Як сенсорний маркетинг допомагає залучати клієнтів

При розробці маркетингової стратегії для просування бізнесу акцент часто робиться на візуальній складовій. Але текст і зображення – не єдині дієві інструменти для переконання людей звернути увагу на бізнес і його продукцію. У людини п’ять органів чуття, нелогічно робити акцент тільки на одному з них.

За останні 50 років були проведені численні дослідження про вплив органів чуття – зору, слуху, смаку, дотику, нюху – на рішення при здійсненні покупки. Результати досліджень призвели до створення нового підходу до залучення інтересу потенційних клієнтів – сенсорного маркетингу.

Сьогодні ми поговоримо про те, як використання мультисенсорного маркетингу допомагає залучити цільову аудиторію і виділитися серед конкурентів.

Photo by Big Dodzy on Unsplash

Підписуйтесь на нас у FacebookTelegramTwitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!

Що таке сенсорний маркетинг?

Сенсорний маркетинг – це тип маркетингу, який задіює всі органи чуття клієнта, щоб справити позитивне враження про бренд. Сенсорний маркетинг працює на емоційному рівні з використанням сенсорних стимулів.

Сенсорне сприйняття включає зір, смак, дотик, нюх і звук. Кожен з органів чуттів може зіграти значну роль у формуванні думки про бренд.

Візуальний маркетинг

Візуальний маркетинг існує сотні, навіть тисячі років.

Одним з перших рекламних носіїв вважається єгипетський папірус, який повідомляє про продаж раба.

Рекламні оголошення малювали і на скелях уздовж торгових шляхів.

Бум візуальної реклами почався в середині 1800-х років. Однією з найактивніших і найоригінальніших рекламних кампаній того часу вважається реклама компанії Pears Soap. Компанія викупила оригінальні картини художників і доповнила їх зображенням своєї продукції з розповіддю про переваги їхнього мила.

З того часу реклама зазнала безліч змін, але підхід залишився той же: показати продукт або послугу візуально і назвати його переваги.

У візуальній рекламі використовуються різні візуальні ефекти, які посилюють сприйняття:

Колір

Кольори по-різному впливають на людей. З кожним кольором зв’язуються певні почуття, емоції. Червоний – пристрасть, жовтий – радість і позитив, зелений – спокій і гармонія тощо. Вибираючи той чи інший колір можна підкреслити ідею, спрямованість та емоційне забарвлення бренду.

Світло

Освітлення – це теж інструмент візуального маркетингу. Він може змінити зовнішній вигляд об’єкта, зробити його більш привабливим. Магазини часто використовують декоративне освітлення або локальні лампи, щоб вплинути на враження клієнта.

Фотографії

Фотографії привертають увагу. Фото із зображенням людей включає соціальний інтерес і бажання спробувати те, що є у інших. Коли ми бачимо, що інші люди щось роблять, ми з більшою ймовірністю спробуємо це самі.

Пейзажі або предметні фото допомагають підкреслити ідею компанії, розширити уявлення про бренд і стимулювати інтерес цільової аудиторії.

Графіка

Іноді замість фотографій компанії використовують графічні зображення: ілюстрації, діаграми, символи і т. п.

Текст

Можливо, на перший погляд, текст і не здається візуальним засобом, але це так. Звичайна вивіска на дверях – це форма візуального маркетингу. Стаття в блозі, заголовок у рекламі, написаний правильним шрифтом і грамотно поєднаний із зображенням, має важливе значення.

Відео

Відео – еволюція зображення. Більше динаміки і, відповідно, уваги. Відеореклама, відеоогляди, різні ефіри. Відеомаркетинг зручний та ефективний для знайомства користувача з варіантами використання і розповіді про користь продукту.

Аудіомаркетинг

Звукова реклама набула популярності в 1920-х роках, разом з ростом популярності радіопрограм, у яких продавали компаніям можливість згадки їх в ефірі.

У 1926 році народилася ідея радіо-джинглів. Першою в цьому жанрі виступила група Wheaties Quartet, яка заспівала про сухі сніданки General Mills. Поступово джингли стали популярною формою реклами, коли текст, що описує продукт, накладався на музику.

Photo by israel palacio on Unsplash

Сьогодні аудіомаркетинг використовується на телебаченні, радіо, у подкастах та онлайн-рекламі. Звукові ефекти можуть використовуватись як додатковий елемент до образу бренду. Фонова музика в рекламних оголошеннях чи при відкритті сайту створює настрій словами і візуальними ефектами.

Маркетинг з використанням ароматів

На перший погляд, ідея впливати на нюх у маркетингу може здатися дивною. Але, проходячи повз кав’ярні та кондитерськиі магазини, ми гостро відчуваємо його вплив. Нюх – найкоротший шлях до мозку людини. Запах стимулює спогади й допомагає впливати на прийняття рішення. Запах моря може нагадати про відпустку, запах свіжоскошеної трави – у багатьох асоціюється з натуральними продуктами, свіжоспечених булочок з корицею – нагадає про пропущений обід.

Photo by Prakash Meghani on Unsplash

Зразки ароматів продукції в журналах дають можливість вибирати аромат, не заходячи в магазин, а самі магазини застосовують аромати для залучення відвідувачів і посилення привабливості бренду. Аромати випічки або свіжозвареної кави – поширений метод залучення уваги покупців. Навіть продавці шаурми і хот-догів використовують запах їжі, що готується, щоб спокусити голодних перехожих.

Ще в 2013 році група японських дослідників представила прототип нюхового екрану, який дозволяє передавати аромати через екран монітора за допомогою вбудованих туди вентиляторів і маленьких гелевих аромапакетиків. Правда, цим екранам ще не вдалось завоювати ринок.

Маркетинг для кінестетиків

Тактильні відчуття теж використовуються в маркетингу. Дати можливість клієнту помацати продукт – дуже дієва тактика. При покупці телефону або автомобіля тест-драйв допоможе швидше зважитися на покупку. Можливість торкатися, приміряти або випробувати товар допомагає визначитися в процесі покупки меблів, постільної білизни, рушників і багатьох інших товарів. Багато магазинів пропонують спробувати товар перш, ніж купувати. Безкоштовна пробна послуга або тестова версія програми теж допомагає легше зважитися на придбання курсу процедур або повної версії.

Деякі бренди використовують якісний папір і друк для листівок і рекламних брошур, щоб створити відчуття статусу і пов’язаної з ним високої якості продукції компанії. Хоча друковані матеріали дорожче цифрових версій, деяким компаніям тактильний маркетинг додає переваг.

Маркетинг зі смаком

Смак – ще одне почуття, на яке можна впливати. Це спосіб звернення до біологічних потреб людини.

Відчуття смаку суб’єктивно, і впливаючи на нього, можна отримати як позитивний ефект, так і негативний, якщо людям не сподобається смак продукту.

Photo by Shane Rounce on Unsplash

Найпоширенішим видом смакового маркетингу є пропозиція зразків продуктів харчування і напоїв. Такий метод має величезний успіх в супермаркетах і магазинах спиртних напоїв.

Ще один маркетинговий хід для залучення нової аудиторії-впровадження нових смаків. Якщо один продукт працює добре, чому б не спробувати розширення асортименту.

Найбільш вживані сенсорні інструменти сучасного маркетингу – візуальні та звукові. Проте, працюючи над стратегією розвитку бізнесу, можна подумати про можливість впровадження інших інструментів, провести базове маркетингове дослідження, щоб зрозуміти, як можна привернути увагу клієнтів за допомогою інших органів чуття. Використання сенсорного маркетингу – відмінний спосіб впровадити інновації у своїй сфері та виділитися серед конкурентів.

Залишити коментар