В умовах кризи та карантину багатьом людям доводиться шукати себе в нових професіях або розширювати спектр надаваних професійних послуг. Сьогодні в рубриці бізнес-досвід говоримо про тонкощі професії фахівця з упровадження програмного забезпечення (ПЗ).
Photo by S O C I A L . C U T on Unsplash
Підпишіться на нас Facebook, Telegram, Twitter або Instagram, щоб нічого не пропустити!
Досвідом ділиться професіонал своєї справи Надія Сидорович: про те, як освоїти професію, як побудувати кар’єру в цій області, про фактори, що визначають цінність фахівця та про перспективи професійного розвитку.

– Надіє, хто такий фахівець із упровадження ПЗ? Розкажіть про свою роботу. Що входить у Ваші обов’язки?
– Фахівець із упровадження ПЗ – це сполучна ланка між програмістом і замовником програмного забезпечення. Я працюю в компанії 1С-франчайзі, тому моя робота пов’язана безпосередньо з бухгалтерським обліком.
Спочатку я дізнаюся вимоги й побажання клієнта щодо програми. Уточнюю особливості ведення бухгалтерського обліку на підприємстві, порівнюю з можливостями роботи програми 1С, що є в наявності. Якщо будь-які операції, необхідні для роботи бухгалтера, неможливо виконати в програмі – ставлю завдання програмістам і вони допрацьовують програму, виходячи з потреб клієнта. Далі я навчаю клієнтів працювати з програмою 1с та користуватися доробками, створеними згідно з їхніми потребами.
В мої обов’язки входить як очна робота з клієнтами, так і проведення консультацій, навчання по телефону та через віддалений доступ.
– З чого почалася ваша кар’єра в цій сфері, як ви прийшли до вибору професії?
– 8 років я працювала бухгалтером на підприємствах з різними видами діяльності – від сільського господарства, до послуг і торгівлі. На кожному підприємстві (фірмі) використовувався свій програмний продукт. На кожному новому місці роботи необхідно було дізнатися не тільки особливості бухгалтерського обліку, а й особливості роботи програми, яка використовується в роботі бухгалтера. Для мене цей етап завжди був найцікавішим. А ось любов до бухгалтерії поступово почала згасати – я дуже комунікабельна й люблю ставити перед собою нові завдання, знаходити відповіді на нові питання, а для роботи бухгалтера потрібна посидючість та вміння довго займатися одноманітною роботою.
Шукаючи нову роботу я вже знала, що хочу щось пов’язане з бухгалтерією та спілкуванням, але не роботу бухгалтера. Що це буде за професія, я тоді не знала. Стала вивчати ринок вакансій і знайшла оголошення про пошук «Фахівця з упровадження ПЗ» в компанію 1с-франчайзі. На співбесіді керівник докладніше розповів, в чому полягатиме робота, і виявилося, що вона відповідає всім моїм бажанням – багато спілкування, постійне вирішення нових завдань, можливість постійного навчання й розвитку на практиці.
– Що потрібно для успішної роботи фахівця з упровадження ПЗ? Освіта, додаткове навчання, професійні навички?
– Така робота вимагає постійного навчання, можна навіть сказати жадібності до знань. Програмний продукт 1с представляє величезну кількість можливостей, але далеко не кожен вміє ними користуватися. Тому фахівець з упровадження ПЗ – це людина, яка вчиться кожного дня.
Наскільки я знаю, спеціального навчання для цієї професії немає, в основному всі фахівці приходять з інших професій. Здобуток знань для впровадження – питання особистих зусиль й абсолютно самостійний процес. Я вивчала відео-уроки з програмування 1с на ютуб-каналах. Це допомагає в розумінні устрою програми, алгоритмів її роботи.
Бонусом в моїй професії є отримання сертифікатів «1С: Спеціаліст» та «1С: Професіонал». Вони є підтвердженням впевненого знання програмного продукту.
Ну, і звичайно ж, знання бухгалтерського обліку. Фахівці з упровадження ПЗ, яких я знаю, прийшли саме з професії бухгалтера.
– Які особисті якості та риси характеру допомагають Вам у вашій професійній діяльності?
– Комунікабельність, вміння знаходити спільну мову з різними людьми – спеціаліст завжди повинен бути в хороших стосунках, як зі своїми клієнтами, так і з програмістами.
Стресостійкість – є питання, які вимагають швидкого прийняття рішень і відповідальності за результат. Клієнти – як і всі люди – не завжди бувають в доброму гуморі й готові до діалогу.
Бажання допомагати – в мій роботі потрібно хотіти допомагати, розбиратися й шукати відповідь на різні питання.
Уміння мислити аналітично – тут без коментарів.
Уважність – риса, якою володіє, напевно, кожен бухгалтер.
Жага до нових знань – пробувати, розбиратися, як і що працює, пропонувати нові варіанти – це точно стане в нагоді.
– За що ви любите свою професію?
– Вона цікава, різноманітна, дає багато нових знань і навичок, дозволяє спілкуватися з новими людьми.
– Чи приносить вам ваша робота професійного задоволення? Чи відчуваєте Ви себе корисною клієнтам й організації?
– Звісно! Мені подобається допомагати людям – передавати їм свої знання. Я точно знаю, що моя професія корисна клієнтам – я не тільки навчаю їх правильно працювати з програмою, а й пояснюю як працює те, що вони роблять, і як їхні дії вплинуть на ведення бухгалтерського обліку компанії.
– Чого, як правило, чекає клієнт, звертаючись до вас за консультацією?
– Клієнти чекають, що їм оперативно допоможуть, підкажуть, поставляться до їхньої проблеми з інтересом і розумінням, дадуть раду й нададуть допомогу.
– Найкраща порада щодо роботи з клієнтами, яку вам надавали?
– Не все, чого хоче клієнт, йому насправді потрібно) Іноді від клієнтів надходять побажання, виконуючі які не буде отримано потрібний результат. Тому я завжди ставлю питання для чого клієнтові звіт, документ, доробка, чого він хоче досягти в результаті.
– Цього року світ зіткнувся з пандемією. Наскільки ця ситуація змінила уклад у Вашому житті?
– З початком пандемії я почала працювати з дому. Моя професія це дозволяє. Мені потрібен тільки комп’ютер, телефон, калькулятор, ручка та блокнот. І я готова до роботи! Звичайно, в разі необхідності, ми виїжджаємо до клієнтів для роботи в офіс.
– Чи накладає ваша робота відбиток на особистість? Чи можна займатися нею до глибокої старості?
– Сподіваюся, моя робота робить мене мудрішою – що більше зустрічаєш людей, тим більше вчишся з ними правильно взаємодіяти. Ну і звичайно, впливає на допитливість – цікавість до нових знань не згасає.
Думаю, займатися цією роботою до глибокої старості було б досить складно, оскільки фахівець з упровадження – це дуже гнучка людина, легка на підйом. Відомо, що якраз гнучкість з віком і страждає, людина стає більш консервативною. Але через те, що професія досить нова – не можу сказати напевно, спираючись на чийсь досвід.
Переходити в цю професію краще раніше – з віком важче втягнутися в графік, залишатися мобільним, гнучким, стресостійким.
– Які напрямки подальшого професійного розвитку Ви бачите для себе?
– Можна розвиватися далі та претендувати на посаду бізнес-аналітика. Це відповідальна посада й більш оплачувана.
Можна піти в технічну область – вивчити програмування 1с.
– Що б Ви порадили тим, хто хоче стати фахівцем у вашій галузі?
– Якщо ви любите постійно вчитися, нові знання приносять вам задоволення, вам подобається спілкуватися з людьми, ви працювали бухгалтером, але втомилися і хочете щось змінити – сміливо пробуйте професію фахівця з упровадження! І у Вас все вийде!
Залишити коментар