Яким повинен бути SMM-ник в 2021 році

Просування бренду в соціальних мережах — один з механізмів загальної маркетингової стратегії, а SMM — один з основних інструментів інтернет-маркетингу. Важливий, але не єдиний. Найбільших результатів можна досягти в комплексі з іншими: 

Для цього потрібен не тільки бюджет, але й знання. Тому цінність досвідчених SMM-фахівців і маркетологів, здатних забезпечити можливості для зростання та розвитку брендів, дуже висока.

Сучасний SMM давно переріс у формат текстово-графічних блоків. Зараз це багатогранний комплексний інструмент, який базується на цифрах.

? Актуальний тренд SMM — жити в одному ритмі з платформою. Тобто відстежувати всі зміни форматів і функціоналу, і якщо платформа запускає якийсь новий продукт (рекламний або контентний) — потрібно по можливості адаптувати його для досягнення власних бізнес-цілей. 

Успіх реалізації SMM-стратегії компанії залежить від професіоналізму конкретної людини. Якими скілами повинен володіти фахівець SMM, який працює з соцмережами? Розповімо про ці важливі якості в нашій статті.

Photo by Campaign Creators on Unsplash

Підпишіться на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!

Віра в продукт

Без щирої віри SMM-ника в продукт бренду, інші скіли просто не працюють. Парадигма фахівця, який щиро зацікавлений в успіху проекту, автоматично підлаштовується під пошук можливостей, що дозволяють домогтися найкращого результату.

Гнучкість

Не так давно профільна SMM-стратегія бренду розроблялась, як правило, на рік вперед. І бренд дотримувався плану просування навіть у тому випадку, якщо в процесі ставало ясно, що якась частина (а часом і половина) підготовленого контенту не працює.

Тренди змінилися. Тепер в social media використовується agile-підхід, що передбачає пріоритетність:

  • продукту, що дійсно працює, а не регламентів, описів, інструкцій тощо;
  • людей та їх взаємодії, а не робочих процесів та інструментів;
  • продуктивної комунікації із замовником, а не формального узгодження умов договору;
  • адаптивності та швидкої реакції на зміни, а не сліпого наслідування плану.

Актуальний social media marketing — це SMM, заснований на A/B-тестуванні нових аудиторій, нових форматів і т. ін. Будь-яку гіпотезу перевіряють. Якщо вона дає результат, “вистрілює” — розвивають далі. Якщо ні — шукають інші можливості, генерують нові ідеї. 

Впровадження перелічених інструментів передбачає гнучкість:

  • потрібно вміти тестувати різні формати контенту;
  • аналізувати результати та відбирати найкраще — те, що спрацювало;
  • не рефлексувати з приводу варіантів, які виявилися неефективними.

Навчене око

Ефективний SMM-менеджер — це той, хто:
  • регулярно стежить у соцмережах за різними брендами та відзначає контент, який здається йому цікавим;
  • читає кейси та вивчає тренди (зокрема, по SMM-дайджестам лідерів ринку);
  • відстежує інформацію на каналах, які висвітлюють оновлення платформ.

Системність

Утримати користувача може тільки цілісний та логічно взаємопов’язаний контент. І оскільки фахівець змушений постійно моніторити зміни в алгоритмах роботи платформ і мати справу з цифрами, важлива систематизація робочих процесів (постинга, запуску рекламних кампаній та ін.).

Істотну допомогу в цьому надає використання автоматизованих сервісів.

Наприклад:

⇨ SMMplanner

Спрощує планування постів, командну роботу над проектом, редагування зображень і автоматичну публікацію в кількох соціальних мережах

⇨ DataFan

Допомагає формувати аналітику і динамічні звіти про роботу в соцмережах

⇨ Pepper.Ninja

Це зручний пошук за заданими параметрами тематичних співтовариств і ЦА в соцмережах

Є чимало творчих SMM-фахівців, що створюють приголомшливо цікавий контент. Але оскільки вони не вміють жити в системі, їх напрацювання пропадають даремно, оскільки їх ніхто не бачить. Ми живемо в епоху, коли будь-який креатив потрібно оцифровувати. Тому зараз цифри та системність у роботі SMM-ника важливіші за креатив.

Як SMM-нику зрозуміти, що він щось робить не так?

Відстежувати цифри

Якщо протягом місяця спостерігається стабільне зниження охватів, значить, треба щось міняти — пробувати нове, шукати, впроваджувати і тестувати.

При цьому слід враховувати вплив незалежних від нас обставин. Наприклад, у перші місяці пандемії у брендів сповзли всі SMM-метрики, оскільки аудиторія активно обговорювала ковід. А контент на будь-яку іншу тему платформи песимізували.

Прислухатися до клієнтського фідбеку

А саме — до голосу основного сегменту ЦА. Тобто орієнтуватися на інтереси аудиторії, яка приносить компанії левову частку прибутку.

Експерименти з контентом, які на ура сприймає покоління 18-24-річних навряд чи припадуть до душі людям старшого віку. І якщо саме вони складають ядро аудиторії, варто враховувати їхню думку. Іншими словами, SMM-фахівець повинен мислити в площині “клієнт-сервіс”.

Контент повинен подобатися SMM-нику

Важливо отримувати задоволення від того, що ти викладаєш. В іншому випадку й до вигорання недалеко.

Одна людина або команда?

Чи під силу самотужки “вивозити” SMM бренду? Якщо це досвідчений фахівець — цілком можливо. Але головна проблема в тому, що далеко не завжди одна людина володіє навичками створення креативного контенту й розбирається в роботі алгоритмів.

Наприклад, можна мати прокачані скіли налаштування реклами, яких буде достатньо для маленького проекту. Але в роботі з великим знадобляться ще й хороші аналітичні здібності, потрібно буде займатися тестуванням гіпотез, роботою над перезапуском на аудиторії і т. ін. Усе це кропіткий та трудомісткий процес.

? І на завершення — найголовніше. Одна з найприємніших (і в той же час складних) особливостей роботи SMM-фахівця — навчання, яке ніколи не закінчується. Для продовження кар’єри потрібно постійно вдосконалювати навички роботи в соцмережах. Чим більше зусиль ви докладете до розвитку цих навичок, тим кращих результатів досягнете та усвідомите важливість впливу своєї роботи на бізнес-проєкт у цілому.

Більше інформації з теми — за посиланням.

Залишити коментар