Як заголовки та їхні теги впливають на рейтинг SEO

Люди відкривають пошуковик із наміром щось дізнатися, знайти або купити. Цей намір визначає вибір ключових слів, що вводяться в рядок пошуку. Щоб пошукові системи могли зрозуміти зміст сторінки та підтягнути її за запитом користувача, потрібно, щоб сторінка була правильно оптимізована. Для цього варто звернути увагу на чинники, які допомагають пошуковим системам точно індексувати сторінку сайту для пошукової видачі.

Photo by Kelly Sikkema on Unsplash

Підпишіться на нас у Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!

Теги заголовків і метаописи

Кожен результат пошуку Google, який ми бачимо, увівши запит у рядок пошуку, визначається тегами заголовка, які прописані на сторінці сайту. Наприклад, якщо набрати в Google «домени й хостинг в Україні» ми побачимо, що результати будуть виглядати наступним чином:

У результатах видачі можна побачити тег заголовка сайту і метаописи, які належать до метаданих сторінки. Вони прописуються, щоб сторінка сайту опинилась в результатах видачі по запиту користувача. Ґрунтуючись на тегах заголовка, метаописах і введених ключових словах, Google визначає, що сайт релевантний пошуковому запиту користувача.

Під заголовком сайту в результатах видачі знаходиться метаопис. Це невелика частина тексту, що містить додатковий опис змісту сторінки. Текст його може відрізнятися від тієї інформації, що буде перебувати на сторінці при її відкритті, оскільки налаштований для індексації пошуковою системою. Метаопис не впливає на зовнішній вигляд сторінки, бо є службовою інформацією.

У прикладі, що наведений вище метаопис виглядає так:

Зверніть увагу, що слова, обрані користувачем для пошукового запиту, виділені жирним шрифтом. Жирний шрифт вказує на релевантність запиту і дає можливість користувачу швидко зрозуміти, чи знайшов він те, що шукав.

Функції заголовків

Правильно написаний заголовок допомагає пошуковим роботам індексувати сторінку сайту. На підставі ключової інформації, що міститься в заголовках, пошукові системи формують видачу. Навіть за наявності відмінного контенту, без правильного заголовка, ключових слів заголовка і метаопису, сайт не буде належним чином ранжуватися пошуковими роботами.

Заголовки мають свою ієрархію від H1 до H6 і відповідають за структуру сторінки сайту.

H1 – заголовок першого рівня, його завдання розповісти про інформацію, розміщену на сторінці. Цей заголовок у першу чергу спрямований на користувача, оскільки зазвичай це перше, що він бачить, відкриваючи сторінку. Для залучення уваги й передачі контексту сторінки він виділяється жирним або великим шрифтом. В ідеалі, заголовок H1 повинен містити ключові слова, які стосуються контексту пошуку.

Існує багато суперечок з приводу того, чи повинен заголовок Н1 повторювати тег Title – назва сторінки, який відображається у верхній частині браузера і показується в результатах видачі пошукової системи.

Єдиної думки SEO-фахівців з цього приводу немає, варто лише зазначити, що вони однозначно повинні бути подібними. Якщо Title про одне, а Н1 про інше, шукачі не зможуть визначити, яким саме ключовим словам релевантна сторінка, та й користувачі будуть розгублені.

Title і Н1 мають різні завдання, оскільки користувачі бачать їх на різних етапах взаємодії з сайтом.

Title користувач бачить до переходу на сайт, він потрібен для розпізнання пошуковими роботами, отримання кліка й попадання сайту в топ пошукової видачі, де його і побачить користувач після введення запиту. Він повинен не тільки містити ключові слова, а й мотивувати користувача зайти на сторінку сайту.

Заголовок Н1 користувач бачить уже зайшовши на сторінку. Тому Н1 краще робити коротким і максимально відповідним до суті сторінки, її призначення.

Наприклад:

Title: Йога для початківців: відеоуроки з покроковими інструкціями та додатковими рекомендаціями

H1: Заняття йогою для початківців

Інформація про наявність покрокових інструкцій в Title підвищує ймовірність переходу на сайт, оскільки для новачка це буде важливо, навіть якщо він не відобразив це у своєму запиті.

Буває виникає спокуса максимально заповнити заголовок H1 ключовими словами, навіть якщо вони не дуже підходять тематиці сторінки, щоб обдурити пошукові системи. Це не найкраща тактика, яка загрожує санкціями від Google. Алгоритми швидко зчитують, коли заголовок не має відношення до сторінки.

Структура заголовків

Заголовки розміщуються на сторінці послідовно, починаючи з Н1, найважливішого. За ним слідують заголовки другого, третього рівня, і так далі до H6 – заголовка шостого рівня. Всі вони виділяються розміром шрифту і простором до і після них. Виглядає це приблизно так:

<H1> заголовок </ h1>

Заголовок 1

<H2> заголовок </ h2>

Заголовок 2

Рейтинг заголовків повідомляє Google про важливість інформації, що міститься в ньому. Важливо, щоб заголовок молодшого рівня не стояв вище заголовка старшого рівня, наприклад, Н3 вище Н2. Це впливає на рейтинг сторінки та на роботу meta тегів.

Структурування тексту важливе і для користувача, правильна структура допоможе швидко знайти на сторінці важливу інформацію і зрозуміти сенс викладеного контенту.

Перераховані методи SEO – важлива частина оптимізації сайту. Вони впливають на його ранжування і розташування на сторінках результатів пошуку (SERP). Але найважливішим фактором все ж є корисний і цікавий контент, адже це основна причина, чому люди заходять на сайт.

Важливо: працюючи над заповненням метаданих і заголовків, слід враховувати рекомендації пошукових систем. Зважаючи на те, що вони періодично оновлюються, потрібно постійно стежити за оновленням рекомендацій та алгоритмів.

Якщо у вашого бізнесу ще немає сайту, Ви можете це зробити за допомогою WordPress. Завчасно подбайте про вибір відповідного домену та якісного хостингу.

Залишити коментар