Види тімбілдингу

У попередньому матеріалі ми говорили про те, що таке тімбілдинг, для чого він потрібний, де проводити і як отримати результат. Сьогодні йтиметься про види тімбілдингу.

team building

Photo from Freepik

Підписуйтесь на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб не пропустити корисну інформацію!

Навіщо потрібні різні види тімбілдингу? По-перше, різноманітність. Добре, якщо команда регулярно пробує щось нове, це позитивно позначиться на багатьох сферах роботи. По-друге, різні види діяльності діють по-різному, а отже, дають різний результат.

Тімбілдінг можна поділити по-різному, наприклад:

  • по локації (у приміщенні, на вулиці);
  • по кліматичних умовах (літній, зимовий);
  • по віку (дитячий, дорослий, змішаний);
  • по дистанції взаємодії (офлайн, онлайн);
  • по мірі фізичних зусиль (активний, спокійний);
  • по частоті проведення (класичний, тематичний);
  • по характеру (тренінговий, творчий, квестовий, ігровий, екстремальний, спортивний, психологічний).

Тімбілдинг в приміщенні можна можна проводити в офісі, конференц-залі, ресторані або барі, готелі, спортзалі – у будь-якому доступному приміщенні.

Photo mohamed_hassan by Pixabay

Вуличний можна провести у центрі міста, у парку, на морі, у лісі чи горах, на базі відпочинку. Як у країні, так і за кордоном.

Photo Ben_Kerckx by Pixabay

Все це залежить від від мети проведення заходу та очікуваних результатів. Основне, з чим треба визначитися, це буде ваш захід спортивним, психологічним чи творчим. Решта класифікації або входить до одного з цих пунктів, або логічно з нього виводиться.

Спортивний тімбілдинг

Це, ймовірно, найпопулярніший з усіх видів. Більшість людей, думаючи про тімбілдингові заходи, представляють саме спортивні змагання. Це і не дивно, бо вони й з’явилися першими.

Тімбілдинг почав розвиватися в 1960-х. Натхнення брали з тренувань американських військових. Конкретніше – з тих вправ, які сприяли злагодженій командній роботі. І військові, і співробітники команд повинні вміти, попри можливі розбіжності, згуртуватися проти спільної проблеми. Коли люди грають в одній команді, їхнє мислення починає перебудовуватися. Тож зміни від такого роду діяльності швидше психологічні, ніж фізичні. Головне, що можна отримати від спортивних змагань – командний дух.

Тому й плануватися захід має так, щоб акцент був не на фізичну підготовку. Важливо, щоб досягти мети можливо було лише за участі всіх членом команди. Це може бути естафета, ігри на кшталт футболу чи волейболу. А можна влаштувати щось екстремальне: скелелазіння, пейнтбол, рафтинг. Завдяки стресовим умовам, у яких опиниться команда, учасники несвідомо відкинуть соціальні маски. Кожен побачить, як інший поводиться в екстремальній ситуації і як справляється з нею. Ну і чим небезпечніший обраний вид спорту, тим більше на шляху буде непередбачуваних моментів, з якими групі теж доведеться впоратися разом.

Психологічний тімбілдинг

Цей вид не вимагає фізичної активності або незвичайних обставин, тому може проводитися навіть прямо в офісі. (Звичайно на розгляд організатора і такі тренінги можна перенести у неформальну обстановку). Основні цілі психологічного тімбілдингу:

  • замінити суперництво та конкуренцію на партнерську роботу;
  • показати працівникам, що діючи спільно можна досягти результатів краще та швидше;
  • подати новий формат діяльності команди;
  • зробити повагу до колег, відповідальність за свої рішення та вчинки, злагодженість команди, вміння знайти компроміс головними рисами колективу.

У таких тренінгах мають брати участь люди з одного відділу чи команди. Словом, ті, хто знає одне одного особисто. Якщо у спортивних заходах можна поєднувати людей малознайомих, тут важливо покращити якість роботи тих, хто взаємодіє між собою регулярно.

Психологічний тімбілдинг може затягнутися на кілька днів або проводитися регулярно і досить часто, щоб донести до працівників усі поставлені ідеї. Головна проблема тут може виникнути без довіри між колегами. В умовах, де всі конкуренти, важко покластися на ближнього, але саме цього варто постаратися досягти.

Творчий тімбілдинг

Завдяки такому виду кожен учасник може розкрити нові можливості, проявити максимум креативності. Але це зовсім не означає, що такі тренінги підходять лише для творчих працівників. Якраз навпаки. Якщо людина змушена постійно включати уяву в роботі, їй, можливо, краще від цього відпочити і замість цього покидати м’яча або погребти вниз по річці.

Приклади творчих заходів: квести, малювання, кулінарія, танці, музика, театральні постановки (причому чудово підійде імпровізація).

Вибираючи, які види тімбілдингу ви хочете застосувати для свого колективу, ви обираєте вектор розвитку свого бізнесу. 

А ще зростанню та розвитку бізнесу сприяє створення сайту компанії з відповідним доменом та надійним хостингом. Щоб гарантувати безпеку вам та вашим клієнтам, подбайте про реєстрацію торговельної марки (ТМ) та придбання SSL-сертифіката. Ці та інші продукти та послуги можна знайти на NIC.UA.