Web3 – нове покоління Інтернету

Технології розвиваються неймовірно швидко, створюючи нові й нові можливості для їх застосування. Інтернет – одна з технологій, яка з моменту створення самого принципу його роботи в 1969, змінилася до невпізнанності. Від ARPANET, NSFNET та першої моделі Web1 (вона розроблялася тільки для читання) до децентралізованої Web3, якою ми можемо користуватися сьогодні. Тенденції розвитку говорять про те, що воно й надалі буде спрямоване на впровадження технологій віртуальної реальності, ігор «грай-заробляй» та метавсесвітів.

Web3

Photo by Freepik

Підписуйтесь на нас у Facebook, Telegram, Twitter, Instagram, щоб не відставати від технологій, що швидко розвиваються.

Чим відрізняються версії Web2 та Web3

Версію Інтернету, яку ми використовуємо сьогодні, називають Web 2.0. Вона з’явилася на початку 2000-х і дала нам можливість інтерактиву в мережі. З її допомогою ми не лише споживаємо контент, а й спілкуємося, купуємо товари та послуги, беремо участь в онлайн-заходах. Але всі наші віртуальні дії сконцентровані навколо реального світу та націлені на його події. Для нас це природно.

Бренди продають реальні продукти, інтернет – інструмент спілкування зі споживачем.

Люди вивчають інформацію, розміщену в мережі, щоб отримати знання та застосувати їх у реальному світі.

Здебільшого віртуальний світ без прив’язки до реального використовується лише в іграх. Молоде покоління геймерів витрачає реальні гроші, щоби купувати нові скіни для своїх персонажів або відкривати нові карти. У світі цінність цих предметів дорівнює нулю.

Версія Web3 виведе спілкування, розвиток бізнесу, можливості маркетингу та продажу товарів на новий рівень – яскравіше, цікавіше, з великим переліком можливостей.

Web3 – концепція нового Інтернету, що базується на технології блокчейн. Її суть відбивають такі поняття, як децентралізація та економіка на основі токенів. Що це таке?

Децентралізація – це модель, коли управління та володіння активами здійснюється творцями й користувачами, без зовнішнього регулювання. Інформація про активи та дії з ними додається в режимі онлайн і є видимою для всіх охочих. Усі транзакції записуються у блоках блокчейну. Вбудована платіжна система із застосуванням криптовалюти та криптогаманців, проста та зручна у використанні.

 Цифровий світ поступово став невіддільною частиною нашого життя. Бізнес, який не має свого сайту в Інтернеті, не вселяє довіри користувачам, а слова домен та хостинг знайомі навіть дітям. Люди читають цифрові медіа, визнають цінність якісного цифрового контенту та авторських прав, розуміють значення маркетингу в соціальних мережах та цінність синьої галочки в Twitter або Facebook. Нормою стало убезпечення бізнесу та клієнтів за допомогою реєстрації торгівельної марки (ТМ) та придбання SSL-сертифікату. А з активним розвитком онлайн-ігор та метавсесвітів, покупка внутрішньоігрових аксесуарів та карток вже не виглядає дивно.

Що дає технологія Web3

Багато людей тільки починають розуміти, що Інтернет можна використовувати не лише для пошуку інформації, купівлі товарів та проведення дозвілля, але й для створення іміджу, збільшення доходу, купівлі та продажу цифрових активів.

Сьогодні торгівля цифровими активами, такими як NFT, ще багатьом здається чимось, що можуть робити тільки деген-трейдери. Більшість людей поки що не бачать потенціалу у володінні токенами. Але все змінюється і поступово з’являється більше охочих, наприклад, купити шматочок цифрової копії “Поцілунку” Густава Клімта, розділеного на 10 тис. NFT, щоб стати співвласником цифрової версії світового шедевра.

Токенами можуть бути не лише шедеври світового мистецтва. Речі, які сьогодні не мають особливої ​​цінності, можуть стати одним з основних джерел доходу для наступного покоління. Захоплені геймери, що вкладають години праці у своє ремесло, можуть бути винагороджені цифровими активами, які можна буде обміняти на реальні гроші. Те, що зараз багато хто вважає марною тратою часу, у майбутньому може стати предметом захоплення.

Марк Цукерберг уже виділив понад 150 млн доларів на навчання людей роботі з Web3. Гроші спрямовані на створення метавсесвіту та всього, що до нього додається: ігор «грай – заробляй», створення віртуальних світів, бізнесів та різних програм для залучення користувачів.

Web3 та можливості для нового покоління користувачів

А що отримають користувачі нової ітерації Інтернету, окрім ще більшого занурення у мережу?

Візьмемо для прикладу найпоширенішу промисловість – ігрову. Roblox, Minecraft та Fortnite відомі тим, що привертають увагу підлітків та молоді. У таких іграх, як Fortnite, вражає не тільки величезна кількість шанувальників, але й продаж скінів для гри. Fortnite вдається продати скінів на суму понад 50 млн доларів з одного набору. При тому, що вони не мають жодної цінності за межами гри. Їх не можна продати або використати в інших іграх.

Уявімо, що можна створювати універсальні ігрові скіни для різних ігор? Таку можливість надає Web3. Незалежні токени – NFT, дозволяють підтвердити право власності на цифрові активи й торгувати ними. Тобто. гравці, що створюють або мають токени, зможуть заробляти гроші, продаючи внутрішньоігрові предмети іншим гравцям.

З використанням NFT змінюється сама система ігор. Компанії, що створюють онлайн-ігри, перестають бути єдиними бенефіціарами одержання прибутку, заробляти на грі зможуть і гравці. Люди, які проводять години за іграми, зможуть заробити на своєму захопленні. Це може призвести до збільшення кількості любителів ігор, але відповідно зросте і кількість ресурсів, які інвестуються в цю галузь.

Крім ігор, нова ітерація Інтернету дасть світу більше можливостей для працевлаштування, не виходячи з дому. З початком пандемії коронавірусу, а потім і повномасштабного вторгнення Росії на територію України, багато компаній перевели співробітників на віддалену роботу. Це стало звичною практикою. У міру розвитку технологій, можливостей для віддаленого працевлаштування ставатиме більше.

Багато людей, особливо старшого покоління, бояться, що цифровий світ може позбавити нас реального життя, живого спілкування і перетворити на асоціальних істот, які не бачать денного світла, які повністю залежать від мережі. Безперечно, ризик є. Хтось уже живе в такій реальності. Але тут проблема не стільки в мережі, скільки у внутрішньому прагненні людини уникнути реальності, сховатися від складнощів життя в простішому віртуальному просторі, досягти успіху, відчути радість і задоволення з мінімальним додатком зусиль. Хтось для уникнення реальності використовує алкоголь і різні препарати, хтось іде у віртуальну реальність. А хтось живе насиченим реальним життям, використовуючи нові можливості Інтернету собі на благо.

Нова версія Інтернету поступово замінить попередню, як Web 2.0 замінив Web 1.0 А в майбутньому на зміну йому прийде щось інше, ще більш удосконалене.

Вибір за нами – використовувати технології собі на шкоду чи на благо.