійно, він інтуїтивно зрозумілий і зручний для користувачів з будь-яким рівнем цифрової грамотності. Такий сайт має стильне меню, що дозволяє відразу знайти потрібне. Гарний інтерфейс, яким легко користуватись. Зручний особистий кабінет. Візуальне оформлення з урахуванням сучасних трендів. 

Але веб-технології стрімко змінюються, тому швидко застарівають навіть найефективніші сайти. Їх власники вимушені розв’язувати питання: 

  • як відновити та збільшити трафік;
  • як змінити сайт на краще, не заподіявши незручностей постійним клієнтам;
  • що потрібно зробити для комфортного та безболісного переходу на нове візуальне оформлення та ін.

Практика показує, що в більшості випадків простіше створити новий дизайн, ніж реанімувати старий. Адже дуже важливо, щоб від часткового оновлення сайту не зменшилися продажі. У цій статті ми розповімо, в яких випадках варто робити редизайн, а коли — ні. 

Дизайн та редизайн: у чому відмінність

Дизайн сайту — комплекс послуг, що включає створення структури та логіки сайту, а також виконання візуального оформлення всіх сторінок.

Щоб створити сайт з нуля, необхідно: 

  • провести UX-дослідження;
  • скласти карту шляху користувача (Customer Journey Map, CJM);
  • підготувати прототип майбутнього веб-ресурсу з візуальною складовою (колір, шрифти, анімація, форми та ін.) згідно з ТЗ замовника та багато інших. 

Редизайн передбачає зміну візуального оформлення сторінок. Загалом структура та логіка залишаються — частково змінюється лише функціонал, контент та зовнішній вигляд інтерфейсу. І все це — заради підвищення якості юзабіліті, тобто зручності користування ресурсом. 

Чому потрібний попередній аудит

Навіть новий, сучасний, професійно розроблений сайт не може відразу дати високу конверсію. Важливо пам’ятати, що SEO-просування вимагає певного часу.

У цьому випадку можна не вдаватися до кардинальних змін, а за бажанням (якщо дозволяє бюджет) вносити дрібні правки. Наприклад, видозмінювати анімацію меню та зовнішній вигляд кнопок.

Вибір на користь нового дизайну або часткового оновлення має ґрунтуватися на результатах аудиту та аналізі метрик. Варто зрозуміти, які сторінки потребують трансформації, які елементи необхідно змінити, а які потрібно залишити, щоб поліпшити поточний сайт і отримати більше конверсій.

Коли не варто робити редизайн

  1. Якщо сайт створювався 3-5 років тому та застарів не тільки його зовнішній вигляд, а й сама структура. І насамперед — механізми взаємодії з клієнтами. У цьому випадку логічніше створити новий прототип сайту, виходячи з сучасних вимог UX-розробки.
  2. Якщо сайт спочатку створено без урахування юзабіліті (найчастіше зроблено самостійно, на швидкоруч), SEO та/або реклама перестали працювати. Тут також не обійтися без радикальних заходів та допомоги UX-фахівця.

Коли можна робити редизайн сайту

  1. Сайту до 3 років, його структура відповідає сучасним UX-трендам, але хочеться трохи осучаснити функціонал та освіжити візуал.
  2. У вас з’явилися нові послуги, або поповнився асортимент товару. Це вимагає створення нових розділів та зміни меню.
  3. Ваша компанія змінила позиціонування чи змінився фірмовий стиль.Ребрендинг вимагає трансформації сайту відповідно до нового стилю.
  4. Згодом потік клієнтів помітно зменшився, тому хочете провести рекламну кампанію, щоб залучити нових.
  5. Ви проаналізували сайти конкурентів, виявили ефективні фішки, переконалися, що вони вам потрібні та плануєте запровадити нововведення.
  6. Вам потрібно адаптувати дизайн веб-сайту для мобільних пристроїв. 

На що звернути увагу під час проведення редизайну

Нерідко після технічно неправильного редизайну сайт втрачає свої позиції у пошуковій видачі. Зберегти високе місце в рейтингу важливіше за візуальне оновлення, тому власнику сайту доведеться вибирати: або рейтинг — або “гарні кнопочки”. В окремих випадках хтось захоче відмовитися від змін.   

І щоб мати таку можливість потрібно:

  1. Заархівувати стару версію сайту.
  2. По максимуму зберегти старі URL-адреси, Title та Description.
  3. Уважно налаштувати перелінкування відповідно до карти сайту.
  4. Не забути завантажити новий файл Sitemap.
  5. Виміряти та зберегти показники аналітики старої версії сайту (після редизайну можна буде порівняти рівень трафіку та конверсій).

Золоте правило редизайну

З найменшими ризиками можна оновлювати дизайн сайтів з добре продуманими шляхами користувача та високим рівнем юзабіліті. Сайтам зііз зручною для клієнтів структурою редизайн не зашкодить!

Але якщо вона вимагає серйозного доопрацювання, то зміна візуального оформлення — не вихід: це схоже на зафарбовування іржі свіжою фарбою. Отже, робити масштабний редизайн, який повністю змінює концепцію сайту, недоцільно. 

Поради тим, хто робить редизайн

  1. Тестуйте окремі зміни на групі користувачів, уважно вивчайте зворотний зв’язок та впроваджуйте інновації тільки після аналізу результатів A/B-тестування. Наприклад, якщо нове меню виявиться незручним, постраждають поведінкові показники, а отже, і SEO.
  2. Заздалегідь подбайте про SEO-оптимізацію та цікавий для пошукових систем і максимально корисний для клієнтів контент. Пошуковикам, наприклад, можуть не подобатися нові тексти або некоректні редиректи. Неправильно налаштована тестова версія сайту може зашкодити оптимізації ще до впровадження нового дизайну — візьміть це до уваги. 

Висновок

Редизайн сайту — це складний процес. В ідеалі він вимагає участі SEO-фахівця, UI-дизайнера та розробника. Завдяки спільним професійним зусиллям кожного можна провести успішну модернізацію сайту та досягти бажаного результату — покращення відвідуваності та підвищення продажів.

Також нагадуємо, що необхідні інструменти коректної роботи сайту — це надійно захищений хостинг та вдалий домен.