При створенні сайту та вивченні можливостей SEO для його просування часто виникає спокуса використати тактики, які швидко піднімають сайт у пошуковій видачі. Ці тактики дають хороший результат у короткотривалій перспективі, але можуть бути шкідливими у довгостроковій, знизивши рейтинг сайту або повністю відправивши його до чорного списку пошуковика. Які тактики SEO схвалюють пошукові системи, а за які можна потрапити під санкції? Про це поговоримо в нашій сьогоднішній статті.
Image: Pixabay
Підписуйтесь на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!
ЗМІСТ СТАТТІ
- Що таке «Чорний капелюх» SEO?
- Методи, які застосовуються у чорній SEO-оптимізації
- Що таке «Білий капелюх» SEO?
- Методи, які застосовуються у білій SEO-оптимізації
- Висновки
Працюючи над пошуковою оптимізацією сайту, фахівці застосовують два різні підходи: білу та чорну тактики SEO, або техніки «Білого капелюха» (White Hat SEO) та «Чорного капелюха» (Black Hat SEO). Використання тактики білого капелюха відповідає рекомендаціям розробників пошукових систем щодо просування сайтів. Тактика чорного капелюха заснована на хитрощах, які можуть дати короткострокові переваги й швидко підвищити результат пошукової системи, але, як правило, мають негативні наслідки для сайту в перспективі довгостроковій.
Алгоритми пошукових систем налаштовані на дотримання певних правил, вони відстежують застосування легких обхідних шляхів для отримання несправедливої переваги ранжування, більше орієнтованих на пошукові системи, ніж на людей.
Що таке «Чорний капелюх» SEO?
«Чорний капелюх» – це тактика, що порушує норми та правила, встановлені пошуковими системами, але дає можливість швидкого отримання високого рейтингу в пошуковій видачі.
Методи «Чорного капелюха» орієнтовані лише на алгоритми пошукових систем і не враховують те, як сприйматимуть сайт користувачі. Методи чорного SEO привабливі для отримання короткострокової вигоди, але мають суттєві довгострокові ризики.
Методи, які застосовуються у чорній SEO-оптимізації:
наповнення сторінки нерелевантними ключовими словами – додавання ключових слів до випадкових публікацій – хороший спосіб показати пошуковим системам низьку якість контенту сторінки;
купівля маси посилань – це може бути як купівля зовнішніх посилань, так і обмін посиланнями з сайтами, які не мають нічого спільного з тематикою вашого сайту;
публікація чужого контенту без дозволу автора або використання автоматично згенерованого контенту;
маскування чи клоакінг – метод, у якому пошуковим роботам і користувачам показуються різні варіанти сторінки. Користувачі бачать сторінку зі звичайним текстом, а пошукові роботи – контент, перенасичений ключовими словами;
прихований текст або посилання – метод, за яким на сторінці розміщується текст, що збігається з тоном і кольором сторінки. Текст, наповнений ключовими словами, видимими для робота Google, є, а користувач його не бачить. Подібним чином ховаються посилання;
спам у коментарях та блогах – метод, при якому користувачі додають коментарі з посиланням на сайт з метою отримання зворотного посилання з цього сайту. Потрібно зазначити, що пошукові роботи вже ігнорують такі посилання;
переадресація сторінки – зазвичай цей метод використовується у разі виникнення проблем на сайті, тоді користувач перенаправляється на сторінку, що правильно працює. Але фахівці чорного SEO використовують такий метод для перенаправлення користувача на ресурс, який той не планував відвідувати;
надмірна оптимізація сторінки. Заголовки та описи з безліччю ключових слів, надлишок внутрішніх посилань, занадто заплутана навігація з безліччю переходів працюють на шкоду.
Це далеко не повний список, але наведені приклади дають можливість зрозуміти, які прийоми називаються «чорним капелюхом SEO». Використання методів чорного капелюха не є незаконним, але порушує правила пошукових систем для розробників і просто неетичне. Їхнє використання рано чи пізно призведе до того, що сайт буде заблокований пошуковою системою або, у кращому разі, знижений у рейтингах пошукових систем.
І ще одна істотна вада цієї тактики: якщо користувач заходить на сайт і не знаходить потрібного контенту, він, як правило, довго не затримується. Відвідувач швидко залишає сайт, а пошукові алгоритми фіксують показник відмови, що призводить до зниження рейтингу ресурсу.
Що таке «Білий капелюх» SEO?
Технологія White Hat SEO, навпаки, застосовує тактику, орієнтовану на позитивне сприйняття читацькою аудиторією, а не на спроби обходу алгоритмів пошукових систем. Ефективна SEO-кампанія завжди орієнтована на легальні методи, насамперед це якісний контент та створення якісної лінкової маси.
Методи, які застосовуються у білій SEO-оптимізації:
створення унікального, актуального та корисного контенту підвищує довіру і відвідувачів, і пошукових систем, допомагаючи сайту займати високі позиції у пошуковій видачі;
дослідження, аналіз та використання точних ключових слів. Дізнайтеся, які слова по вашій тематиці найчастіше шукають користувачі, і додавайте їх у заголовки, підзаголовки та в метаопис сайту;
використання метаданих показує алгоритмам пошукових систем релевантність та цінність змісту сайту;
оптимізація сайту для всіх пристроїв від ПК до смартфонів;
створення цільових сторінок для охоплення своєї аудиторії;
якісні зворотні посилання: пошукові роботи оцінюють релевантність зворотних посилань. Виявлення нерелевантних зворотних посилань може спричинити зниження сайту в рейтингу пошукової системи;
оптимізація зображень також допомагає підвищити рейтинг сайту. Має значення розмір та вага зображення, оскільки вони впливають на швидкість роботи сайту. Ключові слова у підписі до зображення допомагають пошуковим алгоритмам легше зрозуміти його зміст.
коментарі та перепости матеріалів сайту в соціальних мережах. Велика кількість коментарів сприяє зростанню рейтингу сторінки;
доступність сайту враховується пошуковими системами. Сканери не індексують недоступні сторінки та сайти, тому недоступність сторінки навіть протягом дня може негативно вплинути на відвідуваність та рейтинг сайту;
короткі URL-адреси, що містять пару ключових слів, теж працюють на благо сайту;
простота навігації зручна користувачам і враховується пошуковими системами як фактор корисності сайту. Використовуйте теги заголовків для покращення структури. Якщо користувач легко знаходить те, що потрібно, у вас хороша навігація.
Білий капелюх SEO, або етичний SEO, розглядається як довгострокове вкладення в сайт, і хоча для підвищення рейтингу може знадобитися більше часу, результати й репутація будуть значно кращими.
Висновки
Кожен власник сайту вибирає свої методи просування.
White Hat SEO має певні переваги, такі як:
підвищення рейтингу сайту в довгостроковій перспективі;
захист репутації бізнесу;
стійкість результатів.
Певною складністю в застосуванні цієї тактики є обмеження області застосування. Можна оптимізувати сайт, але дії поза ним досить обмежені, якщо не виходити в область сірого або чорного SEO.
У рекомендаціях Google говориться, що наявність якісного контенту та зворотних посилань є основним ключем до підвищення рейтингу в пошуковій системі.
Тактика Black Hat SEO, як правило, пов’язана з короткостроковими покращеннями та можливими санкціями.
Спокуса застосувати швидкі рішення буде завжди, але, як і у веденні будь-якого успішного бізнесу, чесність завжди приносить найкращий результат.
Якщо в компанії ще немає сайту, його можна зробити за допомогою WordPress. Заздалегідь подбайте про вибір відповідного домену та якісного хостингу.