Поняття “користувальницький досвід” добре відоме тим, хто займається створенням та просуванням продуктів бренду, зокрема, цифрових. Так, це один з важливих аспектів успішної роботи сайту компанії, інтернет-магазину, блогу. У цій статті ми поговоримо про саме поняття User Experience, про його відмінність від юзабіліті, а також значення для SEO.
Image from Freepik
Підпишіться на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!
Багатьом відомий вислів Білла Гейтса: “Якщо вашого бізнесу немає в Інтернеті, то вас немає в бізнесі”. І хоча це було сказано майже двадцять років тому, завдяки розвитку технологій та глобальній діджиталізації тренд лише посилився.
Тож незалежно від ніші, яку ви представляєте, незалежно від усталених бізнес-процесів, завдяки інтернет-маркетингу ваш бізнес може зробити справжній “квантовий стрибок”.
Одним з найважливіших інструментів ефективного е-маркетингу є сайт. Він допомагає власникам бізнесу правильно поширювати інформацію про свої продукти та продавати їх споживачам.
Проте сучасна аудиторія дуже вимоглива до зручності цифрових продуктів. У деякій мірі навіть “розпещена” кількістю якісних варіантів та різноманіттям пропозицій.
Тому завдання власника бізнеса — запропонувати потенційному клієнту (покупцю) сайт, створений не лише під вимоги пошукової системи, а й реального користувача. Отже, зробити так, щоб відвідувач був задоволений взаємодією з сайтом, з кожним кліком отримував приємні враження та емоції.
Користувальницький досвід — це про що?
Це про те, як людина сприймає продукт, який вона використовує. У нашому випадку — сайт (цифровий продукт).
В основі User Experience лежить сукупність вражень та емоцій від дій, що стали результатом експлуатації продукту. Тобто це досвід взаємодії. В ідеалі — лише позитивної. Якщо ми говоримо про сайт, то важливою складовою популярності (а отже, успіху) стає зручність роботи з ним. Значення має все: продумана навігація, візуальна ієрархія, інформаційна архітектура, швидкість відкриття сторінок тощо.
За даними досліджень, великий відсоток (майже третина) користувачів, які отримали негативний досвід взаємодії з сайтом, стверджують, що ніколи знову не повернуться на нього.
Це зрозумілі емоції: людям не хочется витрачати час на незручний та візуально непривабливий сайт, оскільки альтернатив море. Розуміння цього стимулює UX-спеціалістів створювати продукт, який відповідає очікуванням та потребам користувачів.
Водночас варто сказати, що час завантаження інтернет-сторінки часто важливіший за дизайн. У багатьох випадках швидкість роботи сайту (яка, зокрема, залежить від вибору якісного хостингу) — пріоритетний показник лояльності аудиторії та позитивного UX.
Звісно, що еталонний (або близький до ідеального) сайт — це продукт, у якому функціональність, зручність та візуальна складова збалансовані.
Раціональний UX-дизайн націлений на проєктування продуктів, зрозумілих на інтуїтивному рівні, але при цьому простих і приємних у використанні. Таких, які допомагають представнику ЦА з будь-яким рівнем цифрової грамотності розв’язати свою проблему (швидко знайти інформацію, вибрати та купити необхідний товар чи послугу тощо).
Якісний UX завжди заснований на інтересах, перевагах та потребах користувача. Інвестиції в UX допомагають збільшити лояльність користувачів, підвищити рівень задоволеності та мінімізувати кількість помилок.
Користувальницький досвід та юзабіліті — це різні речі?
Так. Хоча обидва аспекта пов’язані зі зручністю користувача. Але User Experience — біль широке поняття. Воно включає в себе Usability — параметр, який відповідає за якість інтерфейсу сайту.
Юзабіліті — обов’язковий мінімум в управлінні досвідом користувача. Коли людина не може використовувати продукт, вона не буде цього робити. Тим більше, якщо в неї є великий вибір аналогів.
Тож головне — забезпечити простоту та зручність при роботі з системою. Адже чим менше користувачеві доводиться думати в цей момент, тим легше виконувати цільову дію.
Тому можна стверджувати, що досвід користувача — це вже результат взаємодії зі зручним інтерфейсом. І добре опрацьований юзабіліті — один з факторів хорошого UX. Отже, ці поняття нерозривно пов’язані. Тому під час роботи над оптимізацією сайту шляхи покращення юзабіліті та дослідження користувальницького досвіду розглядаються параллельно.
Як UX пов’язаний з SEO-просуванням сайту
Мета пошукових систем — дати користувачам найкращі (зрозумілі, доступні та зручні) відповіді на їх запити. І User Experience напряму на це впливає. Пошукові роботи звертають увагу на різні показники:
- швидкість завантаження сторінок сайту;
- структура та якість контенту;
- оптимізація під мобільні пристрої;
- зовнішні та внутрішні посилання сторінок;
- а також безліч інших факторів.
Пошуковик може ігнорувати якісний та цікавий контент, розміщений на повільних, погано спроєктованих ресурсах, які іноді несуть небезпеку для комп’ютерного пристрою користувача. Тобто людина може не побачити навіть дуже якісну та корисну статтю, якщо сайт, на якому вона опублікована, незручний, складний та небезпечний.
Крім того, система використовує пошукові сигнали та розпізнає, як відвідувачі реагують на ресурс, щоб зрозуміти реакцію аудиторії на вебмайданчик. Перегляди сторінок, відмови, конверсії та ін. — усе це ключові метрики.
Наприклад, важливий час, який користувачі проводять на сторінці; те, як часто вони готові знову користуватися знайомим джерелом і т. ін. Високі показники демонструють, що відвідувачі вважають ресурс привабливим та корисним. Тобто пошукові системи обов’язково враховують, яким чином аудиторія взаємодіє з сайтом. І ранжування багато в чому залежить від досвіду користувача.
Позитивний User Experience є одним з базових завдань SEO та безпосередньо впливає на оптимізацію. Отже, якщо в ролі продукту виступає сайт, то поліпшення UX стає обов’язковою складовою SEO-стратегії.
Зазначимо, зокрема, що важливим фактором ранжування Google, який він застосовує для оцінки сайтів, є алгоритм E-A-T. Це один із інструментів успішного онлайн-просування. Тому маркетологам і власникам бізнесу варто не ігнорувати найважливіші критеріїв оцінки якості. Докладніше про значення експертного контенту та підвищених вимог Google до YMYL-сайтів читайте ТУТ.
Висновок
Досвід користувача — це все те, що людина відчуває при взаємодії з сайтом, додатком, програмою або іншим вебпродуктом. Важливо забезпечити можливість отримання позитивних емоцій, зробититак, щоб вони з’явилися щоразу після чергового контакту з проєктом.
Вдалий User Experience не просто робить сайт привабливим, а допомагає покращувати комерційні чинники. А це основа для будь-якого бізнесу. Як і вдалий домен, який пришвидшує збільшення прибутковості, SSL-сертифікат та реєстрація торговельної марки. Ці послуги можна замовити на NIC.UA.